GPeC Live cu Dorin Boerescu, CEO 2Performant: Cum ar trebui să arate comerțul online românesc în 2018

Pentru cea de-a treia ediție GPeC Live l-am adus alături de noi pe Dorin Boerescu, CEO 2Performant, pentru a discuta despre e-commerce și marketing digital, sau cum ar putea magazinele online românești să își investească mai eficient bugetele de marketing pentru a obține rezultatele dorite.

2Performant este cel mai mare marketplace de servicii de marketing pentru e-commerce din România, pornit inițial (în 2008) ca o rețea de afiliere sub numele de 2Parale.

 

Comerțul online modern: un matching cât mai ușor între client și produs, între cerere și ofertă

În momentul de față, magazinele online românești se concentrează pe optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, dar și pe optimizarea campaniilor de Facebook și AdWords. În tot acest timp, după cum ne spune și Dorin, „94,4% din comerțul din România se întâmplă offline”.

Anul trecut, piața de e-commerce din România a însumat 2,8 miliarde de euro, în timp ce piața offline de alimente a însumat aproximativ 20 de miliarde de euro. Așadar, pentru a atrage cât mai mulți clienți, o competiție pentru cele mai mici prețuri sau cele mai bune reclame nu este suficientă. Magazinele online trebuie să se concentreze pe a atrage clienții din offline în online.

Cum pot magazinele online românești să crească? Nu doar prin aducerea de clienți din offline în online, cât mai degrabă prin impulsionarea celor care cumpără deja online pentru a cumpăra mai mult (în medie, un cumpărător online achiziționează de 8,7 pe an produse de pe Internet, ceea ce înseamnă mai puțin de o dată pe lună).

Mai multe sfaturi despre e-commerce, dar și tips & tricks de la Dorin, în interviul de mai jos: