Ultimele trenduri pe piața de curierat din România: livrarea în puncte fixe, plata prin mobilePOS, experiențe personalizate
Când vorbim despre curierat în 2019, spunem deja same day delivery, plata cu cardul la livrare, opțiuni personalizate de ridicare a coletelor din puncte fixe. Flexibilitatea este cuvântul-cheie și în acest an, motiv pentru care companiile de curierat românești investesc masiv în proiecte care să răspundă nevoilor clienților mereu în mișcare.
La GPeC SUMMIT am discutat despre trendurile pieței cu Karla Codrea, CEO DPD România. În interviul de mai jos vorbim despre cel mai nou serviciu Smart Control, plata la livrare prin mobilePOS, cercetările de piață anuale ale DPD și ultimele inovații pe care le pune la dispoziția clientului.
Unul dintre proiectele proactive ale DPD a fost implementarea plății prin mobilePOS, care a fost cerută de multe magazine. Cum funcționează serviciul?
Karla Codrea: Plata cu cardul la curier este un proiect care mie-mi este foarte drag. Văd foarte multe beneficii în acest proiect: de la imaginea de ansamblu, imaginea-cadru în care și noi, în România, încercăm să ne aliniem la ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, trecând la clienții și destinatarii noștri care au alte modalități de plată pe care le oferim. Și, nu în ultimul rând, grija față de curier, reducând riscul de manipulare al numerarului actual.
Este vorba de un dispozitiv POS de dimensiuni mici, mai mic decât un telefon, pe care curierul îl poartă cu el, iar la destinatar se poate face plata cu cardul. Este o plată sigură și rapidă atât pentru serviciile de curierat, cât și pentru ramburs.
Din punct de vedere al clientului, nu există nicio constrângere, nu este necesară nicio integrare cu vreo bancă sau cu vreun integrator, serviciul fiind accesat de oricine își dorește.
Pentru că vorbim de eficientizare și maturizare a pieței de curierat, una dintre direcțiile-cheie în care pare că ne îndreptăm este livrarea în puncte fixe. DPD oferă deja acest serviciu. Cum funcționează acum și cum va evolua în viitor?
Karla Codrea: Trăim într-o vreme a digitalului și a vitezei și ne așteptăm ca orice lucru să se întâmple rapid, în mod special în partea de curierat. Și atunci am dezvoltat această rețea de automate și oficii DPD care, la ora actuală, sunt în număr de 70 de unități în București și în țară, iar acest lucru oferă o flexibilitate mult mai mare oamenilor care sunt mereu în mișcare.
Se pot face livrări și după ora 17, se pot face livrări și în weekend, există flexibilitatea în a-și ridica coletul din mai multe locații, în funcție de ceea ce dorește destinatarul.
Deși piața este într-o creștere și se maturizează, mai sunt lucruri care ar putea fi îmbunătățite. Care sunt cele mai vizibile probleme din e-commerce-ul românesc pe care le sesizați?
Karla Codrea: În fiecare an, cu ajutorul DPD Group, facem o cercetare în rândul consumatorilor online, pentru a vedea care sunt provocările cu care se confruntă clienții noștri și care sunt serviciile pe care noi le putem oferi pentru a-i ajuta să depășească aceste provocări.
Cifrele spun că, undeva la 34% din cumpărătorii online sunt cumpărători fideli și ei aduc undeva la 85% din veniturile online anuale. În afară de acest lucru undeva la 60% din totalul cumpărătorilor au vârstă sub 35 de ani, iar tipologia acestor cumpărători accesează livrări de tip personalizat și modalități de plată diverse în momentul când fac cumpărăturile.
Peste 85% din ei își doresc să afle dinainte care este curierul care le va livra marfa și inclusiv când le va livra. Din prisma acestui lucru am dezvoltat un serviciu nou, care se numește Smart Control, iar destinatarul primește, în momentul în care coletul ajunge în rețeaua noastră, un mesaj prin care poate accesa un link. Urmând acest link, el vizualizează toate datele despre coletul lui, având inclusiv controlul asupra livrării coletului, existând astfel o flexibilitate mare dată către destinatar pentru, să zicem, o experiență nouă „la smile”.
Cum a performat DPD în primul trimestru din 2019 și la ce volume vă așteptați anul acesta comparativ cu anul trecut?
Karla Codrea: A fost un prim trimestru foarte bun pentru DPD România. În ultimii doi ani, în DPD România am investit foarte multe resurse pentru a îmbunătăți performanța. De la schimbări de soft operațional la servicii clienți, până la reorganizarea internă a proceselor și procedurilor de lucru.
Putem vorbi deja de primele 4 luni încheiate, de 30% creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar ca țintă, dorim până la final de an să menținem aceeași creștere.
Există un întreg dialog în mediul online despre egalitatea de gen și distribuirea funcțiilor în mod echilibrat între femei și bărbați. Cum arată din interior industria de curierat pentru o femeie care se află în funcție de conducere în companie?
Karla Codrea: În curierat s-ar putea spune în mod tradițional că există mai mulți bărbați, dar, dacă îți place ceea ce faci și dacă ai rezultate, performanța și recompensele există pentru oricine face eforturi, indiferent de gen sau de industrie.
Din fericire, în DPD, atât managementul cât și acționariatul sunt implicați în a dezvolta personalul în mod egal. Avem colege femei în diverse funcții, în funcția de dispecer, în funcția de șef de depozit, inclusiv în rândul curierilor și fac o treabă foarte bună.
Recomand femeilor industria de curierat, mai ales celor active, energice și care doresc să miște lucruri. Este o industrie care oferă foarte multe. Sunt foarte multe provocări și îți aduc foarte multe situații în care, cu siguranță, nu te poți plictisi.
Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s Box, New Black, Oracle
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Limousine Service: City Limo