Piața de e-commerce din România va depăși 4.5 miliarde de euro în 2019 | Previziunile PayU

Piața de e-commerce din România va depăși 4.5 miliarde de euro în 2019, estimează PayU, care lansează și patru previziuni în ce privește dezvoltarea comerțului online românesc anul acesta.

1. Comerțul online cross-border va lua amploare

Florin Toma (DHL) spunea la GPeC SUMMIT că doar 1% dintre magazinele online românești vindeau internațional în 2018. În Europa, 6 din 10 cumpărători comandă produse online pe site-uri din afara țării de reședintă. Marii jucători din e-commerce s-au extins deja pe piețe străine, iar în câțiva ani, comerțul online transfrontalier va reprezenta o treime din totalul vânzărilor online. Marius Costin, Country Manager PayU România, crede că reglementările europene cu privire la piața liberă și eliminarea geoblocării vor încuraja trendul și vom vedea de anul acesta mai multe magazine online românești care vor începe să vândă cross-border.

2. Experiența de cumpărare va fi personalizată

41% dintre consumatori au schimbat brandurile pe care le cumpără din cauza lipsei unei abordări personalizate, potrivit raportului Accenture. Targetarea și adaptarea mesajelor în funcție de tipul canalului de comunicare și de dispozitivul utilizatorului (Mobile sau Desktop) vor face diferența în creșterea ratelor de conversie. Investițiile în noile tehnologii de inteligență artificială, realitate virtuală, optimizare pentru căutări vocale și vizuale nu vor mai fi opționale pentru crearea experienței de cumpărare personalizate.

3. Opțiuni de plată online în funcție de nevoile clientului

În 2018, rata de abandon a coșului de cumpărături se ridica la 70%, potrivit Institutului Baymard. Procesul de checkout online încă nu este suficient de rapid și nu oferă multiple metode de plată din care clienții să-și aleagă soluția potrivită. 85% dintre români aleg în continuare să plătească cash on delivery, iar cei 15% care plătesc digital, o fac fie cu cardul, fie prin SMS, fie în rate prin credit online. Un mix echilibrat de metode de plată poate crește încrederea cumpărătorului în comerciant și poate face diferența pe o piață concurențială tot mai mare.

4. Legislația europeană apără drepturile consumatorului și stimulează inovațiile financiare

Protecția datelor utilizatorilor rămâne unul dintre obiectivele legislației UE, iar implementarea GDPR este încă o provocare pentru comercianții online. În plus, din septembrie 2019, în spațiul economic european va intra în vigoare Directiva PSD2 și noul standard de securitate pentru serviciile de plată online. Comercianții trebuie să se pregătească să ofere pe site o Autentificare Strictă a Consumatorilor (Strong Customer Authentication – SCA) în doi factori prin care clienții online vor avea acces la servicii financiare online mai sigure și mai diversificate.