Jurnalul Școlii de Vară de E-commerce GPeC 2015: workshop-uri, consultanță 1 la 1 și program de voie bună
Anul acesta, Școala de Vara de E-Commerce GPeC a avut loc în perioada 26-31 August, tot la Pensiunea Arnica din Moeciu de Sus. Ca în fiecare an, prima zi este dedicată drumului până la Moeciu, cazării și exercițiilor de ice-breaking. Acesta este momentul în care aflăm cine vor fi colegii noștri în următoarele zile, unde lucrează aceștia, ce cărți citesc, cum arată ziua lor perfectă, ce nu lipsește de pe biroul lor și multe, multe altele.
Școala De Vară GPeC este focalizată pe studiu și din acest motiv în prima parte a fiecărei zile sunt 3 workshop-uri, susținute de 3 traineri diferiți. După pauza de masă, aveam program de consultanță 1 la 1 cu trainerii din ziua respectivă, după care ne confruntăm la team building (de exemplu, anul acesta am rezolvat un mister: Visul unei nopți de școală de vară VIDEO), iar seara toți ne adunăm cot la cot la mesele de biliard, ping-pong, fussball și air-hockey.
- Vezi cum a fost la Școala de Vară GPeC!
- Toate activitățile EXTRA școlare au fost surprinse în acest album foto de pe Facebook
A doua zi de școala, prima zi de cursuri: Dan Virtopeanu (Breeze Mobile), Horia Neagu (consultant) și Alin Vlad (Heimdal Security)
Primul workshop începe de la 9, imediat după micul dejun. Dan Virtopeanu, Managing Partner BreezeMobile, este cel care a deschis singura serie de cursuri intensive de e-commerce din România, cu prezentarea “Optimizează-ți magazinul online pentru mobile! Live Tweaks și exemple practice din rândul magazinelor participante la Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2015”.
Cel de-al doilea workshop al zilei a fost “Ajutor, Google nu mă place! Arta seducției în SEO”, prezentat de Horia Neagu, Digital Marketing Consultant. Horia a ținut un workshop foarte creativ și a prezentat relația noastră cu Google în mai multe etape: (1) perioada de flirt, (2) dating, (3) logodna și (4) nunta.
De la 13:00, a început ultimul workshop al zilei susținut de Alin Vlad, Director Online Sales & Marketing Heimdal Security, și denumită “Cum sa creezi o strategie de inbound marketing cu buget redus”. Prezentarea lui Alin s-a axat pe content marketing și a adus participanților sfaturi practice pentru a maximiza beneficiile marketingului prin conținut, studii de caz și o listă lungă de exemple.
- Album foto pe Facebook din sală și mai multe detalii despre workshop-uile din a doua zi
A treia zi: Iulian Pădurariu (The Marks), Bianca Dancila (GripAds) și Silviu Toma (MicroAnalytics)
Iulian Pădurariu, Consultant Marketing The Marks, a ținut workshop -ul “De la magazin online la activism civic… ;)”, unde a discutat despre puterea comunităților, gamification, cele patru dipuri de FUN și altele.
Silviu Toma, Associate Partner MicroAnalytics, a avut un workshop practic denumit “Analytics insights pentru luarea deciziilor de business”. Silviu a prezentat mai multe tool-uri, a arătat cum se folosesc și a răspuns la întrebările participanților.
Bianca Dăncilă, Founder & Managing Director GripAds, ne-a încântat cu workshop-ul “Planul si strategia de marketing online: cum sa iti cresti vanzarile”. The Internet Markething Tree, Vanzare Offline vs. Vanzare Online, lecții „de viață” de la clienți – au fost doar câteva din subiectele atinse de Bianca la acest workshop.
- Album foto pe Facebook din sală și mai multe detalii despre workshop-urirle din a treia zi
A patra zi: Bogdan Manolea ( TRUSTED.ro,Asociatia pentru Tehnologie si Internet), Liviu Taloi (Ecompedia și GPeC) și Raluca Radu (GPeC).
Bogdan Manolea, Co-Founder TRUSTED.ro și Director Executiv ApTI, a început a patra zi de la Școala de Vara GPeC 2015 cu workshop-ul “Cookies? Neimportante pana la prima amenda! Date personale: de ce m-ar interesa?”. Bogdan le-a vorbit participanților despre cookies, legislația din e-commerce aplicabilă în România, politica de confidențialitate și altele.
Liviu Taloi Co-Founder ECOMpedia & Community Manager GPeC, a vorbit despre pagina de produs, usability, ierarhia vizuală, imaginea de produs și multe altele, într-un workshop cu titlul “90-60-90: Pagina de produs sexy”. Liviu a prezentat și foarte multe exemple de la magazinele online din România și legat mereu partea teoretică de aceste exemple.
Raluca Radu, Senior Digital Marketing Consultant, a susținut workshop-ul “Visul unei nopti de (Scoala) de vara: cum te poti imbogati lucrand 2 ore pe zi de acasa, cum slabesti 20 kg in doar 10 zile si cum poti avea un magazin online de succes cat ai zice peste?”. A fost un workshop practic în care participanții au avut de realizat strategia de e-commerce pentru afacerea lor – definirea publicului țintă și a afacerii, stabilirea concurenței, unique value preposition, simularea customer journey-ul, KPI-urilor.
- Album foto pe Facebook din sală și mai multe detalii despre workshop-urirle din a patra zi
Ultima zi de cursuri: Eugen Potlog (Conectoo), Andrei Radu (GPeC – Gala Premiilor eCommerce) și Cristian Ignat (2Parale)
Eugen Potlog, Manager Conectoo, a început ziua cu o discuție despre “Tips & Tricks pentru o strategie reusita de email marketing”. Eugen ne-a arătat care sunt factorii de succes în email marketing, care sunt principalele provocări, metode de a crește organic o listă de abonați calitativă și altele.
Cristian Ignat, PPC Marketing Manager 2Parale, a servit informații despre brand, concurență, buget, rata de conversie în prisma campaniilor AdWords, YouTube și Facebook Ads, în cadrul unui workshop intitulat “In AdWords marimea conteaza”.
Andrei Radu, CEO & Founder GPeC – Gala Premiilor eCommerce, a fost cel care a avut ultimul workshop de la ediția de anul acesta a Școlii de Vară de E-commerce GPeC. Tema lui Andrei a fost “10 ani de GPeC în întrebări și răspunsuri-cheie pentru oricine activează în e-commerce” și a atins foarte multe subiecte, de la listarea în marketplace – pro și contra și marketing, la exit-uri în e-commerce, unde Andrei Pitiș, Founder & CTO Vector Watch, a fost invitatul special.
- Album foto pe Facebook din sală și mai multe detalii despre workshop-urirle din a cincea zi
5 zile, 12 traineri, exerciții de team building și ice breaking, oameni frumoși din industria comerțului electronic românesc, aer curat și voie bună – așa se prezintă pe scurt Școala de Vară GPeC 2015. Ne vedem la următoare ediție, în anul 2016!
Foto și Video: Lucian Rotaru
Montaj: George Hari Popescu