Școala de Vară de Comerț Electronic GPeC – Ziua 1

Prima zi a Scolii de Vara GPeC 2014 a avut accente puternice de practic si interactiv.

– Am discutat mai intai problemele concrete pe care magazinele online le intampina in zona de servicii de logistica si curierat si am facut tot posibilul ca acestea sa plece de la workshop cu solutii practice si raspunsuri direct din partea reprezentantilor companiilor de top din acest segment.

– Apoi am trecut in revista cu Liviu Taloi (ECOMpedia) 35 de ingrediente esentiale pentru cresterea vanzarilor in e-commerce si am discuta impreuna reteta potiunii magice propusa de Liviu.

– Am incheiat ziua de training cu un workshop despre tool-uri dee-commerce ce pot ajuta la cresterea ratei de conversie.

– Dupa masa de pranz am avut timp pentru discutii 1-la-1 cu trainerii Scolii de Vara, discutii in cadrul carora participantii au putut primi consultanta specializata aplicata pe afacerea lor.

Iata cele mai importante idei din prima zi a Scolii de Vara de Comert Electronic GPeC 2014.

Serviciile de logistica si curierat fata in fata cu magazinele online

Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC) colaj panel curierat

    • Se lucreaza cu Posta Romana pentru ca, in unele cazuri, este singura solutie.
    • Pentru client, nu exista site-ul magazinului, curierat etc., ci un magazin online care vinde si livreaza produse.
    • Este necesara educarea clientilor, in asa fel incat sa furnizeze date personale corecte si adresa exacta.

Diana Vlase (Strategic Accounts Manager DPD Romania):

  • Vom lansa DPD Packetshop, adica destinatarul nu asteapta sa vina la el curierul, ci poate prelua coletul dintr-un punct din drumul lui zilnic. Trebuie o retea de colectare cat mai densa. In retea vor fi centrele noastre si alti parteneri.
  • Asa cum am standardizat la nivelul Bulgariei, vrem sa facem si pentru Ungaria si pentru zona aceasta.
  • Predictibilitatea la noi este intre 4 si 6 ore.
  • Solutiile cu valoare adaugata inseamna un cost suplimentar.
  • Probabil in 2015 va exista plata cu cardul la destinatie.

Lucian Baltaru (General Performance Manager Sameday Courier):

  • Incercam sa aducem livrarea de aceeasi zi cat mai aproape de zona de e-commerce.
  • Ar fi bine ca si compania de curierat sa dea clientului interval orar cat mai exact de livrare. Noi am dat acces in API-ul nostru la 6 intervale de livrare si clientul poate selecta intervalul dorit. Majoritatea livrarilor sunt in ultimul interval de livrare si clientii fac comanda de la birou si livrarea se face acasa.
  • Incercam sa livram si cu bicicleta in Bucuresti, dar ne dispar bicicletele. Au fost cazuri in care, desi bicicletele erau legate cu lanturi groase, au fost taiati copacii de care erau legate bicicletele.

Nadir Balasel (Director adjunct FAN Courier):

  • Asteptam si noi plata la destinatie cu cardul, este o mare discutie pe piata.
  • Avem o mare problema cu codurile postale din Romania. Codurile sunt aleatorii la noi. Este greu de conceput dimineata un traseu de livrare. In plus, dupa SMS-ul trimis de curier, urmeaza si un apel telefonic al lui. Dimineata, pana spre pranz, se fac livrarile, apoi ridicarile.
  • Un mare castig l-am avea de la comerciantii online, daca toti clientii ar da adresa exacta.
  • Noi nu am dorit serviciul de deschidere la livrare, rentabilitatea a scazut cu 10-15% din cauza intarzierii.
  • Un magazin din Rusia trimitea 3 marimi ale perechii de incaltaminte: una dorita, una mai mica si una mai mare. Clientul le proba pe loc, la livrare. Dar este o munca foarte grea.
  • De anul trecut, sunt experimentale serviciile de drop shipping. Fiecare dintre cele trei locuri de pe traseu, de exemplu, poarta costuri separate. Este multa munca, dar tendinta este de consolidare pentru firmele mari.

Octavian Badescu (Founder Sameday Courier):

  • Am ajuns la predictibilitate de jumatate de ora. Prin aplicatie, comerciantul il poate urmari pe curier pe harta.
  • Serviciul Loco:
    • este cel mai util pentru comerciantii de mancare
    • iti poti alege curierii, este probabil cel mai mare avantaj
    • poti alege intervalul de livrare cu o marja de 30 de minute
    • poti oferi clientului posibilitatea de a urmari pachetul
    • seamana cu aplicatiile pentru serviciile de taximetrie
    • comerciantii pot integra serviciul in API-ul lor

Liviu Taloi: Potiunea magica in e-commerce – 35 de ingrediente esentiale pentru cresterea vanzarilor

  • colaj liviu taloiCifrele sau alti diferentiatori merita sa fie afisati pe site.
  • Se recomanda utilizarea culorilor de actiune. Deci, butonul Comanda ar trebui sa aiba o culoare care sa nu mai apara decat in sigla.
  • Trebuie adoptat un layout clasic, pentru ca oamenii isi formeaza obiceiurile de pe alte site-uri.
  • Traficul pe mobil vine cel mai mult din social media. Este un public tanar, dinamic.
  • Nu ascundeti pagina de Contact.
  • Daca aveti o rubrica de Stiri, actualizati-o permanent. Nu lasati sa se puna panze de paianjen pe site. Daca un site e mort, nu inspira incredere pentru client.
  • Daca sunteti magazin online, fiti online! Daca aveti intrebari in formuri sau pe Twitter, raspundeti la ele.
  • Trebuie incurajata cautarea produselor in site, exista un segment mare de clienti care cauta. Daca nu sunt rezultate ale cautarii, oferiti altceva.
  • Personalizati pagina cu eroare 404 sau dati optiuni de navigare ulterioara.
  • Folositi filtre dinamice la catalogul de produse, deci clientul sa nu ajunga niciodata in multimea vida. Filtrele trebuie sa fie usor de folosit si sa fie la fel de importante ca search-ul.
  • Sortarea produselor dupa rating-ul clientilor arata transparenta.
  • Puneti nume de filtre usor de inteles. De exemplu, ce inseamna „Sortare implicita”?
  • Bannerele comerciale trebuie sa aiba call to action si sa contina durata promotiei.
  • Aratati clientilor cat mai multe detalii ale produselor in fotografii si in zoom-urile in fotografii.
  • Nu dati detalii in termeni tehnici ale produselor, ci spuneti care sunt beneficiile pentru cumparator.
  • Ganditi-va cum va vedea utilizatorul pagina respectiva, luati in considerare studiile de eye tracking.
  • Nu uitati sa multumiti clientilor pentru achizitia facuta, printr-o pagina de tip Thank you.
  • Este important sa te pozitionezi in piata ca expert din domeniu.
  • In social media, convertesc cei care se intorc pe site, nu vizitatorii noi. Informati-i pe clienti, nu-i asaltati cu apeluri la cumparare. Distrati-i cu fotografii relevante, contextuale.
  • Magazinul bun:
    • este atractiv
    • e usor de folosit
    • are marketing inteligent
    • are politica de preturi buna
    • este orientat spre utilizator

E-Commerce Tools to increase conversion rates 

Claudiu Murariu Co-fondator PadiCode:

  • colaj murariuOptimizarea site-urilor este o problema de optimizare a comunicarii cu utilizatorii
  • Focusul nr. 1 pentru PadiAct a fost adresa de e-mail.
  • Trebuie sa dai mesajul potrivit la momentul potrivit catre omul potrivit. Suna frumos, dar este greu de realizat.
  • Pana acum am colectat peste 5 milioane de lead-uri.
  • Din ce am observat, site-urile analizate targeteaza imediat ce intra clientii in site.
  • Consideram ca intre 5 si 10% inseamna rate de abonare bune in e-commerce.
  • Mesajul este critic in conversia din vizitator in abonat.
  • Ar trebui facuta o cercetare legata de calitatea adreselor de e-mail.
  • Este o rata de abonare foarte buna pe segmentul magazinelor online care trimit e-mail-uri educative.
  • Un sticky widget experimental (un buton de abonare in partea din dreapta jos a paginii) a crescut rata de abonare cu 25%.

Radu Vilceanu – Founder & CEO ContentSpeed si echipa sa:

  • colaj contentspeedCand vei sti exact cine-ti este clientul, vei sti cum sa-l abordezi pe diverse canale. Apoi insa trebuie identificat si ce ii vindem.
  • Produsele-tractor: target + concurenta + sezonalitate + marja de profit + stoc.
  • Faceti descrieri foarte amanuntite ale produselor.

darabanCosmin Daraban – CMO & Co-Founder SilkWeb:

  • Analiza trafic si continut + Google Analytics + Facebook Insights = MintMetrics
  • Se poate analiza performanta cuvintelor sau a link-urilor din site-ul magazinului care au fost cele mai populare pe Facebook.
  • Oamenii din social media au dorinte diferite, trebuie tratati cu respect.

––––––––––––––––-

GPeC 2014 este un eveniment sustinut deCargusCarrefour OnlineDPDFAN CourierGaranti BankMasterCardMicrosoftOrangeSameDayUISZITEC

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel PartnerParavion.ro

Cu sprijinul2ParaleAdvanced IdeasAgile MediaAlin Dobrin PhotoCasaDeTraduceriECOMpediaEuroWebExtendedflexiLIVEHostwayMarketizatorNew BlackTRUSTED.roVibetraceWebDigitalWhite ImageZeList

Parteneri media220.ro(Ad)HuggerAkceesANISAvocatNetBursaBusiness ReviewBlogal InitiativeBusiness24Business WomanCariereComunicate De PresaeJobsFemei in AfaceriFulvia MeirosuHotnewsIQAdsKiss FMLaptop NewsLumea SEO PPCModern BuyerRomaniaPozitiva.roShopmaniaSoftbinatorSoftLeadStartups.roTech CafeZiare.com

Bloguri partenere: Alex MihaileanuAlin VladAna MateiAnca DumaAndreea StanAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuClaudia TocilaCorina Maria ScheianuCristi DorombachDorin ApavaloaeElena CiricGeorge Hari PopescuIoana BudeanuiYliLavinia BiberiMadalin BlidaruMiruna SiminelOana GreceaOlivian BredaRaluca PopaRazvan AcsenteSabina CornovacSandra ClipeaSorin Rusi.