Cum să setezi și să optimizezi o campanie Google Shopping
Dacă în articolele anterioare am menționat despre informații generale în campanii de Google Shopping și cum să-ți construiești feed-ul de produse, în acest articol o să discutăm efectiv despre cum să setăm și să optimizăm o campanie de Google Shopping.
1. Setarea unei campanii Google Shopping
PASUL 1 – Setăm tipul de campanie și alegem Google Shopping. Am ales de la bun început campanii de tip „SALES” pentru a putea alege metodele de licitare care mă interesează.
PASUL 2 – Tipul de licitare. Aici avem o mare alegere: SMART vs Standard
- Smart Shopping – îl lăsăm pe Google să aleagă singur ce produse să afișeze (nu avem voie să selectăm priorități), se afișează atât userilor vechi (Remarketing) cât și celor noi și se folosește de toate tipurile de Display Ads (Gmail, YouTube).
- Standard Shopping – noi facem toate sortările și setările.
La o campanie de Smart Shopping setăm următoarele: Bugetul și Target ROAS. Nici urmă de locație / ore / zile etc. Toate decizile acestea sunt luate de către Google. Nice, nu?
Selectăm categoriile din site pe care vrem să le promovăm sau lăsăm „all products”. Personal, susțin mereu că trebuie să grupăm aceste adgroup-uri sau campanii în funcție de Tipul de produs sau de Brand pentru a putea trage concluzii legate de profitabilitatea unei campanii sau a unui Brand. În cazul de mai jos, nu vrem să amestecăm casă și grădină cu bucătărie sau accesorii auto pentru că avem marje diferite pentru fiecare dintre ele.
Ținând cont că avem campanii de smart shopping și că ne afișăm și în rețeaua de display Google, mai avem nevoie să adăugăm și imagini + texte pentru anunțurile noastre.
După ce uploadăm aceste informații vedem deja un preview al bannerelor noastre.
Recomandare Google Smart Shopping
Este un produs relativ nou de la Google care pare smart, dar nu e tocmai smart (vorba unui clasic în viață). Am încercat pe un cont complet nou (foarte puțin istoric) și foarte puține comenzi, iar algoritmul nu a știut ce să livreze. Ca și în exemplul de mai sus o să livreze pensule de 5 lei lângă bocanci de protecție și aparate de sudură.
Pe conturi care au deja istoric și au și campanii de shopping standard, face ceea ce fac și campaniile de „Smart Display”: se bagă în față și își atribuie comenzi.
Sugestia mea este să îl folosiți după ce ați încercat măcar să faceți campanii standard.
PASUL 3 – Setările la nivel de campanie. Aici putem să selectăm tot ce vrem noi și aici intră în joc un specialist bun / o agenție bună.
Am adăugat numele campaniei și am selectat din cele 3 metode (Target ROAS, Maximize clicks, Manual CPC) ca metodă de licitare „MAXIMIZE CLICKS”.
Motivul? Este unul foarte simplu: întenționez să îmi filtrez din toate produsele doar pe cele din categoria „Casă și Grădină” care au generat „average sales” și „high sales” pentru ultimele 90 de zile. Aceste label-uri sunt făcute automat de către tool-ul nostru Limitless (MoLoSo), acesta identifică care din produse au generat vânzări și într-un mod automat atribuie label-uri la ele astfel încât să le tratăm special.
Astfel, în cazul de față, am făcut o campanie cu produsele pe care știu că am o marjă bună de profit și am selectat produse care știu că deja generează vânzări considerabile (high / average).
PASUL 4 – Selectez bugetul și prioritatea. Ținând cont că la pasul 3 am selectat deja produse foarte bune și care îmi generează vânzări (și profituri), este foarte important să alegem prioritatea „HIGH” pentru că interesul nostru este să afișăm produse care sunt în trend și userii deja le cumpără.
PASUL 5 – La nevoie, selectăm locația și orele când să difuzăm anunțul.
Recomandări
- Începe o campanie de Smart Shopping când ai istoric de comenzi (măcar 10/zi) și ai testat și campaniile Standard. Au fost prea puține cazuri când am pornit astfel de campanii din prima și au funcționat.
- Încearcă să faci campanii / seturi grupate în funcție de categorie. Fix ca la meniul site-ului. Nu poți amesteca aparatele de sudură cu periuțele de dinți.
- Ai adaosuri / marje diferite în funcție de brand? Bravo. Fă campanii separate pe brandurile respective.
- Ai produse noi in site? Perfect. Fă o campanie separată în funcție de acestea pe care să o tratezi diferit. (Un produs nou pe piață te va costa mai mult din punct de vedere marketing față de un produs cu istoric.)
- Încearcă pe cât de mult posibil să nu faci campanii de „All products”. În exemplul de mai jos avem produsele de pe locul 1 și 2 care au generat cele mai multe click-uri și afișări și au costurile per conversie cele mai mari, deși campania are setări de licitare „TARGET ROAS”.
2. Optimizarea unei campanii Google Shopping
Dacă setările au fost poate un pic dificile și par complexe, pentru partea de optimizare este mult mai ușor. Cum am menționat și în articolul anterior, Google se folosește de numele produsului și de descriere pentru a afișa produsul nostru în campaniile de Google Shopping.
De aceea, pentru a optimiza avem nevoie de:
1. Cuvinte cheie negative – La o campanie de „All products” o să vă treziți cu toate tipurile de cuvinte cheie și nu o să știți dacă aveți genul acela de produse pe site. Iată un export mai jos unde avem un amalgam de categorii, de la electrocasnice la mașini de tuns pentru câini.
Pentru produsele generice (ex: site de pantofi de damă) o să aveți și cuvinte care includ brand-ul concurenței. De aceea, este foarte important să adăugăm încă de la început aceste cuvinte cheie negative.
Apogeul nostru la agenție a fost când un cont de încălțăminte de damă se afișa pe cuvinte precum „livrare gratuită” și „transport gratuit”. Cum am spus și mai sus, pare smart dar nu e smart. :)
2. Campanii segmentate – Fie că le facem în funcție de categorii, fie că le facem în funcție de brand. Nu contează. În exemplul de mai jos, am folosit softul nostru pentru a identifica produsele „high sales” și „average sales” și a le prioritiza. După cum se vede, avem un cost per click mai mare, dar costul per conversie este mai mic și raportul de cost/venit este mai bun.
3. Metoda de licitare – Am depistat următoarele tehnici pe care le folosim:
-
- Pentru conturile noi și fără istoric – Folosiți pe cât de mult posibil Manual CPC sau Maximize Conversions până când identificați categoriile de produse. În momentul acela, trecem pe Target ROAS, așteptăm să se genereze destul de mult istoric și trecem pe Maximize Conversion Value.
- Pentru conturile noi – Presupunem că n-ai făcut Google Ads până acum: mergi în contul de Google Analytics și vezi categoriile de produse pe care ai generat cele mai multe vânzări și faci în primă fază campanii doar pe acelea. Se aplică tehnica de mai sus.
- Pentru conturile cu istoric – Treci din Manual CPC pe Target ROAS. Ai mare grijă pentru că orice fluctuație de conversii / bugete poate duce la încetinirea unei campanii. Mereu să ai grijă ca setarea de Target ROAS să fie cea corectă. Dacă nu, mergi direct pe Maximize Conversion Value.
- Pentru conturile cu istoric de campanii Shopping – Treceți pe campaniile de Smart Shopping, dar nu le lăsați în paralel cu cele standard. În 25% din situații am văzut o dublare a numărului de comenzi și costurile per tranzacție au rămas aceleași.
În următorul articol o să acoperim cum interpretăm datele și ce facem mai departe pentru a crește eficiența acestor campanii. De asemenea, o să împărtășesc cu voi câteva dashboard-uri pe care să le folosiți ca business.
Cătălin Macovei
Co-Founder MOLOSO
Cătălin Macovei este Co-founder la agenția de perfomance marketing MOLOSO. A reușit să ajute în promovarea și creșterea a sute de branduri locale și internaționale prin folosirea campaniilor plătite (Google, Facebook, Twitter, Linkedin) în domenii precum fashion, travel, IT, auto, banking și multe altele. În 2018 a lansat produsul Limitless și alte produse automatizate care ajută IMM-urile să își automatizeze campaniile de marketing online fără să lucreze cu o agenție.
Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!