Google ne arată viitorul SERP sub Directiva Copyright | PSD2 și noile standarde de securitate pentru plățile online | Efectele GDPR pe piața de e-mail marketing
Iată-ne în plin Blue Monday, după o săptămână activă în campanii virale de digital marketing, din care cred că avem multe de învățat. În cazul în care și voi ați devenit nostalgici în campania #10yearschallenge și nu v-ați lăsat intimidați de scenariul celor de la Wired despre algoritmul de recunoaștere facială Facebook din spatele trend-ului. Dacă sunteți printre cei 50 de milioane care au dat like unui ou pe Instagram – record pentru care este responsabil Ishan Goel, un marketing guru de 19 ani din SUA – absolut irațional, doar pentru că așa v-a cerut. Dacă ați fost și voi impresionați de calitatea ultimului ad Gilette, We Believe: The Best Men Can Be, de mesajul social pe care îl transmite și de întreaga polemică din jurul lui. Nu ne rămâne decât să vă aducem principalele știri din e-commerce.
Pe scurt: Google ne arată viitorul paginilor de rezultate sub Directiva Copyright. ANPC pregătește măsuri de sancționare usturătoare pentru comercianții care nu respectă drepturile consumatorilor. Directiva PSD2 intră în vigoare în septembrie, dar retailerii europeni încă nu au auzit de ea. Piața de e-mail marketing se resimte după implementarea Regulamentului GDPR. Chiar dacă prețurile vor crește în e-commerce anul acesta, evoluția pieței nu va fi afectată.
1. Viitorul căutărilor pe Google sub Directiva Copyright. România a amânat pe termen nedefinit negocierile între Comisia Europeană, Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European cu privire la Directiva Copyright programate astăzi, 21 ianuarie, după ce 11 state membre UE au spus că nu vor sprijini ultima versiune a propunerii. Engadget scrie că Directiva cu cele două articole controversate, taxa pe link și filtrul copyright, nu se anulează, ci necesită o revizuire radicală din partea României, ceea ce va duce la întârzierea votului după mai 2019. Între timp, Google prezintă, într-o versiune dramatică, viitorul paginilor de rezultate a căutărilor, dacă Directiva este votată în forma actuală. Search Engine Land scrie pe larg despre Articolele Directivei și demersul Google.
2. Amenzi de până la 5% din cifra de afaceri pentru încălcarea normelor de protecție a consumatorilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pregătește un set de măsuri prin care va aplica amenzi semnificative companiilor care: comercializează produse care pun în pericol viața și sănătatea consumatorilor, produse contrafăcute, produse neetichetate corespunzător sau în cazul în care nu vor informa corect clienții și nu vor oferi serviciile impuse de garanție în termen de 15 zile. Detalii despre amenzile prevăzute de legislație, pe Profit.ro.
3. Noile standarde de securitate a plăților online iau pe nepregătite retailerii europeni. Din septembrie 2019 intră în vigoare Directiva Europeană PSD2 și noul standard de securitate pentru serviciile de plată online. Comercianții trebuie să se pregătească să ofere pe site o Autentificare Strictă a Consumatorilor (Strong Customer Authentication – SCA) în doi factori, despre care poți afla mai multe de la Gabriel Ghiță, Vice-President Business Development MasterCard pentru Europa Centrală și de Est, în interviul pe care ni l-a oferit anul trecut. Revista Biz scrie că, potrivit ultimului studiu Mastercard, 75% dintre comercianții online din UE nu știu despre schimbările aduse de PSD2, 14% au implementat deja standardul SCA, în vreme ce 51% afirmă că vor fi pregătiți după septembrie 2019 sau nu au încă un plan de implementare.
4. Efectele Regulamentului GDPR încep să se vadă în piața de e-mail marketing. Andrei Georgescu, fondatorul White Image, afirmă că ultimul trimestru din 2018 a văzut din plin efectele GDPR. Volumul e-mail-urilor trimise prin platforma White Image a scăzut cu aproximativ 7% în trimestrul IV față de aceeași perioadă din 2017. Potrivit comunicatului citat de Start-Up.ro, principalele motive ale scăderii sunt reducerea bazelor de date și reducerea comunicării campaniilor de sărbători (anul acesta, sub 5% din volumul e-mail-urilor trimise au fost felicitări electronice). Retail-ul rămâne cel mai activ sector din punct de vedere al volumelor de e-mail-uri trimise.
5. Iulian Stanciu crede că prețurile vor crește în perioada următoare, fie pe fondul investițiilor în echipamente și personal, fie pe fond economic și politic. Cu toate astea, CEO-ul eMAG este optimist că piața de e-commerce va crește într-un ritm și mai alert anul acesta. Printre previziunile pentru 2019 oferite jurnaliștilor de la Wall-Street.ro, Iulian menționează dublarea tranzacțiilor realizate de pe dispozitive mobile și ponderea din ce în ce mai mare a publicului din zona rurală în economia e-commerce-ului.
În fiecare luni publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!