Europa Centrală și de Est, creștere lentă dar sigură în e-commerce
Magazinele din Europa Centrală și de Est încearcă din răsputeri să satisfacă cererile clienților, să unifice canalele de distribuție și să introducă opțiuni noi pentru a oferi o experiență de cumpărare sigură și plăcută. O analiză recentă realizată de Harriet Cohen arată că mulți retaileri importanți pun investițiile pe lista priorităților, pentru a stimula creșterea, a genera un avantaj concurențial și a satisface nevoile viitoare ale clienților.
Online înseamnă offline și viceversa
De curând, Media Galaxy a anunțat în România că-și schimbă abordarea afacerii. Prin platforma “Experiența completă online și offline”, Media Galaxy răspunde prompt și relevant nevoilor consumatorului modern și se pozitionează ca “arhitect” al experienței omnichannel. Este primul retailer care poate susține acest tip de abordare, susținut de rețeaua extinsă de magazine fizice de dimensiuni mari și de magazinul online mediagalaxy.ro.
În Polonia, grupul Tesco este în top 3 al retailerilor care văd dezvoltarea ca o prioritate. Numărul de magazine care oferă livrare prin comandă online s-a dublat, ajungînd la 27 de magazine, iar numărul camioanelor de transport s-a triplat. Coșul de cumpărături mediu este de 4-5 ori mai mare decât cel din magazinele tradiționale și continuă să crească în fiecare an, spune Retail Analysis. Tesco are deja un serviciu dezvoltat de comenzi de alimente în Ungaria, livrând în orașe importante, inclusiv în Budapesta, Szeged, Gyor și Székesfehérvár.
Serviciul de livrare a alimentelor al lui Carrefour testează acum livrarea la domiciliu în Varșovia. Clienții trebuie să cumpere de 36 de euro pentru a primi produsele în 24 de ore. Concurentul Auchan oferă de asemenea livrarea la domiciliu în Varșovia și în suburbii. Carrefour își relansează platforma online din România, cu funcționalități precum o interfață îmbunătățită, cu accent pe dispozitivele mobile, livare în aceeași zi și un motor de căutare îmbunătățit, o navigare mai facilă și fotografii de produs. Este o mișcare foarte inteligentă, având în vedere că românii cheltuiesc tot mai mult pe dispozitive conectate la Internet. În 36% dintre gospodăriile din România există cel puţin o tabletă, în 73% dintre gospodării există cel puţin un smartphone, iar 55% deţin laptopuri, arată un studiu realizat de ANCOM.
Calea de mijloc: comandă online, ridică offline
Ridicarea comenzii din magazin este o alegere excelentă pentru cei care lucrează până târziu dar dețin o mașină pe care o pot folosi pentru a transporta produsele de la magazin până acasă, astfel evitând taxa în plus pentru transport și livrarea întârziată.
Noul concept store polonez Intermarché le permite clienților să ridice marfa de la un Drive, după ce au comandat-o online. Retailerul plănuiește exinderea cumpărăturilor online la toate magazinele sale din Polonia, în următorii trei ani.
În Cehia și Slovacia, Tesco oferă click&collect. Lanțul de magazine a rulat o promoție de sezon pentru a-i încuraja pe cumpărători să folosească acest serviciu și să cheltuiască mai mult. În Cehia, Tesco a oferit o reducere la taxa de colectare (doar 0,04 euro). În Slovacia, comanda se putea ridica gratuit dacă un client cheltuia minimum 20 de euro.