Smart search sau cum să-ți crești rata de conversie a magazinului online cu 22%

Luigi's Box Smart Search for online shops

Atunci când un vizitator folosește funcția de căutare într-un magazin online, înseamnă că știe deja exact ce vrea să cumpere. Un asemenea vizitator va avea o rată de conversie mai mare decât un vizitator care doar răsfoiește. Prin urmare, este evident că bara de căutare internă trebuie să fie performantă și să livreze nu doar ceea ce caută utilizatorul, dar să și sugereze cuvinte-cheie și să ajute la navigarea în site.

La GPeC SUMMIT am aflat că optimizarea funcției de căutare, sau implementarea unui tool de autocomplete poate să aducă o creștere de 22% a ratei de conversie pentru un magazin online. Am vorbit despre smart search cu Gejza Nagy, fondatorul Luigi’s Box, care ne-a adus și rezultatele obținute de magazinele online românești care folosesc soluția de search Luigi’s Box.


În România, segmentele electro-IT, farma și librăriile înregistrează cel mai mare procent de vizitatori (în medie 50%) care folosesc bara de căutare pentru a găsi pe site produsele de care au nevoie. Pe nișa de fashion, doar 7-15% dintre vizitatori folosesc căutarea internă. Dar chiar și acest procent mai mic poate genera un volum important din vânzări. Potrivit lui Gejza, chiar și 20% dintre vizitatori pot genera mai bine de 50% din câștigurile online. De aceea, performanța funcției de căutare interne este extrem de importantă pentru a nu pierde potențiali clienți.

Cum îmbunătățește căutarea internă o soluție de search pentru e-commerce

În primul rând, tool-ul ajută prin faptul că înțelege cum caută oamenii pe site și ce-și doresc. Cu ajutorul datelor obținute din căutări, soluția folosește machine learning pentru a perfecționa motorul de căutare. Astfel, cu fiecare căutare pe care o face un vizitator, motorul se actualizează pentru a livra cele mai bune rezultate.

Tool-ul Luigi’s Box vine la pachet cu opțiune de query understanding (înțelegerea cuvintelor cheie). De exemplu, atunci când un vizitator tastează în bara de căutare „rochie lungă roșie”, din această căutare motorul va înțelege că rochie înseamnă categoria, lungă înseamnă caracteristică-lungime, roșu înseamnă caracteristică-culoare. Utilizatorului i se va afișa cele mai relevante rezultate pentru acest tip de frază. Spre deosebire de motoarele de căutare clasice, care caută în descrierea produsului cuvintele cheie, opțiunea query understanding încearcă să înțeleagă ce vor clienții cu adevărat și să caute în categoria corectă cu filtrele corecte pentru a lista cele mai bune rezultate.

Căutarea funcționează pentru cuvinte-cheie detaliate (long tail keywords) și listează și produse similare celor pe care le caută utilizatorii, pentru a sugera multiple opțiuni.

Ce oferă un tool de smart search, cum se instalează și cât costă

Luigi’s Box oferă 3 produse:

  1. un tool de analiză (search analytics) pentru a monitoriza cum funcționează funcția de căutare în site
  2. un smart tool de autocompletare (autocomplete) care, pe măsură ce tastezi în bara de căutare afișează instant o listă de rezultate
  3. un motor de căutare integral

Implementarea constă în inserarea unui API în header sau în Google Tag Manager. Tool-ul funcționează cu orice platformă de e-commerce, fie website, fie aplicație mobilă.

Prețurile diferă în funcție de traficul de pe site: număr de pagini, căutări și produse, iar planul tarifar se calculează lunar în funcție de acești trei parametri. Dar tool-ul de analiză poate fi testat gratuit timp de 14 zile.

Sfatul lui Gejza Nagy pentru antreprenorii români în e-commerce

Românii sunt reticenți în a adopta noi tehnologii. Nu vă feriți să testați tool-uri noi care vă pot îmbunătăți performanța site-ului. Un demo nu costă nimic, dar poate să fie elementul-cheie pentru a crește business-ul online.


Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo