Fotografia de produs în e-commerce. Kiss István (NetFoto): „Arătăm produsul exact cum este el”

58% dintre utilizatorii de internet din România nu cumpără online din cauză că nu pot vedea, testa și proba produsele. Potrivit raportului anual de piață GPeC, procentul este ușor în creștere de la un an la altul, ceea ce denotă că mulți cumpărători nu au încredere că vor primi produsele potrivite pentru ei din varii motive: măsurile nu se potrivesc, materialele și culorile nu corespund cu realitatea etc.

De aceea este important ce fotografii afișăm în pagina de produs a magazinului nostru online. Kiss István, manager NetFoto, crede că fotografiile de produs sunt elementul central în e-commerce. Dacă imaginea a captat atenția, sunt șanse ca vizitatorul să citească descrierea produsului și să cumpere. Dacă nu, nici un text nu va ajuta la conversie.

Descoperă în interviul de mai jos ce poate face pentru un magazin online un echipament profesionist de fotografiere de produs.


Kiss Istvan, Netfoto - Fotografia de produsGPeC: Ce servicii oferiți magazinelor online din România?

Kiss István: Noi am implementat un studio foto cu niște echipamente care automatizează tot procesul de fotografie de produs, în sensul că se obține produsul fără fundal, sau chiar cu fundal perfect alb. Și se pot obține și fotografii de produs de 360 de grade.

Avem fotografii de calitate la minimum 24 de MP de rezoluție. Deci sunt fotografii profesionale și, cel mai important este fără fundal și se obțin foarte rapid.

Ce înseamnă foarte rapid?

Kiss István: Capacitatea noastră ar fi undeva la 80-100 de produse pe zi, față de un fotograf obișnuit care trebuie să decupeze toate pozele în Photoshop… e de durată.

Diferența o face tehnologia, aparatura?

Kiss István: Exact. Aparatura și soft-ul specific. Deci toată aparatura, care numai asta știe să facă: fotografii de produs. Noi nu facem fotografii artistice, adică să punem produsul într-o poză artistică. Noi arătăm produsul exact cum este el.

Care este procesul de fotografiere de produs pentru un magazin online?

Kiss István: Procesul este foarte simplu. Ne contactează cei interesați, stabilim o programare – că studio-ul îl avem destul de ocupat – ne trimit produsele sau, am avut cazuri când erau produse de valoare un pic mai mare, au venit ei personal la noi, au stat o zi și au plecat cu toate produsele făcute, inclusiv cum au vrut ei.

Cât de importantă este fotografia de produs pentru rata de conversie a unui magazin online?

Kiss István: Noi venim dintr-o agenție de creare site-uri și magazine online. De acolo a și plecat ideea. Deci, din punctul nostru de vedere, cel mai important ar fi imaginile, primul aspect. Cine intră pe site, îl captează sau nu? Dacă captează produsul, pot să scriu lângă orice. Pot să scriu detalii, descriere, dar dacă nu-l captează din prima, sunt șanse să nu citească acele detalii sau descrieri de produse.

Care sunt principalele categorii de magazine online pentru care NetFoto ar putea aduce o valoare adăugată clară?

Kiss István: Acoperim o foarte mare gamă de produse, de la bijuterii, până la toată gama de fashion. În plus, pentru zona de fashion avem și niște manechine invizibile din fibră de sticlă și cu magneți, cu care se obțin acele imagini fantomă, cum se zice. Adică tricoul stă în aer sau costumul, rochița stau în aer, nu se vede nimic din manechin. Practic, ele sunt produsul și atât.

Acoperim toată gama de fashion, de la bijuterii, încălțăminte, am făcut și vopsele, am făcut și piese auto. Deci tot ce e sub 100 kg și ca dimensiune volumetrică cât ar fi o persoană sau două.

Ce planuri aveți pentru 2019?

Kiss István: Suntem cu activitatea pe piață de puțin timp. Asta este a 4-a lună [noiembrie 2018], deja am făcut vreo 4-5.000 de produse și obiectivul este să ne facem cât mai cunoscuți în rândul celor interesați de zona aceasta. Noi ne adresăm 75% magazinelor online, dar și foarte mult producătorilor.


Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo