Studiu Euromonitor – vânzările online au reprezentat 10% din total vânzări retail în 2020, de la 7% în 2019

Potrivit unui studiu Euromonitor prezentat de Google România în cadrul unei conferințe online, vânzările prin e-commerce au crescut cu 32% în 2020 și au reprezentat o zecime din totalul vânzărilor de retail.

Retail-ul online a fost sectorul care a înregistrat cea mai mare creștere în vânzări în 2020, în cazul României ajungând la o pondere de 10% în total, în creștere de la 7% în 2019.

Categoria Food&Drink a crescut cu 115% față de anul anterior, odată cu dezvoltarea accelerată a platformelor de vânzare și schimbările de comportament ale consumatorilor. În ceea ce privește numărul de căutări, categoria Home&Deco a înregistrat cea mai mare creștere: cu 39% mai mult decât în 2019.

Primii cinci jucători din piața românească de e-commerce au cumulat 42% din valoarea vânzărilor online în 2020. eMAG rămâne lider incontestabil, singura schimbare la vârf fiind urcarea puternică a celor de la Fashion Days.

În următorii cinci ani Euromonitor estimează o creștere continuă a ponderii vânzărilor online în total retail, până la 16% în cazul României. Reprezentanții companiei consideră că acest canal se apropie de adopția în masă „ceea ce ar trebui să susțină creșterea în continuare a vânzărilor chiar dacă lucrul acesta se întamplă de la o baza mai ridicată”.

Pentru următoarea perioadă, în condiții de relativă stabilitate, estimările pentru România arată o accelerare a vânzărilor din retail în 2021, urmată de o creștere continuă până în 2025.

Prin transformările așteptate în industria de retail, e-commerce-ul va deveni principalul contributor la evoluția viitoare a vânzărilor totale, generând peste jumătate din creșterea așteptată în anul 2025,” spun reprezentanții Euromonitor.

Mai multe despre rezultatele studiului regăsiți în articolul semnat No-Cash.