Unified Commerce: un trend global, viitorul comerțului online și offline
Comerțul online și offline se îndreaptă, la nivel global, către unified commerce, un trend în care companiile își dezvoltă o privire singulară și unitară a comerțului, cu toate sistemele focalizate pe client și experiența acestuia. Cristi Movilă, Country Manager VTEX, ne explică în detaliu despre ce înseamnă unified commerce, despre cum online-ul și offline-ul pot funcționa complementar și care sunt avantajele noii tehnologii VTEX.
În prezentarea lui de pe scena GPeC, Cristi a vorbit despre cum s-a ajuns la acest unified commerce, cum companiile au trecut de la multichannel la omnichannel, de la a stoca informațiile despre un client pe mai multe platforme separat la folosirea unei singure surse care să acopere toate mediile în care clientul e activ. Omnichannel asta presupune, un single view of the customer, ”un sistem care să fie valabil și în magazinele offline, și în magazinele online, și să ai cumva toate datele în același loc. În momentul în care trec la omnichannel, încerc să aduc cât mai multe informații dintr-un sistem în altul” ne explică el.
Adoptarea unui sistem omnichannel vine și cu o serie de avantaje pentru companii – nu mai există riscul pierderii de date atunci când treci de pe o platformă la alta, iar costurile sunt semnificativ mai mici. De asemenea, este mult mai ușor de urmărit comportamentul utilizatorului sau clientului atât în online (website, marketplace-uri etc.) cât și offline, se pot crea oferte și programe de fidelizare mai personalizate.
“Întotdeauna clienții vor migra, pentru că pur și simplu au nevoi diferite în momente diferite și se comportă diferit în momente diferite. Poate pur și simplu e o nevoie imediată și merg într-un magazin sau e o cumpărătură de impuls pe care am făcut-o în momentul în care am văzut un ad.”
Platforma VTEX vine cu o tehnologie nouă pe piața din România, prin care magazinele online pot avea o viziune ansamblu asupra clientului, pot urmări unde se realizează achiziția produsului, iar platforma integrează într-un singur loc sistemele POS din magazinele offline, sistemul de management al clienților și sistemul de management al produselor din stoc, printre altele. ”Ce aduce un element nou pe care nu l-am întâlnit până acum în piața din România e că ai același soft de vânzare și offline, și online. Poți să-ți construiești și o aplicație, platforma e ready pentru a construi o aplicație foarte ușor. Practic integrezi toate informațiile astea și ai o singură sursă de informație pentru client” ne-a mai spus Cristi în interviu.
Află detalii despre ce presupune omnichannel și cum funcționează platforma VTEX în interviul integral de pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Refreshed by: PEPSI
Official Coffee: NESPRESSO
Official Radio: Kiss FM
Official Hosting: Hosterion
Limousine Service: City Limo