Școala De Vară GPeC 2016: ultima zi de workshop-uri cu Andrei Georgescu, Paweł Sakowicz și Andrei Radu

Andrei Georgescu White Image

  • 09:00 – 10:30: Workshop „Trenduri în E-mail Marketing: Customer Journey & Marketing Automation. Pașii necesari pentru retenție și relevanță în e-commerce – de la cuvinte fancy la rezultate” susținut de ANDREI GEORGESCU – Co-Founder & Managing Partner White Image – Loyalty Solutions

– Gândiți-vă, atunci când cereți date de la clienți, la cum le veți putea folosi în următorii ani pentru a vă personaliza mesajele. Nu cereți ceea ce nu vă este necesar, în funcție de business.

– Dacă prin comportamentul lui, utilizatorul dă semnale că nu mai are nevoie de produsul X, ar fi cazul să te reorientezi.

– E foarte important să fim relevanți pentru clienți, nu doar să le oferim promoții. Și pentru asta e nevoie, din start, să obținem de la ei o adresă de e-mail principală, pe care o verifică mereu. Iar pe termen lung trebuie să fim capabili să punem cap la cap mai multe categorii de informații despre ei – demografice și comportamentale. Dacă un bărbat caută o dată o rochie pentru soția lui, asta nu înseamnă că din momentul acela ne adresăm lui ca unei femei, pentru că știm, din baza de date, sexul, vârsta lui și alte informații.

– Cu userii super-engaged, cei mai activi, putem să comunicăm mai mult. Dacă ei dau semne că vor să primească mai multe mesaje, putem să le cerem acordul pentru a intra pe o listă de e-mail-uri care vor primi mai multe mesaje. De exemplu, post-achiziție, îi poți recomanda userului super-engaged produse care s-ar potrivi cu ceea ce tocmai a cumpărat.

– Din cercetările pe programele de loializare (prin e-mail marketing), se pare că funcționează mult mai bine cele gândite pe număr de achiziții decât pe valoarea comenzilor.

– Scopul etapei de tranziție este să încercăm să reținem clienții atunci când vor să renunțe la relația cu ei. Trebuie să facem, însă, asta în mod politicos, să nu îngreunăm procesul de dezabonare, de exemplu.

– În general, după ce clientul folosește produsul cumpărat de la tine, îl aruncă și caută un alt furnizor al aceluiași produs sau serviciu.

– Multichannel vs Omnichannel= canalele comunică cu clientul vs canalele comunică între ele

– Pentru a testa audiența avem la dispoziție varianta personalizării umane și cea a personalizării automate. Diferența la nivel de rată de conversie între cele două este de aproximativ 7% în favoarea celei de-a doua, pur și simplu pentru că mesajele se trimit mai repede în cazul automatizării.


 

Paweł Sakowicz SALESmanago

  • 11:00 – 12:30: Workshop „How Marketing Automation boost sales and increases retention” susținut de PAWEŁ SAKOWICZ Senior Product Manager SALESmanago

Digital Body Language: conturarea unui profil al utilizatorului urmărind comportamentul lui pe siite, sursele vizitelor, interesele lui (din CRM, ERP sau sistemul de loializare)

– Mari probleme în e-commere: tratarea tuturor clienților la fel; ignorarea clientului după cumpărare; comunicarea cu clienții pe un singur canal; bad timing în privința contactării clienților; absența segmentării;

– O noutate ce merită exploatată este Mobile Marketing Automation.

– Convertirea utilizatorilor anonimi în utilizatori înregistrați pe site poate fi făcută cu ajutorul unor pop-up-uri dinamice, personalizate conform produselor sau serviciilor de care utilizatorii se arată interesați, nu doar unele generice.

– Costurile folosirii unui serviciu de marketing automation depind de volumul bazei de date cu care lucrează un magazin online.

Workshop-ul s-a încheiat cu un exercițiu de „imaginație”: participanții au primit scenarii legate de diferite business-uri de e-commerce. Acestea includeau o serie de probleme pentru care participanții au găsit soluții din zona de marketing automation. Echipele au rezolvat probleme precum lipsa de răspuns de la clienții care primesc mesaje prin e-mail, lipsa criteriilor de segmentare a bazelor de date pentru diferite tipuri de servicii/produse furnizate sau popularitatea scăzută a produselor/serviciilor.


 

andrei-radu-scoala-de-vara-gpec-2016-foto

  • 13:00 – 14:30: Workshop „The devil is in the details” susținut de ANDREI RADU – CEO & Founder GPeC

Detaliile la care ne uităm atunci când încercăm să ne dăm seama dacă un magazin online este unul de încredere:

  • datele de contact, datele firmei
  • testimoniale și opinii
  • testimoniale negative și reacția magazinului
  • research-ul pe Google despre site și compania din spate
  • opțiunea de plată prin card
  • imagini de la clienți cu produsele cumpărate
  • design și usability
  • cum comand, cum plătesc, cum se livrează – termeni și condiții
  • politica de retur
  • metoda de plată
  • asociere de brand a magazinului cu orice furnizor
  • deschidere colet la livrare
  • activitatea online a magazinului
  • stoc
  • trustmarks
  • protocol https – free tool: Let’s Encrypt
  • servicii post-vânzare și garanții
  • descrierea produselor
  • ortografie
  • video de produs*
  • influenceri care recomandă un anumit magazin online
  • preț final înainte de adăugare în coș
  • pagina despre noi, povestea magazinului, echipa

– Există magazine online care „mimează” naturalețea unor review-uri autentice, de la clienți reali scriind testimoniale false cu greșeli de scriere sau gramaticale.

– Exemplu de bună practică pentru partea de storytelling și pagina Despre Noi: ugmonk.com. 

Idei pentru optimizarea nu foarte costisitoare:

– Orice activitate de tipul CSR (Corporate Social Responsibility) este recomandată și trebuie menționată pe toate canalele de promovare.

– Parteneriate cu alte branduri

– Micile detalii contează foarte mult pentru client. Un cadou în colet sau un mesaj personalizat, eventual scris de mână, ajută foarte mult în relația cu clientul și fidelizarea acestuia.

– Respectarea termenilor pentru serviciile prestate și chiar suplimentarea lor cu eforturi pe care clienții le vor aprecia cu siguranță

– Atenția la ambalaj

– Gamification

– E-mail-uri personalizate la produsele la care puteți anticipa momentul în care ele se consumă, expiră etc. – veți surprinde pozitiv clientul cu mesaje

– Cursuri/tutoriale basic pentru a strânge o comunitate în jurul magazinului


Fotografiile sunt realizate de Alin Dobrin, Lucian Rotaru și Anca Toma. Mulțumim și magazinului F64 pentru ajutorul tehnic!


 

GPeC 2016, editia de 11 ani, este un eveniment powered by FAN Courier – liderul pietei de curierat din Romania

Eveniment sustinut de: Allpacka.ro, ALTEX, AVON, Competence Call Center,ContentSpeed, DPD, DWF, Frisbo, Garanti Bank, Mediapost Hit Mail, Microsoft,New Black, NewsMAN, Online-Online.ro by Credius, Orange, PayU,SALESmanago, Simartis, Retargeting.biz, Visa, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Limousine Service: Citylimo

Mobility Partner: BMW

Official Radio: KissFM

Cu sprijinul: 2Parale, Agile Media, Alin Dobrin Photo, Canopy, Casa de Traduceri,Creadiv, CustomSoft, ECOMpedia, easyhost, enRose, Extended, Infinity Trophy,Marketizator, Saveur, Silkweb, SmartBill, TeaForte, TRUSTED.ro,WebDigital, White Image, Zelist

Mandri sa fim sustinuti de:

Bloggeri parteneri: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Carmen Albisteanu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Ciric, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Ovidiu Balcacian, Sabina Cornovac

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, CTRL-D,ECOMJOBS, Femei In Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania,IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC,Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva,Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta