Știrile și resursele săptămânii din e-commerce și digital marketing #27

Companiile de logistică e-commerce prind avânt și se extind atât local, cât și pe piața internațională. Doi mari jucători din verticalele Fashion și Groceries intră pe piața din România anul acesta. Doar 3 companii absorb cel mai mult buget global de marketing, însă evenimentele recente au încetinit traficul și comenzile din magazine online. Toate acestea și multe alte sfaturi în articolul de astăzi.

Postis, start-up-ul românesc de optimizare a proceselor de livrare, se extinde cu primul birou în Polonia și va lansa o aplicație pentru consumatorul final, care va controla toate etapele unei comenzi. Compania a dublat numărul de clienți care utilizează serviciile, iar la finalul anului a ajuns la venituri recurente de 1 milion de euro.


Sezamo.ro, un nou serviciu online de livrare produse alimentare, se va lansa în România în prima jumătate a anului 2022. Serviciul este parte din Rohlik Group, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de livrare online de produse alimentare din Europa.


Packeta Romania își propune pentru acest an dublarea rețelei de puncte pick-up. Ținta de creștere la peste 1.000 de puncte are loc pe fondul cererii mari de locații de proximitate, de unde clienții magazinelor online partenere își pot ridica produsele.


Zalando, gigantul german de fashion e-commerce, a avut câștiguri de peste 10 miliarde de euro în 2021. Tot în acest an a intrat pe 6 piețe noi: Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia, și Slovenia, cu 2 centre noi de fulfillment în Polonia, ajungând la un total de 23 de piețe în care activează. În 2022 Zalando se pregătește să intre și pe piața din România.


Aplicațiile de livrare Glovo și Deliveroo câștigă popularitate în fața platformelor proprii ale supermarketurilor. Aplicațiile sunt avantajate de prețurile competitive, calitatea serviciilor de comandă și livrare, iar clienții le preferă în locul magazinelor clasice.


Greșeli de evitat atunci când vindem pe un marketplace.


Cum să atragi lead-uri de calitate prin intermediul Instagram.


„Dacă în 2021 în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.” observă echipa MerchantPro Romania într-un comunicat recent, pe fondul evenimentelor din Ucraina.


Google, Meta și Amazon au absorbit 47% din bugetul global de publicitate în 2021. Ceilalți jucători au o creștere cumulată de 3% YoY anual.

4 schimbări majore pe care Instagram le va face în 2022 și ce trebuie să știm despre ele ca să ne optimizăm strategia de marketing.