Tot ce trebuie să știi despre Parcely by Postis, aplicația prin care cumpărătorii finali își pot urmări toate comenzile
*Advertorial
În ultimii doi ani, am fost martorii unui nou mod în care facem cumpărături online. Ne-am schimbat semnificativ lista priorităților când vine vorba de ce anume contează atunci când plasăm o comandă. Spre exemplu, au devenit tot mai importante flexibilitatea, transparența și rapiditatea atunci când vine vorba de livrare și, nu în ultimul rând, ne dorim să fim informați în timp real cu privire la statusul comenzii.
Așa că, în luna martie a anului acestuia, a fost lansată aplicația Parcely by Postis, pornind de la concluziile unui studiu asupra experienței de cumpărare Click-to-Door efectuat în ultimul an de Postis în colaborare cu InsightOut Analytics, în care au fost analizate peste 500.000 de comenzi online, pentru 35 de retaileri care utilizează Platforma Postis.
Aceasta este prima aplicație integrată de Track & Trace destinată cumpărătorilor finali, prin intermediul căreia își pot urmări în mod transparent, direct pe telefonul mobil, toate comenzile pe care urmează să le primească, indiferent de magazinul de la care au făcut achiziția și de compania de curierat folosită pentru livrare.
Aplicația are o interfață simplă și intuitivă și este disponibilă în mod gratuit, în Google Play și App Store. În prezent, poate fi utilizată de cumpărătorii din România, urmând ca ulterior să fie disponibilă și în alte țări din Europa Centrală și de Est.
Cum funcționează Parcely?
- În cazul în care livrarea este optimizată de retailer prin intermediul Platformei Postis, informațiile sunt preluate automat, iar notificările sunt transmise către numărul de telefon care a fost introdus de cumpărător la momentul lansării comenzii;
- În cazul în care cumpărătorul dorește să urmărească un colet care nu a fost procesat prin intermediul platformei, poate introduce manual numărul comenzii (AWB-ul) primit de la curier sau comerciant, iar comanda va fi adăugată în lista sa, urmând ca aplicația să îl notifice ulterior la fiecare schimbare a stării în livrare.
Cum vine Parcely by Postis în sprijinul retailerilor?
La fel de mult contează calitatea livrării și pentru comercianți, nu doar pentru clienții finali, din mai multe motive. De exemplu, în cazul deteriorării coletelor sau întârzierii livrării, clientul poate refuza comanda, costurile generate de retur fiind semnificative. Și, cel mai probabil, acel client nemulțumit nu va mai achiziționa prea curând produse de la retailerul respectiv.
Aici, avantajul principal oferit de Parcely pentru retaileri este că oferă posibilitatea de comunicare cu clientul final pe tot parcursul livrării, inclusiv prin colectarea de feedback după fiecare livrare, aspect ce va ajuta retailerul respectiv să ia decizii de business informate.
Alte caracteristici importante ale aplicației sunt date de:
- Flexibilitate: Parcely by Postis este carrier agnostic – cum menționam anterior, cumpărătorii își pot urmări coletele indiferent dacă magazinele de la care au cumpărat își optimizează sau nu livrările prin Platforma Postis și indiferent de câți curieri sunt folosiți de comercianți pentru eficientizarea ecosistemului lor de livrare.
La momentul lansării, aplicația integra cele mai importante 4 firme de curierat de pe piața locală: FAN Courier, Cargus, Sameday și DPD, care acoperă aproximativ 90% dintre comenzile livrate în România. De atunci s-au adăugat și Nemo Express, GLS și TNT, iar lista este actualizată continuu.
- Automatizare: dacă este optimizată prin Platforma Postis, datele despre comandă sunt preluate automat și notificările sunt trimise către cumpărător fără a mai fi necesară intervenția acestuia;
- Transparență și comunicare bidirecțională: notificările push din aplicație completează sau pot înlocui complet mesajele de notificare prin SMS sau e-mail, care pot genera costuri suplimentare sau întârzieri în actualizarea informației; la finalul livrării, cumpărătorul poate oferi rating și feedback, pe baza căruia comerciantul va ști ce a fost bine și ce poate fi îmbunătățit, astfel încât loialitatea clientului să crească;
- Îmbunătățire continuă: aplicația se dezvoltă în permanență cu noi funcționalități pentru optimizarea livrărilor și creșterea loialității clienților.
„Cu ajutorul algoritmilor de machine learning, aplicația Parcely este capabilă să ofere informații legate de intervalul în care se va livra coletul cu o precizie între 80 și 99%, o funcționalitate foarte importantă pentru cumpărătorii finali. Estimăm că Parcely va îmbunătăți calitatea livrărilor pentru mai mult de 250.000 de cumpărători în primele 6 luni de la lansare”, spune Andrei Moldoveanu, Product Owner Postis.
De la momentul lansării aplicației și până în prezent, Parcely by Postis și-a dovedit utilitatea:
- numărul de descărcări este de ordinul sutelor pe zi;
- utilizatorii plasează, în medie, 1.8 comenzi pe săptămână, și 30% dintre ei au comenzi la mai mult de 3 retaileri diferiți;
- numărul mediu de comenzi este între minimum 1 și maximum 7 comenzi;
- categoriile de produse cumpărate cel mai frecvent de cei care au instalat aplicația și de la retailerii înregistrați în Parcely sunt: FMCG, home&deco și fashion.
Află mai multe detalii despre cum funcționează Parcely by Postis și încearcă și tu noua experiență de livrare a cumpărătorilor online, inclusiv cei care cumpără din magazinul tău online.