Business Days revine la Cluj-Napoca pe 5-6 iulie 2017
GPeC recomandă Business Days Cluj-Napoca, a 27-a ediție, care va avea loc pe 5-6 iulie, la Liberty Technology Center și Impact Hub. La ediția de la Cluj va fi organizată expoziția ”Produs în Transilvania”, ce își asumă misiunea de a promova gusturile gastronomiei din Ardeal, oferind totodată o serie de programe culturale speciale. Aceasta va reuni produse 100% naturale, din ingrediente locale, aduse la Cluj-Napoca de micii producători.
În plus, peste 100 de speakeri și experti români și străini, cu minim 20 de ani de experiență profesională în domeniile care dictează evoluția afacerilor în anul 2017 vor împărtăși din experiența lor și vor crea parteneriate cu cei 600 de participanți, antreprenori și manageri, prezenți la eveniment.
Angajații, tratați la fel ca și clienții
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 211 de manageri și antreprenori din județele Cluj, Salaj, Bistrița Năsaud, Mureș, Sibiu, Alba, Brașov, Maramureș, Satu Mare, Covasna și Harghita, în perioada 5 mai-5 iunie 2017. Un aspect foarte important relevat de aceasta este diferența foarte mare de viziune care există și persistă între departamentele de Human Resources, Comercial, (Top) Management și cele de PR, Marketing și Comunicare ale unei companii.
Câteva aspecte remarcate de organizatorii BD în urma cercetării, care demonstrează această diferență:
- Managerii de resurse umane, cei comerciali și directorii generali au atenția focusată foarte mult pe aspecte legate de managementul oamenilor din subordine, sau legate de gestionarea eficientă a resurselor umane;
- Preocuparea pentru creșterea brandului de angajator este la coada listei pentru cei din marketing și comunicare, motivată probabil și de faptul că majoritatea activităților din aceste departamente pot și sunt de multe ori ușor de externalizat;
- Nu există o cooperare directă, strategică între departamentul de resurse umane și cel de marketing și comunicare legat de creșterea și consolidarea brandului de angajator, în marea majoritate a companiilor;
- Majoritatea companiilor încep să conștientizeze că oamenii devin resursa/capitalul cel mai important al unei organizații.
- Principalele metode de dezvoltare profesională pentru oamenii din subordine din punctul de vedere al managerilor de resurse umane și al managerilor comerciali sunt trainingurile și învățarea la locul de muncă, toate în cadrul organizației;
- În contrast, cei din departamentele de marketing și comunicare văd ca a doua opțiune webinariile și sesiunile online, respectiv workshopurile care încurajează învățarea prin schimb de experiență. Aceeași opțiune este preferată și de către General Manager și CEO;
- La nivelul departamentelor strategice de HR, Marketing și Comercial NU există încă o deschidere foarte mare pentru a investi în studii și cercetări care să-i ajute să înțeleagă mai bine piața, competiția, dinamica mediului economic și a societății, ce i-ar putea ajuta în luarea unor decizii de corectare sau de consolidare a poziției;
- În ceea ce privește dorința de implicare în proiecte cu impact social (nu neapărat de voluntariat), cel mai mult s-ar implica general managerii/CEO- în proporție de 60%, urmați de cei de la HR- 50%. La polul opus se situează cei din marketing- cu 25% și cei din comercial- cu 20%.
- Interesant de remarcat faptul că general managerii/CEO s-ar implica în proporție de 57% în proiecte centrate pe dezvoltarea spiritului antreprenorial (start-up) și în proiecte dedicate generațiilor tinere (studenți și elevi, în proporții egale- câte 43%). Fapt care dovedește trecerea antreprenorilor în zona de maturitate, dorința lor de a contribui la dezvoltarea societății.
Mai multe detalii despre modalitatea de înscriere la Cluj Business Days, lista completă a speakerilor și alte informații, puteți afla pe site-ul evenimentului:
www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-Business-Days-2017/Inscriere
Perioada de înscrieri va fi activă până în data 4 iulie, ora 15:00