Usability ar trebui sa fie fundatia pe care este construit orice business de e-commerce – Interviu cu Paul Rouke, PRWD

Paul-Rouke-PRWDDoar cateva zile ne mai despart de festinul de e-commerce de primavara. Dupa cum v-am anuntat si obisnuit, GPeC Summit 25-26-27 Mai va insemna 3 zile de continut e-commerce premium, 9 super-star-speakeri de talie mondiala, majoritatea pentru prima oara in Romania si 12 workshop-uri practice. Vom dezbate situatia pietei de e-commerce si a platilor online, strategie de business online, tactici de digital marketing, SEO, PPC marketing, social media si multe alte subiecte hot pentru afacerea ta.

Ca la fiecare editie, optimizarea ratei de conversie va fi un subiect indelung dezbatut, iar speakerii internationali pe care ii avem invitati ne vor prezenta mai multe sfaturi si bune practice din spatele expertizei lor de specialisti CRO (conversion rate optimization). Am stat de vorba cu Paul Rouke, Founder & CEO PRWD, despre astfel de bune practici si au reiesit cateva concluzii succinte, dar cuprinzatoare. Dupa cum v-am anuntat deja, cu Paul ne vom intalni la conferinta de e-commerce GPeC Summit 25 Mai, dar si la workshop-ul ei dedicat optimizarii conversiilor de pe data de 26 Mai. Cititi mai jos interviul luat de echipa GPeC:

GPeC: Care sunt principalele greseli pe care le poti face in optimizarea ratei de conversie?

Cred ca exista o singura greseala cu adevarat mare pe care o poti face in optimizarea ratei de conversie in e-commerce: sa nu o iei suficient de in serios. A nu reusi sa dezvolti fundatia potrivita pentru procesul de optimizare a conversiei este unul dintre principalele motive pentru care exista atatea companii in lume care fac A/B testing slab. Prea multe afaceri vorbesc despre faptul ca sunt organizatii orientate pe client si foarte putine companii chiar reusesc sa faca ceea ce promit. Daca nu reusesti sa recunosti importanta cruciala a research-urilor inteligente 1 la 1 cu potentialii clienti si clientii deja existentei inseamna ca impactul si calitatea eforturilor de optimizare a conversiei vor fi reduse semnificativ. De fiecare data cand faci un test intreaba-te de ce anume il faci. Ce dovada am in spatele acestui test care imi demonstreaza ca este vorba despre mai mult decat o moneda aruncata la nimereala si ca exista potentialul ca comportamentul utilizatorilor mei chiar sa fie influentat de aceasta modificare pe care o testez?

GPeC: In cartea ta vorbesti despre strategii de crestere care sunt ignorate de toate business-urilor online. Ne poti impartasi mai multe detalii?

Cea mai importanta strategie de crestere la care ma refer in cartea mea este aceea de a face din optimizarea ratei de conversie unul dintre principalii piloni ai previziunilor de crestere financiara a companiei. Si ma refer aici la optimizarea ratei de conversiei facuta metodic, inteligent si orientat catre client. Majoritatea afacerilor, daca nu toate, vor sa isi cifra de afaceri, profitul si cota de piata. Prin urmare, o strategie de optimizare a conversiei care influenteaza totul de la microinteractiuni pe care vizitatorii le au pe website-ul tau si pana la propupunerea ta de valoare si experienta clientului cu magazinul online este cruciala si totusi deseori ignorata.

GPeC: Pe ce ar trebui sa isi concentreze un magazin online eforturile: pe a obtine vizitatori noi sau pe a converti clientii care se intorc?

Primul lucru pe care trebuie sa il faca retailerii este urmatorul: sa isi concentreze atentia pe investigarea prin research a modului in care vizitatorii pot fi convinsi sa cumpere de la tine. In acelasi timp, trebuie sa se concentreze pe a crea o experienta memorabila si intuitiva in contactul cu magazinul online in procesul de cumparare si in procesul de confirmare a comenzii. Aceste lucruri puse cap la cap creeaza conditiile necesare pentru a face din vizitatorii noi clienti pe termen lung si, nu in ultimul rand, creezi conditiile propice pentru brand advocacy, pentru ca acest client pe termen lung sa te recomande mai departe. Obtii astfel mai multi vizitatori carora li s-a recomandat sa cumpere de la tine si care, prin urmare, au mult mai mari sanse sa converteasca.

Optiunea rapida si usoara este mereu sa maresti pur si simplu bugetele PPC in speranta sa achizitionezi vizitatori mai mult si, proportional, mai  multi clienti. Realitatea este insa ca retailerii cu experienta stiu ca simpla achizitie de trafic nu este raspunsul. Raspunsul este investitia in research despre clienti si optimizarea ratei de conversie cu informatiile obtinute in urma research-ului. Prin aceasta optimizare a ratei de conversie se obtine automat si o imbunatatire a ROI-ului celorlalte investitii in achizitie de trafic.

GPeC: Care este importanta usability pentru un magazin online?

Usability, sau mai simplu spus usurinta de folosire si intuitivitatea unui magazin online, ar trebui acum sa fie fundatia oricarui business e-commerce. Bine, ideal ar fi fost sa fie fundatia inca de acum cativa ani. Daca le livrezi vizitatorilor tai noi sentimentul de confuzie, deruta sau frustrare atunci cand fac pentru prima oara browsing in magazinul tau online, iti pot garanta ca nu ii vei converti in clienti noi aproape niciodata. Sunt in continuare surprins cat de slabe sunt formularele web, in special cele de comanda. Termenul de buna practica este folosit prea des si de cele mai multe ori in mod gresit – cand este vorba despre a livra experiente vizitatorilor care vor sa interactioneze cu brandul tau si sa cumpere de la tine, bunele practici legate de formulare sunt cruciale.

Sumarizand, nu uita sa te ocupi prima oara de lucrurile de baza. Ai grija ca fundatia ta sa fie la locul ei pentru o experienta usoara si intuitiva, inainte chiar de a te gandi la tendinte foarte hot la ora actuala cum ar fi personalizare, targetare comportamentala si „big data”.

Daca vrei sa asculti mai multe despre strategiile lui Paul de a optimiza rata de conversie, atunci noi zicem ca nu trebuie sa ratezi GPeC Summit 25-26-27 Mai. Agenda întregului eveniment poate fi consultată pe website-ul nostru, iar înscrierile la GPeC Summit se fac completând formularul online: http://www.gpec.ro/inscriere-gpec-summit-mai/

SAU poti alege sa iti inscrii magazinul online in Competitia GPeC 2016 si beneficiezi de acces gratuit la GPeC Summit daca optezi pentru unul din pachetele PREMIUM sau PLATINUM. Alegerea iti apartine!

_________________________

GPeC 2016, editia de 11 ani, este un eveniment powered by FAN Courier – liderul pietei de curierat din Romania

Eveniment sustinut de: Allpacka.ro, ALTEX, AVON, Competence Call Center, ContentSpeed, DPD, DWF, Frisbo, Garanti Bank, Mediapost Hit Mail, Microsoft, New Black, NewsMAN, Online-Online.ro by Credius, Orange, PayU, SALESmanago, Simartis, Retargeting.biz, Visa, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Limousine Service: Citylimo

Official Radio: KissFM

Cu sprijinul: 2Parale, Agile Media, Alin Dobrin Photo, Canopy, Casa de Traduceri, Creadiv, CustomSoft, ECOMpedia, easyhost, enRose, Extended, Infinity Trophy, Marketizator, Saveur, Silkweb, SmartBill, TeaForte, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist

Mandri sa fim sustinuti de:

Bloggeri parteneri: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Carmen Albisteanu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Ciric, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Ovidiu Balcacian, Sabina Cornovac

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, CTRL-D, ECOMJOBS, Femei In Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta