Live Stream Shopping, un fenomen care impactează tot mai mult industria de e-commerce. Streams.live lansează trendul și în România.

Ce este Live Stream Shopping-ul? Pe scurt, transformarea procesului de cumpărare din e-commerce într-o experiență mult mai interesantă și interactivă.

Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc sa primească un răspuns și, la momentul oportun, cumpără printr-un simplu click in-video, fără a opri sesiunea de prezentare.

Studiile legate de acest nou fenomen, foarte popular mai ales în Asia, arată că impactul e major:

  • 8x mai multă interacțiune față de alte forme de conținut
  • 3x mai mult timp petrecut video live vs. video recorded
  • 4x creștere rata medie de conversie

Cumpărătorii vor o experiență nouă

Cu peste 4.5 miliarde de oameni cu acces la internet și peste 2 miliarde de cumpărători online, e-commerce-ul a devenit una dintre cele mai competitive piețe.

Conform Socialbakers, în timp ce 42% dintre utilizatorii de internet și-au mărit numărul de achiziții online, 52% dintre aceștia doresc experiențe noi, interactive. Live stream shoppingul răspunde chiar acestei nevoi, apropiindu-se de formatul de teleshopping pe care îl cunoaștem cu toții, însă este cu totul altă experiență despre care vom detalia în continuare.

Cert e că trăim în era economiei experiențiale: cumpăratorii preiau controlul asupra interacțiunii pe care o au cu brandurile iar experiența de cumpărare e, uneori, aproape la fel de importantă ca produsul în sine.

Vorbim de instrumente care, dacă sunt executate corect, se intregrează ușor în ciclul de vânzare, se instalează prin câteva click-uri în website-ul vendorului, iar în cazul în care acesta nu are un website propriu, întreaga experiență poate avea loc pe o pagină generată automat de sistem, complet personalizabilă„, explică Mihai Drăgan (foto), COO al Oveit – companie cu ADN românesc cu sediul în Austin, Texas, care a dezvoltat o soluție de acest tip numită Streams.live.

Mihai va povesti în detaliu la GPeC SUMMIT Online 2-3 Noiembrie despre cum funcționează și cum poate fi personalizat Streams.live pentru magazine online.

Dar cum arată efectiv experiența? Iată:

5 beneficii ale Live Stream Shopping:

  1. Oferă o experiența interactivă unde urmăritorii interacționează în timp real cu persoana care prezintă produsul.

Pot pune întrebări, pot cere detalii suplimentare despre produs și pot cere feedback de la alți cumpărători. Totul în timp real. Procesul de cumpărare în sine transformă potențialii cumpărători în membrii unei comunități create în jurul brandului, comunicarea bidirecțională fiind principalul difernțiator vs. teleshopping.

  1. Răspunde la întrebările relevante pentru client

85% dintre cumpărătorii online doresc mai multe informații despre produsul pe care doresc să-l achiziționeze. În timp ce paginile de prezentare pot răspunde unor potențiale întrebări, o sesiune live răspunde exact întrebărilor pe care clienții doresc să le adreseze.

  1. Oferă autenticitate

Uitați de pozele modificate în Photoshop sau de sesiunile video pre-înregistrate și editate. Prin Live Stream Shopping, cei care vizualizează o sesiune tind să își mărească încrederea în produs, văzând în timp real cum acesta este purtat, utilizat și testat.

  1. Exploatează cumpărăturile impulsive

La începutul anilor 2000, oamenii aveau nevoie de 12 secunde pentru a decide dacă atenția lor merită să se îndrepte într-o anumită direcție.

15 ani mai târziu, perioada s-a redus la numai 8 secunde. Dintr-un studiu realizat anul acesta reiese că, la nivel colectiv, această perioadă s-a redus și mai mult: nu știm sigur dacă luăm decizii mai bune, dar cu siguranță le luăm mai rapid!

Live Stream Shopping amplifică avantajele impulsului de cumpărare. Prin butoane integrate în video, privitorii pot cumpăra produsul când doresc, eliminând riscul ca aceștia să fie distrași din traseul lor de cumpărare.

  1. Clădește brand, nu doar generează vânzări

În era economiei experiențiale, interacțiunea cumpărătorilor cu brandul devine la fel de importantă precum calitatea produselor și serviciilor în sine. Nu mai vorbim de cumpărători, ci de comunități create în jurul brandurilor.

Pandemia a dovedit că brandurile care au investit și în awareness, nu doar în performance marketing, au câștigat. Cu soluțiile de live stream shopping poți să faci și vânzări directe și brand building, simultan.

Cum să deschizi acest nou canal de vânzare chiar dacă ai rezerve?

Care sunt principalele obiecții ale proprietarilor de magazine și cum pot fi ele depășite?

  1. Producția video e prea complicată!

Când vine vorba de interacțiunea live cu brandul, privitorii preferă o experiență naturală în locul unei producții video elaborate. Calitatea transmisiunii este importantă, dar oamenii apreciează interacțiunea umană mai mult decât producția din spatele acesteia. Iată un exemplu, aici.

  1. E prea greu de integrat!

Experiența oferită, de exemplu, pentru piața din regiune de www.Streams.Live poate fi integrată în site-ul brandului cu un simplu copy/paste.

Soluția suportă integrări prin API pentru parteneriate complexe, dar oricine poate porni o sesiune de Live Stream Shopping prin câteva clickuri.

Iar pentru clienții care nu au un site propriu, întreaga experiență poate avea loc pe o pagină generată automat de sistem. Pagină ce poate fi personalizată.

  1. Nu vreau să vadă alții clienții mei!

Live Stream Shopping creează interacțiunea dintre brand și cumpărător, procesul efectiv de checkout desfășurându-se în platforma brandului.

Informațiile clienților sunt procesate prin sistemul companiei care utilizează serviciul de Live Stream Shopping, asigurându-se astfel continuitatea proceselor de marketing și e-commerce deja implementate.

Și, în final, cum trebuie să arate o sesiune de live shopping de succes?

 Iată câteva sugestii:

  1. Concentrează-ti sesiunile de prezentare pe un număr limitat de produse, similare sau complementare. Astfel, mesajul tău va fi unul relevant pentru audiența care te urmărește, iar atenția acestora se va concentra pe un număr limitat de produse, făcând mult mai ușoară luarea unei decizii.
  1. Pastrează tonul brandului tău. Nu trebuie să ai o producție video demnă de Hollywood, trebuie să păstrezi nota de autenticitate și să ai o imagine îngrijită.
  1. Încurajează-ți publicul să pună întrebări. Află, în timp real, ce îi interesează pe potențialii clienti, răspunde-le și ajută-i să ia o decizie. O întrebare adresată de un urmăritor poate fi relevantă pentru o parte importantă a comunității tale.
  1. Don’t oversell. Live Stream Shopping-ul are ca obiectiv vânzarea produselor, însă combină e-commerce-ul cu divertismentul și utilitarul, creează o experiență de cumpărare. Paradoxal, doar aparent: oamenii iubesc să cumpere însă nu să le fie vândute produse. ;)

Nu uitați, dacă mai aveți întrebări sau curiozități despre cum poate să vă ajute Streams.Live în campaniile de marketing, Mihai Drăgan vă așteaptă la GPeC SUMMIT Online pe 2-3 Noiembrie!

Spor la vânzări!