6 metode prin care poți introduce recomandări de produse pe site-ul tău

Recomandările de produse sunt un mijloc simplu și eficient de a crește vânzările. Însă acest proces poate fi ceva mai complex decât pare la prima vedere, dacă vrem să ne asigurăm că produsele sugerate sunt de interes pentru consumator și că ele sunt vizibile într-un moment oportun, când acesta este mai dispus să le achiziționeze. Iată câteva sugestii simple de a introduce recomandările de produse:

1. Pagina principală

Cea mai simplă și mai des întâlnită metodă de a introduce produse sugerate este pe pagina principală a site-ului. Pentru rezultate cât mai bune, această secțiune ar trebui să fie ușor de găsit, fără a fi nevoie ca utilizatorul să deruleze mult din pagină. Vizitatorilor care ajung pentru prima dată pe site și nu cunosc foarte bine brandul, le puteți sugera cele mai vândute sau cele mai vizualizate produse, pe când celor care se reîntorc pe site le puteți recomanda produse best-selling, produse achiziționate anterior, produse similare celor achiziționate anterior, produse achiziționate de către alți utilizatori sau chiar articole vizualizate anterior.

2. Pagina de categorie

Există 2 motive pentru care un consumator accesează un magazin online: își dorește un produs anume sau vrea să se informeze cu privire la noi produse, prețuri etc. De aceea categoriile și filtrele sunt foarte utile atunci când utilizatorul știe ce își dorește, însă nu este hotărât asupra unui brand sau a unui model anume. Recomandările din pagina de categorie îl pot ajuta să ajungă ușor la un produs pe care ar fi dispus să îl achiziționeze, fără a naviga prin mai multe pagini. De asemenea, această metodă poate fi implementată atât în cazul utilizatorilor care au un istoric pe site, cât și al celor care sunt la prima vizită. Deja știm ceva despre ei: își doresc o anumită categorie de produse.

3. Pagina de produs

O metodă simplă de a crește media valorii unei comenzi este introducerea de recomandări de produse în pagina unui produs. Pot fi sugerate produse similare, produse achiziționate de către alți utilizatori împreună cu produsul respectiv sau produse care se potrivesc cu produsul respectiv (de exemplu dacă vizualizezi un telefon mobil îți vor fi sugerate accesorii compatibile).

4. Filtru de sortare

Ți s-a întâmplat vreodată să vrei să cumperi un anumit tip de produs, însă nu știai ce brand să alegi? Sortarea în funcție de preț cu siguranță are beneficiile ei, în special atunci când ai un buget limitat, însă o sortare în funcție de recomandări te poate scoate din impas atunci când chiar nu știi ce să alegi.

Există mai multe metode prin care poți implementa acest tip de sortare: poți recomanda produse în funcție de popularitate (top sellers), sau, în funcție de specificul magazinului, poți recomanda chiar tu produse pentru clienții tăi (pot fi produse nou introduse pe site, produse ale unui partener, produse de sezon cu care nu ai vrea să rămâi etc.)

5. Pagina de vizualizare a coșului de cumpărături sau pagina de checkout

Alternativ, pot fi sugerate produse complementare și în pagina de vizualizare a coșului de cumpărături sau la checkout. Ai cumpărat o sticlă de vin? Ce spui de o brânză cu mucegai nobil și struguri?

6. Newslettere personalizate

De câte ori nu vi s-a întâmplat ca un utilizator să petreacă minute bune pe site și să adauge produse în coș, ca mai apoi să îl abandoneze fără să achiziționeze nimic? Dacă un asemenea tip de utilizator era logat atunci când a părăsit site-ul, atunci se poate reveni către el cu un newsletter cu produsele pe care intenționase să le achiziționeze anterior. Cu siguranță va aprecia faptul că nu trebuie să o ia de la capăt!

Alt tip de newsletter personalizat este cel clasic, în care utilizatorului îi sunt sugerate produse pe baza comenzilor anterioare sau produselor vizualizate. Pentru a îmbunătăți algoritmul de recomandare de produse, utilizatorului i se poate cere să își completeze și un profil la înregistrarea pe site.