Analiză 2Performant: creșteri semnificative în e-commerce pe perioada stării de urgență

O analiză a comportamentului de consum în perioada stării de urgență (16 Martie – 14 Mai) arată creșteri de peste 100% în numărul și valoarea vânzărilor online înregistrate în cadrul platformei de marketing afiliat 2Performant, față de aceeași perioadă din 2019. Iată rezultatele analizei 2Performant asupra cifrelor generate din platforma de marketing afiliat și observațiile cu privire la schimbarea comportamentului de cumpărare în rândul clienților, conform comunicatului de presă emis de companie.

Highlights

  • Aprilie: numărul și valoarea vânzărilor realizate de magazinele online prin platforma de marketing afiliat 2Performant a crescut cu peste 100% față de aprilie 2019
  • 10,5 milioane de euro (TVA inclus) vânzări pentru magazinele online generate prin intermediul 2Performant
  • Joi, 23 Aprilie, a fost ziua cu top vânzări din perioada stării de urgență (279.293 euro), înregistrată în platforma 2Performant
  • 2Performant a adus peste 10 milioane de clickuri în magazinele online clienți ai platformei, adică o creștere de +33,3% față de aceeași perioadă a anului trecut

Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019, valoarea tranzacțiilor realizate prin platforma 2Performant a crescut cu 78,4%, însemnând aproape 10,5 milioane de euro. Tranzacțiile pe mobil au adus cele mai mari încasări din această sumă: peste 6,2 milioane de euro, reprezentând o creștere de 98,8% față de anul trecut.

Creșteri pe categorii de produse

Cele mai mari creșteri în perioada stării de urgență din cadrul platformei de marketing afiliat a 2Performant au fost înregistrate pe domeniile: beauty, cumpărături din hypermarket și magazine alimentare, articole pentru copii, produse pentru animale de companie, articole pentru casă și grădină.

În perioada analizată, pentru unele categorii numărul de vânzări aproape că s-a triplat, generând venituri atât pentru comerciați, cât și pentru afiliații activi pe platforma 2Performant. Aceștia din urmă au înregistrat împreună venituri de peste 10.000 euro/zi în medie, valoarea totală a comisioanelor în luna aprilie fiind de peste 345.000 euro.

Segmentul Beauty a fost în continuă creștere de la începutul stării de urgență. Acesta a înregistrat o creștere în vânzări de 309,5%, în valoare totală de 1.135.379 euro. Cea mai bună zi de vânzări pentru categoria Beauty a fost Luni, 22 Aprilie 2020.

Segmentul Fashion a avut o evoluție aparte, conform datelor din platforma 2Performant. Dacă în a doua jumătate a lunii Martie a înregistrat o scădere de 29% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, per total în starea de urgență a avut o creștere de 41.8%, cu vânzări de 2.232.916 euro.

Ziua cu top vânzări a fost Joi, 23 Aprilie 2020, dată care a coincis cu Ziua Internațională a Cărții. Românii au făcut cumpărături online în valoare totală de 279.293 euro, achiziționând produse de îngrijire, pentru casă și grădină, articole pentru copii și animale de companie, dar și cărți sau produse electronice și IT&C.

Creșteri pe tipul de categorii:

  • Produse pentru copii: +265.9%, cu vânzări de 1.410.864 euro
  • Produse pentru animale de companie: +151.5% și vânzări de 260.372 euro
  • Produse pentru casă și grădină: +88.5%, cu vânzări de 1.050.413 euro
  • Produse electronice și IT&C: +38.5%, cu vânzări de 1.600.074 euro
  • Categoria cărți, filme și muzică: +22.4%, cu vânzări de 1.313.284 euro

Industria Automotive se află însă la polul opus față de perioadele similare din anii trecuți, înregistrând o scădere semnificativă de 57,6% și vânzări de doar 109.599 de euro.

Cum au preferat românii să cumpere online

Echipa 2Performant a realizat și o analiză în cadrul comunității sale de marketing afiliat pentru a afla care au fost trendurile în ceea ce privește cumpărăturile online:

  • Luni s-a dovedit a fi ziua cu cei mai mulți vizitatori pentru magazinele online locale, atât de pe mobil cât și de pe desktop.
  • În ceea ce privește intervalele orare, românii au preferat să facă cumpărături de pe mobil seara (21:00 – 22:00) și de pe desktop ziua (12:00 – 13:00).
  • 51,2% din vizitatori au luat decizia de a face o achiziție în mai puțin de o oră (click pe ultima reclamă).

„Prin schimbarea comportamentelor de cumpărare în perioada pandemiei, creșterea eCommerce-ului în România a fost puternic accelerată. Cu alte cuvinte, viitorul eCommerce-ului a venit mai rapid, în 2020, iar 2Performant a arătat că este pregătit să îl întâmpine. Pentru noi a fost o perioadă intensă, asemănătoare lui Black Friday, care nu ar fi fost posibilă fără importantele investiții în soluții tehnologice pe care le-am făcut în anii trecuți. Această evoluție a atras și o creștere a interesului pentru marketingul afiliat, atât din partea advertiserilor, cât și a afiliaților. Față de aceeași perioadă a anului trecut am primit cu peste 30% mai multe cereri de înscriere în platformă din partea magazinelor online și am înregistrat o creștere cu peste 12 procente a partenerilor afiliați care au generat comisioane. Totodată, pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat, clienții 2Performant au avut vânzări în valoare de 14,7 euro, ceea ce este probabil cel mai bun randament pe care un magazin online îl poate obține prin promovare.”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Aceste date înregistrate de platforma de marketing afiliat 2Performant au fost analizate pe perioada 16 Martie – 14 Mai și sunt comparate cu intervale din anii precedenți. Întregul raport îl puteți consulta pe blog-ul 2Performant.