2019, anul în care business-urile online se implică în obiective globale strategice

Obiectivul oricărei afaceri este să obțină profit, știm cu toții asta. Dar, dincolo de obiectivele financiare, orice business ajunge într-un punct în care simte că trebuie să facă o diferență și să se implice într-o cauză mai largă. Fie că o face pentru a se diferenția de competiție, pentru capital de imagine sau din pură convingere, un antreprenor poate alege să-și alinieze business-ul la unul din cele 17 obiectivele globale strategice ale Națiunilor Unite. Iar e-commerce-ul nu face excepție.

Astfel, Etsy devine prima companie globală de e-commerce care își reduce 100% emisiile de carbon cauzate de livrarea produselor. Amazon plănuiește să ajungă la același rezultat până în 2030 prin programul Shipment Zero, iar săptămâna trecută anunța lansarea serviciului Amazon Day pentru clienții Prime, prin care cumpărătorii pot alege ziua în care vor să le fie livrate produsele. Tech Crunch scrie că serviciul Amazon Day va economisi atât carburant, dar va reduce substanțial și numărul de ambalaje folosite.

Iată în continuare știrile care ne-au atras atenția săptămâna aceasta în e-commerce și marketing online.

Cărți librărieVânzările Libris.ro au crescut cu 28% în 2018 datorită tendinței ascendente a e-commerce-ului în România, a investițiilor într-un nou depozit și într-un sistem de automatizare a procesării comenzilor. Start-up.ro scrie că traficul de pe mobil la Libris a depășit desktop-ul în 2018, ajungând la 60%, iar comanda medie a crescut cu 15%, ajungând la 80 de lei.


eMAG a inaugurat la Pitești eMAG Express, primul showroom care permite clienților să ridice produsele direct de la raft. Wall-Street.ro scrie că serviciul este disponibil pentru electrocasnice mici, accesorii și produse de îngrijire personală și vrea să eficientizeze procesul de cumpărare prin scurtarea drumului de la raft la casa de marcat.


Tesla vinde exclusiv onlineTesla închide magazinele fizice și va vinde doar onlineTech Crunch scrie că trecerea la un model de vânzare exclusiv online va permite companiei să reducă prețul mașinilor cu aproximativ 6% și să angajeze mai mulți tehnicieni și mecanici. Unele magazine se vor transforma în puncte de informare și showroom-uri, iar cumpărătorii vor putea testa gratuit, timp de o săptămână, mașinile comandate.


Antonio Eram, Netopia PaymentsNetopia Payments investește în platforma de tip SaaS Supply Blockchain. Din Revista Biz aflăm că start-up-ul fondat de Sebastian Cochinescu răspunde la problema transparenței în industria de transport și logistică. Folosind tehnologia blockchain, platforma permite clienților B2B să urmărească în timp real produsele comandate, înregistrând exact data și locația lor de-a lungul lanțurilor de distribuție.


Dezvoltarea tehnologiei de căutare vocală duce la dispariția butoanelor fizice de comandă Amazon Dash. Citim pe Engadget că Amazon încetează să mai vândă butoanele de comandă instant Amazon Dash. Unul dintre primele dispozitive IoT care permiteau clienților Amazon să-și refacă stocul de produse casnice uzuale cu o apăsare de buton devine istorie odată cu creșterea în popularitate a cumpărăturilor vocale.