ADAPT by Omniconvert – software dedicat magazinelor online pentru optimizarea ratei de conversie
Pe data de 20 noiembrie 2019 Omniconvert lansează ADAPT, un software dedicat magazinelor online din România care folosește algoritmi de machine learning pentru optimizarea automată a ratei de conversie. Acesta va permite interacțiunea cu utilizatorii în funcție de comportamentul lor în timp real și înlocuiește testarea A/B manuală cu un algoritm care învață singur din comportamentul vizitatorilor de pe site-uri.
Scopul tehnologiei ADAPT este creșterea vânzărilor magazinelor online prin îmbunătățirea modului prin care aceste interacționează cu utilizatorii și învață din comportamentul online al acestora. ADAPT este bazat pe un algoritm de machine learning care înlocuiește experimentele lansate manual, care solicită în prezent să fie executate de un expert, sunt mai costisitoare și consumă mult timp. Prin comparație, soluția ADAPT poate lansa mai mult de 500 de experimente la fiecare 4 ore și va permite construirea automată a mai multor scenarii.
Viteza de experimentare prim machine learning este de cel puțin 10 ori mai mare decât cea clasică făcută de către un specialist. Cu ajutorul soluției ADAPT, specialiștii se pot concentra mai mult pe setarea obiectivelor și a mesajelor creative, conform rezultatelor testării. Sistemul va rula apoi pe pilot automat și va învăța în timp ce mesaje sunt potrivite în funcție de profilul utilizatorilor de pe site. Acest lucru va facilita crearea unei relații mai strânse dintre magazinele online și clienți, ducând la o creștere a vânzărilor.
ADAPT este acum în faza de validare și antrenare, obiectivul pentru primele 6 luni fiind ca un număr de 20 de magazine online să testeze produsul. După testare, proiectul va intra în faza de go-to-market și va fi lansat atât pentru companiile locale, cât și pentru companiile din plan internațional.
ADAPT este un produs software experimental dezvoltat cu sprijinul finanțării nerambursabile UE prin Programul Operațional Competitivitate (2014-2020). Dezvoltarea a durat în jur de 30 de luni și a necesitat implicarea a 18 oameni, având competențe diferite.
Noi abia așteptăm să vedem rezultatele inițiale și să observăm schimbarea adusă pe piața de e-commerce a acestui produs și suntem curioși care va fi feedback-ul din partea business-urilor care îl vor utiliza pe termen lung.