Cateva informatii despre Datele cu Caracter Personal in contextul comertului electronic

Unul din criteriile de preselectie (si de a obtine certificarea TRUSTED) la Gala Premiilor eCommerce 2011 este inregistrarea la ANSPDCP. Cum am avut discutii si cu Andrei de ce e necesara aceasta, am preferat sa explicitez un pic subiectul (care este valabil, in anumite limite, si pentru ale site-uri, nu doar pentru magazinele online). Premisa: Magazinele online colecteaza date cu caracter personal N-ai cum altfel. Ca sa preiei comanda, sa o livrezi si sa o facturezi in mod legal, trebuie sa colectezi datele persoanei. Multe dintre magazine le folosesc, insa, si in scop de marketing, profilare etc. Si, ca sa fim clari de la inceput, nu e nimic gresit in asta. Este absolut normal, atata vreme cat respecti conditiile impuse de lege – e vorba, in principal, de legea 677/2001. Ok, si ce zice legea? (aici simplific foarte mult lucrurile, va rog cititi legea pentru o analiza detaliata a prelucrarii

Citește articolul...

De ce e bine sa oferiti coordonatele unei persoane care se ocupa de clientii nemultumiti

Pentru ca sunt mai multe criterii de preselectie decat de obicei si pentru ca o parte din ele nu au fost discutate frecvent, ne-am hotarat sa lamurim anumite aspecte care la prima vedere par aride, dar nu presupun un mare efort din partea magazinelor online. De pilda, unul din acestea tine de partea de “conciliere” (criteriul intitulat pe site-ul Galei “Ai grija de clientii existenti”). Nu este o mare filosofie in ceea ce priveste acest criteriu – e recomandat doar ca intr-o sectiune accesata de utilizatori (Contact, de exemplu) sa publicati numele si coordonatele de contact (email, telefon ar fi excelent) ale unei persoane la care clientii nemultumiti sa poata apela cu incredere. Am introdus acest criteriu pentru un maximum de transparenta in ceea ce priveste relatia magazin-cumparator. De obicei, clientii care au probleme reale incearca sa le rezolve contactand reprezentantii magazinului si – nestiind la cine sa apeleze – sunt transferati

Citește articolul...

GPeC 2011 Academia de eCommerce a inceput!

Planificam acest moment cu minutiozitate inca din septembrie 2010, la mai putin de 2 saptamani de cand se incheiase editia aniversara de 5 ani a Galei Premiilor eCommerce. Iata ca ziua in care pornim inscrierile pentru GPeC 2011, a sosit si – asa cum am promis – va aducem cea mai complexa editie de pana acum, sub un concept inedit: Academia de eCommerce. Multi oameni din industrie au ramas surprinsi de anuntul potrivit caruia inscrierile la GPeC 2011 incep mai devreme decat de obicei. Ne-au intrebat daca mutam festivitatea de premiere la inceputul verii sau vrem sa organizam 2 editii pe an. Ei bine, nu facem nici una, nici alta – ci chiar mai mult: ne asumam sarcina dificila de a organiza primul eveniment-maraton din online-ul romanesc (poate chiar din tara), care se va desfasura pe parcursul a 8 luni de zile si prin care vrem sa aratam, inca o

Citește articolul...

Bine ati venit pe blogul GPeC

Ne bucuram sa va anuntam ca odata cu lansarea GPeC 2011 – Academia de eCommerce, ia fiinta si blogul permanent al Galei Premiilor eCommerce desi – stim! – ar fi trebuit sa facem miscarea asta mai devreme. Dar, cum spune o vorba din popor, mai bine mai tarziu decat niciodata – asadar, iata-ne prezenti si conectati cu voi despre tot ce se intampla referitor la Gala Premiilor eCommerce si, mai ales, despre comertul electronic romanesc in general. Pana acum, am incercat sa va tinem informati prin intermediul website-ului Galei (asta nu inseamna ca de azi inainte trebuie sa uitati de el :)), dar exista, invariabil, momente in care site-ul GPeC este reactualizat de la o editie la alta si, deci, indisponibil in anumite perioade de timp. Desi am vrut sa suplinim aceste perioade prin update-uri constante pe contul nostru de twitter @gpecro sau pe blogul lui Andrei Radu (mintea „bolnava”

Citește articolul...