Ce se întâmplă pe piața de e-fulfillment din România și Europa de Est
Ne bucurăm să vedem cum business-urile din România evoluează și ajung să se extindă și în afara granițelor. Începând cu 2019, Frisbo și-au extins serviciile de e-fulfillment în Polonia, Ungaria și Slovacia, oferind magazinelor online posibilitatea să vândă și să livreze mai eficient în Europa. Bogdan Colceriu, CEO Frisbo, ne dă detalii despre cum arată piața de e-fulfillment în România și în Europa și ce trebuie să ia în considerare antreprenorii online atunci când vor să livreze produse internațional.
Bogdan ne mărturisește că piața de e-fulfillment, atât din România, cât și din Europa de Est, nu este încă destul de matură și nu există destule studii care să arate care este valoarea exactă a acesteia. De aceea Frisbo, împreună cu un partener din Polonia, au început un demers în privința asta, iar rezultatele studiului le vom afla și noi cu siguranță la următoarea ediție GPeC SUMMIT. :)
Fiind o piață tânără, România are loc să se dezvolte în e-fulfillment atât local, dar mai ales internațional. Însă pentru a face acest pas este nevoie de implementarea anumitor aspecte logistice, legale și fiscale și de documentarea asupra procedurilor de livrare în afara României: traducere și localizare, cum se gestionează cash on delivery într-o monedă străină, care sunt comisioanele, cum și când se plătește TVA-ul în țara respectivă etc. Este nevoie de mai mult know-how și consultanță în domeniul internaționalizării, aspect pe care Bogdan și colegii lui încearcă să-l acopere dar să îl și încurajeze să se dezvolte.
Bogdan este, însă, optimist și crede că lucrurile se vor schimba iar piața de e-fulfillment se va dezvolta și va crește mult în viitorul apropiat.
Nu numai cei din România vor prinde curaj să călătorească cu marfa-n alte țări, dar și cei din Polonia sau din Cehia vor prinde curaj să călătorească în alte țări. Deci vom vedea comercianți de care n-am auzit încă, mari, care intră în piața din România, și sper să vedem cât mai mulți comercianți din România care intră pe piețele din afară.
Urmărește interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Refreshed by: PEPSI
Official Coffee: NESPRESSO
Official Radio: Kiss FM
Official Hosting: Hosterion
Limousine Service: City Limo