Cum să obții leaduri de calitate

Atunci când vorbim de leaduri, mult nu înseamnă neapărat și bine. Chiar și într-un număr mai mic, leadurile de calitate sunt mult mai benefice pentru afacerea ta deoarece îți permit să îți personalizezi mai eficient strategia de comunicare. Mai jos am pregătit câteva metode prin care te poți asigura că leadurile pe care le atragi sunt de calitate.

Filtrează leadurile cu ajutorul survey-urilor

Am repetat de multe ori faptul că site-urile magazinelor online ar trebui să fie cât mai simplu și mai intuitiv de folosit, iar procesele și formularele ar trebui să aibă cât mai puțini pași și cât mai puține câmpuri de completat. Și încă susținem această idee! Însă uneori este necesar să apelăm la compromisuri și să adăugăm 1-2 câmpuri suplimentare pentru a filtra leadurile. Desigur, poți experimenta cu un număr divers de întrebări (fără a exagera totuși) iar câmpurile pot fi aleator obligatorii pentru a vedea cât de multe informații sunt dispuși să împărtășească utilizatorii tăi.

 

Filtrează leadurile cu ajutorul unui clasament

Pentru a afla care sunt leadurile care au cea mai mare posibilitate de a converti poți folosi un clasament. Cele mai exacte modele de clasamente includ atât informații explicite cât și implicite. Informațiile explicite reprezintă  informațiile furnizate de sau în legătură cu leadurile (mărimea companiei, segmentul de industrie în care activează, titlul postului sau locația geografică), pe când informațiile implicite sunt derivate din comportamentul leadurilor  (vizitele pe site, descărcări, e-mailuri, click-uri etc.). O altă informație prețioasă este scorul social – relevanța este calculată în funcție de comportamentul pe rețelele de socializare.

 

Folosește-te de forumuri

Atunci când un lead pune întrebări despre un produs sau serviciu înseamnă că este cu adevărat interesat și deci este un lead de calitate. În funcție și de specificul magazinului online, site-urile precum Quora sunt perfecte pentru a comunica posibilii clienți și a lua feedback. Mai mult decât atât, atunci când un brand răspunde personal întrebărilor utilizatorilor, acest lucru ajută la solidificarea imaginii de brand de încredere.

 

Implementează un sistem de referral

Oamenii sunt mai înclinați să achiziționeze la recomandarea unui prieten sau membru al familiei, deci leadurile generate prin referral sunt de o mai bună calitate. De asemenea, sistemul de referral poate fi folosit și pentru loializarea clienților actuali, nu doar pentru atragerea celor noi.

 

Creează-ți un blog

Crearea de conținut pentru un anumit segment de audiență te va ajuta să atragi mai ușor leaduri de calitate. Atunci când conținutul este relevant, oamenii vor fi dornici să se aboneze la newsletter sau să testeze produse. Dacă crearea unui blog propriu nu este posibilă, poți lua în considerare crearea de conținut care să fie distribuit pe alte bloguri din industrie.

 

Scrie un e-book

Dacă magazinul tău este nișat, atunci poți apela la metode de educare a pieței așa cum este un e-book. Acesta vine cu două beneficii majore: pe de o parte îl poți folosi pentru a colecta adrese de e-mail, pe de altă parte, prin educarea constantă a pieței îți mărești grupul țintă, ceea ce, pe termen lung, va duce la creșterea business-ului.

 

Folosești și alte trucuri pentru a te asigura că leadurile pe care le atragi sunt de calitate? Te invităm să le împărtășești în comentarii!