Știrile și resursele săptămânii din E-commerce & Digital Marketing #23

Începem 2022 cu o serie de știri și resurse utile care să fie tuturor de folos în planurile de business pe noul an. Vedem ce s-a întâmplat în 2021, aflăm ce tendințe și tehnologii vor domina piața de e-commerce și marketing online în viitorul apropiat: de la BNPL, la moduri de îmbunătățire a calității serviciilor. Iar pentru toate acestea am pus pe listă și tips&tricks de management pentru antreprenori. Spor la lectură!

Cifre și statistici Social Media utile pentru marketeri în 2022 – Date demografice, statistici generale și tendințe pentru Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok și YouTube.


E-commerce în 2021: Lecții învățate, trend-uri și ”bestsellers” din industrie. Dispozitivele mobile au dominat piața anul trecut, mai mult de jumătate din comenzile online au fost efectuate de pe acestea. Însă nu toate verticalele de business au înregistrat acest trend. O altă tendință de creștere în 2021 au avut-o mobile banking-ul și portofelele digitale.


”Dacă magazinul tău online are o rată mică de retur, înseamnă că nu vinzi destul”. Cum să manageriezi procesele de retur – mai ales dacă vinzi cross-border -, care sunt provocările logistice și din ce motiv returnează clienții produsele cumpărate.


O nouă modalitate de plată câștigă teren în sectorul e-commerce: BNPL (Buy Now Pay Later). Această soluție este mult mai simplu de implementat pentru magazine online, dar și mult mai prietenoasă pentru clienți pentru că nu necesită deschiderea unui cont la o anumită bancă.


…Și totuși, BNPL are riscurile sale. Un studiu efectuat în 2021 în UK arată că un număr semnificativ de clienți se îndatorează peste posibilități, în special în perioada sărbătorilor de iarnă.


10 tendințe e-commerce care vor marca anul 2022 – Câștigă teren comerțul omnichannel, experiențele hiper-personalizate pentru clienți, livrarea ultra-rapidă, comerțul eco-friendly și live shopping-ul, printre altele.


Insourcing versus Outsourcing – Aceste două strategii au fiecare avantajele și dezavantajele lor. Dacă îți cunoști foarte bine echipa și ai o direcție clară a strategiei tale de business, le poți implementa cu succes.


Comerțul social (s-commerce) crește de 3 ori mai repede decât e-commerce-ul tradițional. Dezvoltarea acestuia va fi alimentată în principal de generațiile Z (persoane până în 24 de ani) și Millennials (25-39 ani).


7 moduri prin care un antreprenor își poate face diminețile mai productive și mai organizate.


9 moduri prin care poți îmbunătăți (și crește) conversiile din Instagram, cu sau fără campanii plătite.