24 de Sfaturi pentru Marketing Online în perioada crizei COVID-19
12 specialiști din 12 agenții de digital marketing au pornit un demers în care oferă antreprenorilor 24 sfaturi concrete pentru optimizarea campaniilor, adaptarea la schimbările din piață și menținerea prezenței în online. GPeC susține agențiile în această inițiativă, în contextul în care multe magazine online au nevoie de ajutor și soluții de business cu rezultate rapide.
Iată care sunt cei 12 specialiști și agențiile pe care le reprezintă, cu scurte idei principale din sfaturile lor:
- Traficul din online crește mult pe Display, YouTube și Facebook, a crescut chiar și pe Search.
- E important să vă păstrați măcar campaniile de Search + Remarketing (Google + Facebook) în această perioadă.
- Evitați promovarea pe căutări de context (Coronavirus, livrare mâncare etc.) dacă nu oferiți o soluție relevantă.
- Continuăm să rulăm campaniile cu performanță bună și să avem o prezență online constantă, chiar dacă mai redusă.
- Google Search Ads – alocă buget nelimitat.
- Youtube Ads – targetează utilizatorii în funcție de video-urile la care se uită.
- Continuă comunicarea cu acea comunitate pe care ai construit-o în jurul brand-ului.
- Să fii prezent în Social Media cu content de text, de foto/video, potrivit brand-ului tău și tipului de public deja existent sau de care îți dorești să te apropii.
- Din cauza efectului de Banner Blindness, să punem la negativ articolele care țin de COVID-19.
- Produsele care au termen de livrare mai mare de 5 zile trebuie scoase din campaniile de Shopping Ads și nu numai.
- Fidelizarea clienților actuali și convertirea leadurilor existente. Oferă cea mai bună ofertă a ta către public în semn de susținere a clienților.
- Prezență continuă în online, la care se adaugă transparență pe termenele de livrare.
- Producătorii locali vor fi la mare căutare: importul de produse poate avea întârzieri mari, iar producătorii locali pot susține cererea de produse în comunități.
- Dacă din offline ne va fi greu să ne cumpărăm cele necesare, singura variantă rămâne online-ul. Valabil pentru multe servicii sau produse. Cei care au o prezență online vor avea de câștigat dacă se poziționează corect și își promovează afacerile în continuare.
- Ajustarea bugetelor în funcție de cerere pe retail (ajustare tCPA, tROAS progresiv), focus pe remarketing, păstrăm campaniile de brand.
- Comunicare activă pe responsabilitate și content marketing (ex: ce măsuri de protecție ia compania, conținut DIY; tip: urmăriți Google Trends).
- Crearea și promovarea de conținut video.
- Promovarea produselor care pot fi asociate ideii de siguranță.
- Veste bună pentru toți cei care rulează campanii de Facebook Ads: CPM-ul are o scădere de 40%.
- Pe proiectele pe care le gestionăm, doar proiecte de fashion & lifestyle, nu aveam o scădere dramatică a vânzărilor.
Ovidiu Bălcăcian – The Pharmacy
- Optimizări mult mai dese în campanii (ROAS, bid, buget).
- Folosirea audiențelor calde pe cât posibil.
- Puneți mai mult decât oricând clientul în prim plan!
- Rețineți că oamenii în această perioadă par că scurtează etapa de consideration în achiziție, fiind mai atenți la disponibilitatea produsului și la transport.