Infografic: Evoluția vânzărilor online în perioada stării de urgență COVID-19

Industria e-commerce a înregistrat o creștere accelerată începând cu 16 Martie 2020, dată la care a intrat în vigoare starea de urgență în România. Multe business-uri exclusiv offline au migrat în online, iar cele deja existente online au avut parte de o creștere semnificativă în comenzi. 

Extended au realizat o analiză a evoluției vânzărilor înregistrate în perioada stării de urgență (16 Martie – 15 Mai) de 30 de magazine dezvoltate pe platformă, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Rezultatele analizei asupra evoluției vânzărilor în perioada stării de urgență

Au fost analizate 30 de magazine online din portofoliul Extended, din 8 nișe de produse comercializate. Cele 30 de magazine au minim 3 ani vechime pe piață.

În perioada stării de urgență au fost procesate pe platformă 105.320 de comenzi cu o valoare totală de 29.124.000 lei.

Numărul de comenzi a crescut în medie cu 150%.

Vârful vânzărilor online a fost atins în perioada 1-15 Aprilie.

Creșterea se regăsește inclusiv atât la plata cu cardul cât și la numărul de clienți noi.

Unul dintre cele 30 de magazine a înregistrat o creștere record în vânzări de 384%.

Magazinele care au înclus în ofertă produse și echipamente de protecție au înregistrat de asemenea creșteri substanțiale în numărul de comenzi.

Evoluția vânzărilor în funcție de nișă:

  • Pet Store (produse pentru animale de companie): +249%
  • Bricolaj (unelte și materiale de construcții): +206%
  • Casă și grădină (mobilier și decoratiuni): +187%
  • Băcănie (alimente și băuturi): +158%
  • Fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte): +130%
  • Electro IT (electrocasnice și electronice): +129%
  • Hobby (sport și timp liber): +110%
  • Health & beauty (produse organice și cosmetice): +32%

Rezultatele complete pot fi consultate în articolul de pe site-ul Extended.