TRUDA – primul start-up românesc care analizează performanța produselor magazinelor online prin machine learning
TRUDA, primul startup românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanța în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce, se lansează pe piață în urma unei investiții de 82.000 de euro. În primul an de activitate, compania plănuiește noi investiții în valoare de cel puțin 250.000 euro în dezvoltarea infrastructurii tehnologice și în echipa de vânzări și estimează o cifră de afaceri de 500.000 de euro – se menționează într-un comunicat de presă emis de companie.
Comunicatul de presă mai amintește că, într-o eră „cookieless”, în care nu mai este cunoscut comportamentul consumatorilor, o tehnologie avansate cum este cea folosită de TRUDA, vine în ajutorul antreprenorilor, managerilor și al specialiștilor de marketing prin optimizarea campaniilor de marketing, folosind informații despre produsele comercializate; fiind o soluție ce oferă etichetări de produse, feed management și segmentări ale produselor făcute într-o manieră “smart”, prin intermediul TRUDA magazinele online reuesc, folosind datele lor interne, să își promoveze într-un mod mai eficient campaniile de performance marketing ce rezultă în creșterea veniturilor și o scădere a costurilor de advertising. Soluția se conectează via API la conturile lor de publicitate și de analiză deci nu au nevoie de o implementare custom care necesită timp.
Clienții TRUDA observă după 30-60 de zile
- O creștere a ratei de conversie cu până la 33%
- O scădere a costurilor de advertising cu 20%
- un ROI mai bun al campaniilor cu până la 30%
Creată ca o platformă care facilitează promovarea produsele performante în baza unor algoritmi de machine learning, soluția TRUDA este dedicată magazinelor online cu minimum 2.500 de produse și 30 de comenzi pe zi.
În prezent, tehnologia TRUDA este implementată în 44 de magazine online de fashion, home&garden și IT&C, iar în primele două săptâmâni au fost înregistrate creșteri de până la 30% ale ratei de conversie, creșteri de peste 50% ale numărului de comenzi și scăderi de cel puțin 20% ale costurilor de promovare.
Cum funcționează tehnologia TRUDA
Platforma se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, și descarcă informații despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs și rezultatele obținute de acestea. TRUDA apoi rulează algoritmi complecși pentru a determina importanța fiecărui produs în întregul ecosistem.
În baza machine learning, TRUDA analizează produsele și venitul generat de aceastea, le etichetează după criterii relevante pentru fiecare business în parte (venit, cantitate, prețul produsului, trenduri, viteza de vânzare, produse toxice și produse tractor – HERO) și sugerează campanii de marketing. Astfel, fiind identificate produsele care doar generează costuri, fără să aducă vânzări (și le poate elimina din campanii), magazinele online pot promova numai acele produse care aduc venituri și pot eficientiza costurile de marketing.
Implementarea sistemului TRUDA pentru magazine online este realizată de echipa TRUDA, formată din 5 specialiști în marketing digital. Costul serviciilor de implementare, analiză și consultanță specializată pornește de la 350 euro, fiind oferite și servicii customizate în funcție de nevoile fiecărui magazin online. Campaniile de marketing sunt desfășurate de antreprenor, agenția de marketing sau specialistul de marketing, care are în continuare control.