5 greșeli pe care le facem în campaniile de Google Shopping

În acest articol o să trecem foarte scurt prin greșelile evidente pe care le putem face în campaniile de Google Shopping și o să discutăm setările mici care pot face diferența între o campanie bună și una foarte bună de Google Shopping.

Greșelile majore ale unei campanii

  1. Construcția unui feed de Google Merchant Center – Am acoperit în acest articol toți pașii și toate cazurile.
  2. Problemele care pot apărea în contul de Google Merchant Center (GMC) – Am acoperit în primul articol cum să ne setăm contul de Google Merchant Center.
  3. Capcanele strategiilor de licitare – Acoperite în acest articol.

Dar să nu ne panicăm! În peste 50% din conturile pe care le-am văzut până acum, am găsit cel puțin 2 dintre problemele de mai sus. 

Să presupunem că ne-am rezolvat problemele de mai sus, campaniile noastre merg bine, le analizăm periodic și avem un dashboard de ecommerce și vrem să generăm venituri și mai mari. În lista de mai jos avem 5 greșeli și soluții pentru campanii mai profitabile

1. Feed-ul de produs nu este optimizat

Dacă doar exportăm un feed de produse din admin, rezultatele nu au cum să fie cele mai bune. Avem următoarele situații:

  • Numele produselor conțin elemente utile atât pentru utilizator cât și pentru Google. 
  • Deși Google începe să înțeleagă din ce categorie fac parte acele produse, cea mai bună soluție este să îl configurăm noi. 
  • Prețurile promo nu sunt declarate (doar la 1 din 10 feed-uri am descoperit că puneau prețul redus).

2. Imaginile nu sunt corecte și anunțul este dezaprobat

Cea mai des întâlnită greșeală este în momentul când se fac bundle-uri de produse și se adaugă elemente specifice (exemplu: simbolul „+”). Cel mai bun exemplu: anunțul de mai jos de la Vegis.ro și vitamix.ro care nu au adăugat nici un element între pozele de produs:

3. Cuvinte cheie negative

Aici avem 2 tipuri de oameni: cei care pun în exces foarte multe cuvinte cheie și cei care nu pun deloc. Recomandarea mea este ca pentru conturile mari (peste 10.000 de lei lunar în Google Shopping) optimizarea și analiza să fie făcută la 1-2 săptămâni; iar pentru conturile mici (sub 5000 de lei) să fie făcută la maxim 2-3 săptămâni. În exemplul de mai jos, pentru un client din categoria IT&C,  aveam 2 opțiuni:

  • Să adăugăm de la bun început cuvântul emag ca un cuvânt cheie negativ
  • Să-l lăsăm și să analizăm rezultatele

În cazul de mai jos costul per conversie este chiar mai mic cu 20% decât media site-ului și este o idee bună să păstrăm acest cuvânt, atăt timp cât urmărim evoluția brandurilor.

cuvinte-cheie-negative-google-shopping

4. Structura unui cont

Nu există o formulă magică, nu există o structură perfectă. Avem în schimb câteva instrucțiuni utile pe care le-am primit în acești ani. Faptul că facem 1-2 campanii de shopping (dintre care una sigur este Smart Shopping) și le lăsăm de izbeliște, cu siguranță vor afecta negativ performanța campaniilor. Cele mai bune recomandări primite sunt:

  • Grupăm în funcție de tipul de produs/brand. Avem un exemplu într-un articol anterior.
  • Grupăm în funcție de adaosul comercial.
  • Grupăm în funcție de tipul de campanii – campanii permanente sau campanii de scurtă durată (ex. Black Friday). 

5. Imaginea unui produs 

Imaginea trebuie să fie de minim 800×800 pixeli și de aceea trebuie să avem pozele de minim această dimensiune. În exemplul de mai jos putem vedea ce produse mi-a recomandat Google, în condițiile în care sunt logat în contul meu de Google Ads (deci știe vârsta, sexul și multe alte informații).

  • Primul produs este cel corect
  • Produsul 2 este de copii
  • Produsul 3 este corect
  • Produsul 4 este de copii
  • Produsul 5 este de femei 
  • Produsul 6 – cred că o să-și ia report pentru background negru 

Google a anunțat încă din Aprilie că va da drumul la un serviciu gratuit de afișare al produselor în tab-ul de Google Shopping și de aceea este important să avem măcar feed-ul de produse deja construit.

 


Cătălin Macovei

Co-Founder MOLOSO

Cătălin Macovei este Co-founder la agenția de perfomance marketing MOLOSO. A reușit să ajute în promovarea și creșterea a sute de branduri locale și internaționale prin folosirea campaniilor plătite (Google, Facebook, Twitter, Linkedin) în domenii precum fashion, travel, IT, auto, banking și multe altele. În 2018 a lansat produsul Limitless și alte produse automatizate care ajută IMM-urile să își automatizeze campaniile de marketing online fără să lucreze cu o agenție.

 


Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!