SEO e o investiție pe termen mediu și lung. Răzvan Gavrilaș despre factorii de ranking în e-commerce

Răzvan Gavrilaș, cognitiveSEO - SEO e o investiție pe termen lungAtunci când îți lansezi un magazin online nou și pornești de la zero strategia de optimizare SEO, vei începe să vezi rezultatele după cel puțin șase luni.

Răzvan Gavrilaș, founder cognitiveSEO & BrandMentions spune că trebuie să aștepți între șase luni și un an să vezi trafic real care ar fi echivalentul din PPC. În e-commerce, SEO este o investiție pe termen mediu și lung.

La GPeC SUMMIT am stat de vorbă cu Răzvan despre principalii factori de ranking SEO în 2019, despre greșelile de SEO pe care le fac cele mai multe magazine online românești, despre update-urile Google în 2019 și ce presupune din punct de vedere SEO o extindere cross-border pentru un e-commerce.

Factorii on-page și cei off-page sunt în continuare la fel de importanți pentru SEO. Ce s-a schimbat în 2018 este că sistemul de ranking Google a devenit Mobile-first index, adică mai întâi îți scanează site-ul și ți-l analizează să vadă dacă poate fi vizualizat corect pe un device mobil și aceea este varianta pe care o consideră chiar și pe desktop când rankează site-urile.

Multă lume încă înțelege prin SEO manipulare. Dacă încerci astăzi să manipulezi rezultatele din căutări, s-ar putea să nu mai meargă în următoarele 6 luni sau peste un an de zile. Acest lucru s-a văzut clar în piața internațională, unde au fost foarte multe penalizări și foarte multe site-uri și-au pierdut traficul.

O strategie SEO trebuie să înceapă întotdeauna cu un audit inițial în care să verifici, în primul rând, dacă structura on-page a site-ului este ok. Adică dacă se vede bine pe mobil, poată fi indexat de Google, dacă are sau nu conținut duplicat, dacă titlurile sunt prea lungi, dacă are keyword stuffing etc. Auditul poate dura câteva săptămâni, după care începi să corectezi eventualele probleme, cu ajutorul programatorilor tăi sau cu firma care ți-a dezvoltat site-ul.

SEO nu mai este doar tehnic în momentul de față. Este vorba despre brand, content, imaginea de ansamblu pe care o creezi, autoritatea pe care tu, ca și companie, o câștigi în timp. Așa că, după optimizarea on-page, începi să creezi o strategie de conținut și o strategie de achiziție de link-uri bazate pe conținutul respectiv.

Foarte puține companii fac content marketing în momentul de față în România. Acesta este un avantaj foarte mare, pentru că te poți diferenția foarte ușor printr-un blog, sau prin niște campanii cu articole care să-ți aducă vizitatori. Articolele îți vor ridica site-ul pe toate căutările și, în timp, vor crește autoritatea domeniului tău. Dacă faci content marketing de calitate, ajungi să rankezi pe niște keyword-uri comerciale foarte puternice.

Una dintre cele mai mari greșeli de SEO pe care le fac magazinele online la început este să nu-și facă auditul corect, ceea ce rezultă într-un site neoptimizat on-page. A doua greșeală ca frecvență se referă la backlink-urile care direcționează spre site și care sunt nenaturale, necalitative. Pentru a ranka, este important să ai link-uri calitatative și conținut optimizat pentru zona respectivă.

Există tool-uri care fac acest audit on-page automat, cum este cognitiveSEO, fără a fi nevoie de un specialist în primă fază. Tool-ul scanează site-ul și face recomandări la problemele care trebuie rezolvate.

Un alt tool cu ajutorul căruia se pot rezolvat minimum 90% din problemele pe partea de SEO ale site-ului este cognitiveSEO SIGNALS, care poate monitoriza 100.000 de keyword-uri la nivel global și pe România pentru a observa fluctuațiile zilnice pe Google. Cu ajutorul lui poți vedea rank tracking, social media, rapoarte etc. atât pentru site-ul tău, cât și pentru competitori, deci să descoperi ce strategie au ei, să înțelegi cum funcționează industria în nișa ta.

Google face update-uri în permanență, iar săptămânal face fine-tuning pe algoritmii din spate. În 2018 au fost fluctuații mari. Site-uri care rankau pe locurile 2-3, de exemplu, au scăzut pe 10; site-uri care erau pe 10 au urcat pe 2-3. În 2019 acest flux va continua în Google, cu fluctuații la fel de mari.

Dacă vrei să te extinzi cu site-ul internațional, din perspectivă de SEO trebuie să ai grijă când adaugi multi-language support ca tag-urile să fie implementate ok. Este esențial să traduci site-ul în limba sau limbile respective, să studiezi competiția internațională și să vezi care sunt keyword-urile pe care trebuie să le targetezi acolo, pentru că nu vor fi neapărat aceleași ca aici. Specificul este zonal.


Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo