Roxana Olaru despre piața de e-commerce din România: ”E foarte mult loc de strategii interesante și abordări inovative”
Dincolo de Pay Per Click și optimizări, magazinele online au nevoie de strategii personalizate pentru a se putea diferenția pe piața din România, o piață cu potențial și în continuă creștere. Despre cum se vede această piață, ce considerente de usability trebuie să ia în calcul magazinele online și cum să investească în retenția clienților am vorbit cu Roxana Olaru, co-fondator Creadiv, Marketing Fairy (așa cum o cunoaștem :D ) și juriu în Competiția GPeC 2019.
Am întrebat-o pe Roxana cum vede ea acum piața de e-commerce din România și am aflat că a avut până acum o evoluție pozitivă și o creștere accelerată, deoarece încă mai este loc pentru noi business-uri care își doresc să se lanseze. Asta și datorită faptului că publicul din România a început să se familiarizeze cu online-ul, cel puțin cel din zona urbană, chiar dacă se cumpără în continuare mai puțin din online și mai mult din retail-ul tradițional, comparativ cu situația din alte țări. Oamenii încă sunt reticenți la plata cu cardul, preferă plata ramburs și să plaseze comanda la telefon. Aici trebuie să intervină zona de marketing, care este și ea în creștere, să dezvolte vizibilitatea brand-urilor și să sporească încrederea clienților în acestea.
În ceea ce privește strategiile de marketing ale magazinelor online, Roxana ne spune că este foarte mult loc pentru abordări inovative, pe lângă clasicul PPC. ”Eu cred că România e încă o piață destul de simplistă la nivel de strategii de marketing adoptate de magazine. Adică încă foarte multe business-uri online fac tradiționalele pay per click pe Google și pe Facebook și, eventual, niște optimizare. E foarte mult loc de strategii interesante și abordări inovative, interesante și integrate.” De asemenea, magazinele online încă nu se concentrează destul pe retenția și fidelizarea clienților, ci pe achiziția de cât mai mulți clienți noi. Această abordare este bună pentru business-urile la început de drum care nu își permit încă să investească în strategii de lifetime value, dar magazinele cu vechime mai mare pe piață ”ar trebui să gândească să investească în astfel de strategii și nu să concentreze tot bugetul doar pe customer acquisition pentru că, de fapt, banii îi faci din lifetime value, când clientul acela vine a doua oară.”
La capitolul usability, Roxana sfătuiește magazinele online să își dezvolte partea de căutare, astfel încât să aibă rezultate relevante pentru clienți, mai ales dacă e vorba de un brand mai puțin cunoscut sau nou pe piață. Oamenii fac research pe Google și nu au răbdare să caute în website decât dacă e vorba de un brand cunoscut, așa că este foarte important să se investească în search și recomandări de produse complementare relevante. Este și aceasta o parte din procesul de branding, care aduce rezultate bune pe termen lung chiar dacă la început este complex și costisitor.
Pentru detalii și sfaturi în privința extinderii pe piața internațională urmărește interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s Box, New Black, Oracle
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Limousine Service: City Limo