Observații DWF după 3 ani în juriul GPeC: trenduri SEO, oportunități și probleme frecvente
De două ori pe an, DWF primește de la noi un task special: jurizarea pe criteriile SEO pentru un număr semnificativ de magazine online participante în Competiția Magazinelor Online GPeC.
În cei 3 ani de când DWF face parte din juriul GPeC, echipa a investit peste 400 de ore în această activitate și a auditat mai bine de 200 de magazine online.
Pe baza acestei experiențe, echipa DWF a sintetizat câteva observații generale cu scopul de a ajuta participanții de anul acesta, cel puțin pe partea de SEO. Mai multe informații sunt disponibile în studiul dedicat acestui subiect, publicat pe blogul DWF: Criteriile de jurizare SEO GPeC – Analiza DWF după 3 ani de participare în juriul GPeC.
Iată de ce trebuie să țină cont magazinele online la capitolul SEO:
1) Platforma de e-commerce cel mai des utilizată de către magazinele online auditate în cadrul Competiției Magazinelor Online GPeC este, în prezent, Magento. În urmă cu 3 ani predominau site-urile construite pe platforme custom sau pe Prestashop. În continuare, platformele autohtone de e-commerce dețin o cotă de piață relativ modestă (15% din magazinele online analizate).
2) De asemenea, acum 3 ani existau și mai puține site-uri optimizate pentru device-urile mobile. Majoritatea site-urilor audiate sunt mobile-friendly, preponderent prin layout-uri de tip responsive, ceea ce arată o evoluție clară față de edițiile trecute.
3) Implementarea unui certificat SSL a fost identificată pe 95% dintre site-urile analizate anul acesta.
4) În continuare există site-uri cu probleme majore pe partea de optimizare metadata (titlu și descriere), precum și pe zona de headlines (în special h1 și h2), probleme ce pot fi rezolvate fără intervenția unui programator. Prezența unui conținut slab optimizat se datorează, de cele mai multe ori, lipsei unei viziuni clare asupra cuvintelor cheie pentru care se dorește ranking pe Google.
5) Aspecte tehnice precum canonicalizarea URL-urilor, arhitectura internă de linkuri, structura de sitemaps.xml sau tratarea corectă a paginației sunt puse la punct în puține cazuri, de obicei pe site-uri care au mai trecut prin experiența Competiției Magazinelor Online GPeC în anii anteriori sau care lucrează în mod constant cu un partener pe zona de SEO. Deși, adesea, necesită o intervenție tehnică pentru a putea fi reparate, rezolvarea acestor probleme poate debloca creșterea naturală a unui site în organic SERPs.
În cadrul materialului extins, publicat pe blogul DWF, au fost expuse sistematic observațiile echipei pentru fiecare dintre cele 14 criterii de jurizare SEO. Articolul include pentru fiecare criteriu și punctajul mediu obținut de site-urile auditate în ultimii 3 ani de echipa DWF, deci e musai să-l citiți!