Știrile și resursele săptămânii din e-commerce și digital marketing #24

Săptămâna aceasta am strâns cele mai interesante trend-uri din e-commerce pentru anul 2022, alături de o serie de ghiduri practice pentru marketing online care să vă ajute în campaniile planificate anul acesta. Spor la lectură!

Studiu iSense Solutions: 61% dintre românii din mediul urban plasează comenzi online cel puţin o dată pe lună. Magazinele fizice rămân însă tipul de magazin preferat pentru cumpărături (84%).


Platformele online vor trebui să indice pentru cumpărători rezultatele căutării cu ”plasări plătite de produse”, iar furnizorii de servicii de e-mail și servicii de rețele sociale vor trebui să ofere contracte utilizarilor, ținând cont de valorificarea datelor cu caracter personal ale clienților.


Cryptomonedele și sustenabilitatea, printre trendurile și standardele e-commerce globale în 2022.


10 metrici de performanță ai unui website pe care orice antreprenor e-commerce sau specialist în online marketing trebuie să îi înțeleagă.


Dacă rezultatele din Google Analytics au scăzut brusc în ultima perioadă, e posibil să fie din cauză că publicul tău folosește din ce în ce mai des ad blockers (sunt tool-uri care blochează afișarea reclamelor pe site-urile pe care navighează utilizatorii).


Retail online în 2022: companiile investesc local, livrarea rapidă câștigă în continuare treren cu noi jucători intrați pe piață, comerțul virtual (social commerce) este în creștere. Magazinele fizice rămân în continuare foarte relevante pentru cumpărături, însă comercianții reduc decalajul dintre cumpărăturile online și experiența din magazin.


Tot ce trebuie să știi despre LinkedIn Ads – cum creezi și care sunt tipurile de campanii, formate vizuale acceptate, cum și pe cine targetezi în funcție de obiectivele tale, cât te costă.


4 sfaturi eficiente pentru vânzări prin Social Commerce. Social commerce reprezintă vânzările direct din profilul de social media al magazinului online pe care îl reprezintă, de exemplu prin intermediul Facebook Shops sau Instagram Shops.


Cum te promovezi pe TikTok: cum faci un profil de business, tipuri de campanii, idei de video care prind la public, cum lucrezi cu influencerii, optimizarea campaniilor pentru rezultate optime.


O listă interesantă cu aplicațiile care colectează cele mai multe date personale ale utilizatorilor.