Școala De Vară GPeC 2016: a doua zi de workshop-uri cu Răzvan Gavrilaș, Ionuț Munteanu și Raluca Radu

scoala-de-vara-gpec-2016-ziua-2-agenda-razvan-gavrilas-ionut-munteanu-raluca-radu

A doua zi de la #ScoalaDeVaraGPeC îi așteaptă pe participanți cu workshop-uri susținute de Răzvan Gavrilaș – Founder CognitiveSEO & BrandMentions, Ionuț Munteanu – Managing Partner & Trainer WebDigital și Raluca Radu – Country Manager ANSWEAR & Co-Organiser GPeC.


 

Workshop 1

  • 09:00 – 10:30: Workshop-ul „Tehnici și strategii de ultimă generație pentru a-ți crește traficul organic din Google”, susținut de RĂZVAN GAVRILAȘ – Founder cognitiveSEO.com & BrandMentions.com

SEO și SEM Marketing sunt pe locul 4 în topul Hottest Skills 2015!

Link Reclamation: atunci când link-urile de pe alte site-uri care duc către site-ul nostru sunt broken și duc, de fapt, utilizatorul pe o pagină 404, experiența acestuia devine una neplăcută.

Evergreen Content: conținut de interes pe o perioadă mai lungă de timp. Acest timp de conținut va fi share-uit și re-share-uit pe termen lung și va ajuta și în ceea ce privește vizibilitatea.

– Multe dintre articolele care stau bine în momentul acesta în căutările Google pot fi depășite ușor pentru că nu sunt calitative. Sunt scurte și nu transmit informația necesară utilizatorului, iar multe site-uri au un design slab. Un research al competiției pe un keyword pe care vrei să rankezi bine este foarte important.

Negative SEO: Nu te poți feri de el decât prin crearea unui profil de link-uri natural. Și prin Google Disavow.

Diversificarea pe social mediaatât ca link-uri cât și ca platforme este foarte importantă. Dacă trimiți doar spre homepage-ul tău, nu trimiți spre pagina cea mai capabilă să convertească.

– Analiza competiției la nivel de strategie SEO ne ajută să vedem la cine ne raportăm și să ne dezvoltăm o strategie proprie și să facem ceva în plus, diferit și mai bine decât ceilalți.

– Link Networking: e foarte greu să-ți construiești o rețea puternică și diversificată de link-uri.

Recomandări:

  • Creați pe bloguri conținut care să ajute utilizatorilor, fără să vă gândiți din perspectiva SEO inițial.
  • Setați-vă un set de KPI-uri pentru a măsura dacă acel conținut vă aduce valoare – număr de share-uri, de lead-uri, traficul adus pe site de conținutul creat.
  • Analizați-vă competiția pentru a vedea exact unde vă plasați, nu doar să bănuiți.
  • Feriți-vă de directoare și monitorizați-vă site-urile cu tool-uri profesioniste.

 

workshop 2

  • 11:00 – 12:30: Workshop-ul „PPC Marketing at its best: Cum să îți gândești eficient campaniile de Google AdWords & Facebook Ads”, suținut de IONUȚ MUNTEANU Managing Partner & Trainer WebDigital

The PPC Boardgame este o abordare inedită de prezentare la #ScoalaDeVaraGPeC a unui subiect atât de complex precum PPC Marketing-ul. Am făcut echipele, ne-am ales domeniile (Fashion, Auto, IT&C etc.) și ne-am pus pe învățat regulamentul!

boardgame

Jocul explică mecanismele prin care, în funcție de quality scorerelevance score și alți indicatori, utilizatorii găsesc business-urile echipelor și convertesc (sau nu :) ). Procesul iese din online și devine ușor de „vizualizat” pas cu pas, de la căutarea pe Google făcută de utilizator până la acțiunile făcute pe site-urile celor care apar în rezultate. Generalized secondprice auction 

– Este o reprezentare cât se poate de fidelă a realității licitațiilor și a modului în care funcționează totul. Gândiți-vă cum ar fi dacă tot ce se întâmplă în joc ar fi pe banii voștri reali.

– Ecosistemul e construit astfel încât dacă toată lumea vrea un anumit utilizator și toată lumea licitează agresiv, tu să platești în funcție de Ad Rank-urile tuturor.

817C3214_size

  • 13:00 – 14:30: Workshop-ul „E-commerce War Room – Strategii de marketing pentru a cuceri noi teritorii în online” susținut de RALUCA RADU – Country Manager Answear.ro & Co-Organiser GPeC

– Nu poți să vinzi printr-un banner, ci să creezi un funnel și o relație cu utilizatorul pentru a-l converti, ulterior, în client.

– Relația cu clientul este mai importantă decât vânzarea. Ea face diferența între termen lung și termen scurt în e-commerce.

– Din păcate atunci când discutăm cu clienții despre strategia lor de marketing, au anumite abordări greșite. Prima ar fi Abordarea Iisus – Lăsați clienții să vină la mine. O alta este Toată lumea, toată lumea sare acum cu mine – vor să se adreseze tuturor dar pot ajunge să nu vorbească, de fapt cu nimeni. Ceea ce îți dorești este să facă clientul să simtă că vorbești doar cu el. Avem apoi abordarea mult blamatelor demografice – chiar vrei să targetezi, de exemplu, toate femeile, pe același canal de marketing?

Buyer persona – folosirea acestei strategii trebuie personalizată pe fiecare tip de business. O obiecție pe care o întâlnesc des este că pierdem clienți atunci când nișăm targetul. Însă în modul acesta pot să domin o categorie, o zonă georgrafică ș.a.m.d. și să-mi folosesc bugetul în mod inteligent.

– Cum ne alegem teritoriul? El se găsește la intersecția dintre cerere, oferta mea, concurență, marjă și valoarea pieței.

– O reclamă trebuie să targeteze un singur buyer persona cu un singur mesaj. Bineînțeles că vreau să-i vând, dar nu încep cu asta. Vin cu un mesaj care arată că știu ce anume caută sau de ce are nevoie și îi ofer o soluție. Fiți prietenii imaginari ai clienților!

– Trebuie să ne fie foarte clar dacă suntem într-o bătălie cu un competitor pe un anumit buyer persona sau cu lipsa interesului față de produsul nostru.

– Dacă nu ești un brand atât de cunoscut în mintea consumatorului, într-o campanie de dynamic ads nu te vei diferenția. Așa cum spune Larry Kim, trebuie să „fii un unicorn într-o mare de măgari”.

– Vânzarea nu s-a terminat după ce clientul a ajuns în Thank You Page, totuși, ci atunci când poți spune că ai creat o experiență WOW pentru client.


Fotografiile sunt realizate de Lucian RotaruAnca Toma și Alin Dobrin. Mulțumim și magazinului F64 pentru ajutorul tehnic!


GPeC 2016, editia de 11 ani, este un eveniment powered by FAN Courier – liderul pietei de curierat din Romania

Eveniment sustinut de: Allpacka.ro, ALTEX, AVON, Competence Call Center,ContentSpeed, DPD, DWF, Frisbo, Garanti Bank, Mediapost Hit Mail, Microsoft,New Black, NewsMAN, Online-Online.ro by Credius, Orange, PayU,SALESmanago, Simartis, Retargeting.biz, Visa, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Limousine Service: Citylimo

Mobility Partner: BMW

Official Radio: KissFM

Cu sprijinul: 2Parale, Agile Media, Alin Dobrin Photo, Canopy, Casa de Traduceri,Creadiv, CustomSoft, ECOMpedia, easyhost, enRose, Extended, Infinity Trophy,Marketizator, Saveur, Silkweb, SmartBill, TeaForte, TRUSTED.ro,WebDigital, White Image, Zelist

Mandri sa fim sustinuti de:

Bloggeri parteneri: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Carmen Albisteanu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Ciric, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Ovidiu Balcacian, Sabina Cornovac

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, CTRL-D,ECOMJOBS, Femei In Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania,IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC,Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva,Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta