Școala de Vară GPeC 2018, ZIUA 3: workshop-uri Bogdan Manolea, Marian Hurducaș, Mihai Vînătoru

La Școala de Vară de E-Commerce GPeC am început weekendul tot în bănci. Ziua a treia de cursuri ne-a trecut prin cele mai importante aspecte juridice cu care se confruntă orice magazin online, prin bunele practici în alegerea strategiei de comunicare pe rețelele sociale și am terminat cu analiza activităților SEO care ajută un magazin online să-și crească ROI-ul. Iată mai jos notițele noastre de curs.

Bogdan Manolea, workshop la Școala de Vară GPeC 20189-10.30: Workshop-ul Aproape 10 trucuri juridice pe care le poți include în Contractul online, animat de Bogdan Manolea, Co-Founder Trusted.ro & Advisor GPeC

  • Art. 9 – Legea comerţului electronic 365/2002. Încheierea contractului prin mijloace electronice: Dacă părţile nu au convenit altfel, contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoştinţa ofertantului.
    – Ofertant = cel ce pune la dispozitie un serviciu online
    – Oferta de a contracta = conditiile de acceptare a acelui serviciu
    – Acceptarea ofertei = click!
  • Art. 1665 – Cod Civil: Preţul fictiv şi preţul derizoriu: vânzarea este anulabilă atunci când preţul este stabilit fără intenţia de a fi plătit. Dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare. Excepție: prețul derizoriu, unde niciun consumator nu ar putea crede că acela este un preț real.
  • Art 21 alin. 4 legea 449/2003: Garanția super-șmecherității: Dacă nu oferiți garanție comercială, atunci trebuie să informați consumatorii despre garanția legală de conformitate într-un document scris.
  • Legea 365/2002: obligație legală de explicare pe înțelesul tuturor a procesului de comandă. Ea trebuie să includă:
    – etapele tehnice care trebuie urmate pentru a încheia contractul
    – unde este stocat contractul (cont sau magazin.ro / contract)
    – cum platesc
    – cum livrez
    – cum anulez sau corectez comanda

Marian Hurducaș, workshop la Școala de Vară GPeC 201811-12.30: Workshop-ul How to socialize. For brands. prezentat de Marian Hurducaș, Manager & Founder Necktie Agency.

  • Adblocker a apărut pentru că există content prea mult și prea prost.
  • Etapele premergătoare unei campanii de comunicare:
    – înțelegi business-ul, piața și consumatorul
    – stabilești obiectivele și indicatorii de performanță
    – alegi canalele de distribuție
    – elaborezi strategia de comunicare
    – creezi strategia editorială cu cel puțin două săptămâni în avans și o testezi
    – urmărești indicatorii de performanță și faci modificări dacă/unde e cazul
  • Q: Cum trebuie să fie contentul: de calitate sau relevant?
    A: Relevant; calitatea e subiectivă și nu poate fi măsurată cu acuratețe. Relevanța nu e subiectivă și poate fi măsurată.
  • Q: Care e cel mai eficient tip de content?
    A: „Snackable” content, care se consumă pe FFW și nu mă face să gândesc sau să pierd timp.
  • Nu poți spune „În domeniul meu nu se poate produce content” sau „nu se pretează pentru comunicare”.
  • Optimizați contentul pentru „TO GO”:
    1. scurt, să-l văd până la capăt
    2. foarte bun și-l savurez până la capăt.

Marian și-a continuat prezentarea cu numeroase exemple de conținut creat de el pentru campanii de comunicare recente și cu analiză pe conținutul de social media al magazinelor participanților.


Mihai Vînătoru, workshop la Școala de Vară GPeC 201813-14.30: Workshop-ul Evaluarea și prioritizarea activităților SEO la un magazin online pentru maximizarea ROI, susținut de Mihai Vinatoru, Managing Partner DWF

  • Pentru a înțelege punctul de plecare în campaniile SEO e esențial să avem site-ul configurat în Google Search Console pentru segmentarea traficului organic.
  • Stabilirea obiectivului de trafic organic si resursele necesare campaniei.
  • Un exemplu de obiectiv de campanie SEO: atingerea pragului de x sesiuni/lună din Google organic în x luni. Este posibil pentru mine?
  • Se începe cu o cercetare de piață pentru a se stabili dacă obiectivul este realizabil.
  • Direcții de lucru într-o campanie SEO:
    Keyword research & analiza competitorilor pentru a înțelege domeniul și a identifica strategiile specifice industriei
    Tehnic SEO: ne asigurăm că site-ul corespunde recomandărilor tehnice Google
    Redactare conținut: alegem și optimizăm conținutul în funcție de interes sau volumul de căutări
    Link Building: realizat prin Native Advertising, pentru creșterea autorității
    Project management & raportare: administrare campanie SEO, raportare lunară
  • Matricea SEO: există o axă a impactului SEO pe care o poate avea o campanie pe o axă efort/cost/dificultate a implementării campaniei.

 

Matricea SEO - Mihai Vînătoru

Matricea SEO - Mihai Vînătoru

  • Asigură-te că  site-ul nu blochează accesul Google la resurse necesare randării paginilor.
  • Cum evaluăm impactul SEO al unei recomandări tehnice?
    – Solicită motivație pentru recomandare.
    – Raportează rezultatul final urmărit, la starea actuală a competitorilor cu cea mai bună vizibilitate SEO în Google.
    – Implementează pe un eșantion redus de pagini și monitorizează rezultatele.
    – Testează și iar testează!

Trainerii au fost disponibili după încheierea cursurilor pentru dezbateri aplicate pe situațiilele concrete de business ale participanților.

Programul de divertisment al zilei: treasure hunt! Cinci echipe au explorat împrejurimile în căutare de localnici și de indicii pentru a găsi răspunsul la întrebări teoretice din industrie și pentru a rezolva cât mai creativ probe inspirate din provocările zilnice ale e-commerce-ului.

Hai să vezi cum a fost ziua a treia la Școala de Vară GPeC în albumul nostru cu amintiri de pe Facebook. Credit foto: Alin Dobrin.


GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club, Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin