Milenialii încă preferă shopping-ul în magazinele fizice. Ce trebuie să știi ca să te asiguri că intră și în magazinul tău

Ne-am putea lăsa păcăliți de ideea că milenialii preferă să cumpere totul online, direct de pe telefonul mobil. Ghiciți ce? Lucrurile nu stau chiar așa… The Trendsource 2017 Retail Industry Report ne spune că, la capitolul cumpărături, milenialii preferă magazinele fizice mai ales dacă vorbim fashion, home&deco sau electronice.

Motivele? Simple și ușor de reținut, gata rezumate pentru voi în rândurile de mai jos:

  • Participanții la studiul menționat mai sus au confirmat avantajul magazinelor online în ceea ce privește disponibilitatea și varietatea produselor din cele trei categorii (fashion, obiecte pentru amenajarea casei și electronice), dar întâietate au avut magazinele fizice pentru calitatea serviciului cu clienții, retururile și schimburile;
  • De reținut că nu s-a făcut o departajare clară între magazinele online și cele offline la capitolul preț;
  • 85% dintre cumpărătorii de electronice, 83% dintre cumpărătorii de fashion și 88% dintre cumpărătorii de home&deco au spus că motivul principal pentru care cumpără din magazinele fizice este caracterul instant al cumpărăturii: văzut, plăcut, achiziționat;
  • 87% dintre iubitorii de haine și modă participanți la sondaj care cumpără offline au spus că preferă să probeze articolele pe care le cumpără, însă doar 34% dintre ei își doresc ajutor de la vânzătorii din magazin (aviz tuturor celor care asaltează cumpărătorii imediat ce trec pragul ușii);
  • În schimb, 70% dintre cei care achiziționează produse electronice și 62% dintre cei care achiziționează produse pentru amenajarea casei își doresc să primească sfaturi și consiliere de la reprezentanții din magazinele fizice.

Dar pentru că indiferent de unde provin, vânzări să fie, iată câteva lucruri care au impact asupra generației mai tinere și ți-ar putea aduce mai mult trafic în magazinele fizice:

  1. Omnichannel: milenialii cred că ceea ce citesc pe telefonul mobil sau văd pe ecran e identic cu ce există în magazinele fizice sau vor primi la livrare. Asigură-te că produsele pe care le vor primi sunt conforme cu așteptările pe care și le-au format văzând conținutul din mediul online. Chiar și mesajele de marketing ar trebui să fie similare, chiar dacă adaptate fiecărui mediu de comunicare.
  2. Responsabilitatea socială: Mai știi campania aceea de PR care ți s-a părut o prostie? 76% dintre mileniali cred că business-urile au un impact pozitiv asupra lumii și că este de datoria lor să se implice mai mult. Astfel că orice are legătură cu a face lumea un loc mai bun, caritate, programe sociale s-ar putea să ajungă la conștiința lor și să te viziteze mai des. În cel mai rău caz, te alegi cu o lume mai bună la care ai contribuit și tu.
  3. Evaluările online. Știm deja că peste 80% dintre consumatori își fac temele înainte să cumpere ceva și scotocesc printre review-urile de pe Internet. Ai toate motivele, așadar, să ceri evaluări, experiențe ale clienților, testimoniale care să te ajute să îți crești vânzările în magazinele fizice. E de la sine înțeles că e bine să fii cu ochii în patru și să răspunzi prompt și sincer la orice feedback negativ pe care îl primești, mai ales pe Facebook unde poți avea “norocul” să ajungi viral cu un conținut negativ.

 

Un lucru e sigur: orice ai face, mergi pe o strategie omnichannel. Cu atât de multe schimbări în comportamentul de cumpărare al oamenilor, n-ai vrea să ratezi vânzări doar pentru că ai plecat la drum cu o premisă greșită!