Școala De Vară GPeC 2016: a treia zi de workshop-uri cu Valentin Radu, Roxana Magopet și Victor Kapra
A treia zi de la Școala De Vară GPeC a adus în sală trei speakeri care au vorbit despre subiecte importante din e-commerce: rata de conversie, curierat și social media. Găsești în acest articol câteva din ideile prezentate la aceste workshop-uri.
- 09:00 – 10:30 Workshop „Scurt pe doi: Cum să analizezi și să îmbunătățești rata de conversie în e-commerce” susținut de VALENTIN RADU – CEO Marketizator
– Nu cred în diferențierea pe preț, dar sunt companii care reușesc așa. Însă sunt puține. Avem o grămadă de tipuri de vizitatori si trebuie sa ne pliem pe fiecare. Să abordăm lucrurile personalizat.
– Metodologia bazată pe performanță începe cu un buyer persona. Apoi începem să le povestim în funcție de nevoile lor. Apoi ne jucăm cu motivația lor intrinsecă – pain data. Apoi ne adâncim în Google Analytics și facem segmentare, urmată de personalizare. În principiu trebuie să testezi ca să vezi ce merge. La OLX avem și creșteri de 60% prin personalizarea site-ului. Apoi ajungem la microconversii.
– Problema cu remarketing-ul așa cum se face acum este că ajungem să arătăm același produs aceluiași om – produs pe care nici nu-l vrea!
– Când te lovești pentru prima dată de un produs online, nu alegi să-l cumperi de la un necunoscut. De aceea magazinele au nevoie de awareness.
– Dacă nu reușim să aducem oamenii pe pagini de produse, suntem ca un magazin fizic în care oamenii intră și ies fără să facă nicio acțiune. Momentul în care omul a atins produsul în magazinul fizic = momentul în care utilizatorul ajunge pe pagina de produs.
– Conform econsultancy.com, site-urile care au făcut AB Testing au crescut rata de conversie cu ~ 20%. Dar asta nu se întâmplă imediat.
– Apucați-vă de AB Testing în momentul în care aveți cel puțin 300 de comenzi pe lună. Cei de la booking.com au făcut 14.000 de experimente în ultimul an.
– Primul pas din metodologia de creștere a ratei de conversie este analiza. Dacă nu știi ce să schimbi, nu poți face nimic. Ai, astfel, un insight care generează o ipoteză. Această ipoteză o putem verifica printr-un experiment/ test. Multe teste pot fi false positives, însă, așa că avem nevoie de câteva ajustări. Și totul se încheie cu un raport al lucrurilor descoperite.
– Între 40 – 95% dintre cazuri, oamenii găsesc ce vor pe site, dar există probleme legate de produs, servicii, brand sau UX. Dacă nu putem să determinăm dacă avem o problemă de produs sau de servicii, suntem terminați.
– Căutăm să descoperim lucrurile puține care aduc valoare mai mare, după principiul Pareto.
– Am făcut la un moment dat un exit intent cu mărimile pentru un site de fashion. Am observat că vizitatorii care foloseau filtrele de mărimi converteau mai bine. În felul acesta, se creează scenarii conversaționale cu vizitatorii prin care îi menții pe site și îi liniștești găsind posibile soluții la problema/căutarea lor.
- 11:00 – 12:30 Q&A SESSION: „100% Transparență: Ce e bine și ce e rău în relația magazinelor online cu serviciile de curierat și ce se poate îmbunătăți de ambele părți pentru e-commerce” susținut de ROXANA MAGOPET – Marketing & PR Manager FAN Courier
– E-commerce-ul este «prințesa» creșterilor din piața de curierat. Ne așteptăm să ajungem la 40% anul acesta.
– Transportăm colete care nu sunt ambalate la interior. Curierul preia un colet sigilat și nu știe cum este ambalat la interior. O problemă mare este legată de faptul că expeditorul transferă responsabilitatea integrității coletului către curier. Am avut, de exemplu, un client care trimitea chiuvete de ceramică și ne-am dat seama că coletele de la bază se deteriorau, suportând greutatea întregii stive.
– Acum realizăm grupaje pentru trasee, astfel încât să știm câte „cuști” trebuie să ajungă în fiecare oraș.
– Încercăm să tragem ora de plecare a mașinilor cât mai jos, însă în perioadele foarte aglomerate, cum ar fi Black Friday, mașinile se întorc mai târziu, ceea ce înseamnă că pleacă mai târziu.
– Din păcate, Self AWB încă este ca un smartphone care face foarte multe lucruri, dar foarte mulți clienți nu folosesc decât două butoane. De aceea, Call Center-ul încă se aglomerează foarte mult și se nasc, evident, frustrări. Scopul Self AWB-ului este să înlocuiască AWB-ul pretipărit, clasic.
– Avem nevoie de disponibilitatea de comunicare pe anumite chestiuni cu magazinele online. Spre exemplu, în privința posibilității setării unor termene de livrare mai mari pentru perioadele aglomerate, cum este octombrie-noiembrie.
– Fiecare curier poate fi penalizat. Banii neîncasați, coletele pierdute, orice problemă se plătește. Ne-am gândit deja la o platformă cu review-uri publice ale curierilor de la clienți.
– Marii jucători cu care am stat de vorbă estimează creșteri de 50% față de anul 2015. Asta va aduce întârzieri. Facem investiții și căutăm soluții, însă cu asemenea volume nu e posibil să nu fie întârzieri.
- 13:00 – 14:30 Workshop-ul „Social Media & Content Marketing pentru creșterea vânzărilor online și loializarea clienților” susținut de VICTOR KAPRA – Consultant Independent
– Pofta oamenilor pentru rețele sociale există de mii de ani. Acum a devenit un fenomen pentru că are suportul acesta extraordinar, Internetul. Astăzi avem Social Media, care este, în principal, conversație.
– În momentul de față, magazinele online sunt „autiste”, nu discută cu clienții. Vă imaginați cum ar funcționa un magazin fizic așa?
– Ca realitate, foarte mulți clienți sunt încântați să li se ceară feedback. Este mai ușor să facem un focus group în comunitatea clienților noștri decât să facem unul plătit.
– E mai bine să întreții un singur canal Social Media actualizat constant decât multe și părăsite. Stabiliți resursele de care dispuneți și apoi canalele pe care le puteți menține active.
– Canale Social Media recomandate: Facebook, Blog de companie/manager/produs, Youtube (acum al doilea motor de căutare după Google) – mai ales pentru magazinele online cu produse care necesită indicații de folosire, Instagram. În plus, aș recomanda postarea materialelor de pe Facebook și pe Google+ pentru indexare.
– Magazinul online performant a devenit Publisher. Produce și generează conținut.
– Acum un an de zile, depozitul Lenovo era plin de un anumit model de laptop care nu se vindea. Așa că cei de la Lenovo au construit o poveste prin branded content, alături de vloggerul Mikey Haș. Și a funcționat.
– Exploatați la maxim fiecare piesă de conținut pe care o produceți – este prea scumpă să nu o faceți (bani, timp, energie).
– Numărul căutărilor pe Google cu termenul „infografic” a crescut cu 800%. Recomand folosirea lor și asta nu înseamnă doar infografice așa cum sunt înțelese de majoritatea oamenilor, cele lungi, pe verticală sau orizontală. Pot fi scurte și la obiect, important e că transmit vizual o informație care, în scris, ar fi greu de digerat.
– Puneți-vă clienții să vă promoveze (aproape) gratis –> User Generated Content cum ar fi review-urile.
– Social Media poate fi cea mai eficientă cale de creștere a vânzărilor. Și vorbim aici nu de campaniile plătite, ci de ideile geniale, originale. Dacă apelați și la emoții și o faceți în mod onest, este și mai bine.
– Avem foarte puțin timp pentru a-l câștiga pe client online. Intervalul de timp în care utilizatorul rămâne atent pe un site a scăzut de la 12 secunde la 8 secunde! De aceea avem nevoie de snackable content – ușor de digerat, memorabil, cu accent pe componenta vizuală.
– Când facem Real Time Marketing trebuie să fim atenți cu ce ne asociem, să avem umor și inteligență și să ne mișcăm foarte repede.
- Vezi cum a fost în prima zi de la Școala de Vară GPeC, la workshop-urile cu Lucia Ciucă, Horia Neagu și Liviu Taloi și a doua zi, la workshop-urile cu Răzvan Gavrilaș, Ionuț Munteanu și Raluca Radu
- Vezi acum și albumele foto de la WORKSHOP-uri și de la ACTIVITĂȚILE de la Școala De Vară GPeC 2016!
Fotografiile sunt realizate de Alin Dobrin, Lucian Rotaru și Anca Toma. Mulțumim și magazinului F64 pentru ajutorul tehnic!
GPeC 2016, editia de 11 ani, este un eveniment powered by FAN Courier – liderul pietei de curierat din Romania
Eveniment sustinut de: Allpacka.ro, ALTEX, AVON, Competence Call Center,ContentSpeed, DPD, DWF, Frisbo, Garanti Bank, Mediapost Hit Mail, Microsoft,New Black, NewsMAN, Online-Online.ro by Credius, Orange, PayU,SALESmanago, Simartis, Retargeting.biz, Visa, Zitec
Recommended Payment Processor Partner: mobilPay
Limousine Service: Citylimo
Mobility Partner: BMW
Official Radio: KissFM
Cu sprijinul: 2Parale, Agile Media, Alin Dobrin Photo, Canopy, Casa de Traduceri,Creadiv, CustomSoft, ECOMpedia, easyhost, enRose, Extended, Infinity Trophy,Marketizator, Saveur, Silkweb, SmartBill, TeaForte, TRUSTED.ro,WebDigital, White Image, Zelist
Mandri sa fim sustinuti de:
Bloggeri parteneri: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Carmen Albisteanu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Ciric, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Ovidiu Balcacian, Sabina Cornovac
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, CTRL-D,ECOMJOBS, Femei In Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania,IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC,Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva,Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta