Asos lansează căutarea foto, plățile online cresc, Elveția devine a 2-a în Europa
Căutarea foto a ajuns pe Asos, Amazon și eBay
Aplicația de iOS a companiei ASOS a fost actualizată și permite utilizatorilor să folosească o imagine făcută cu telefonul propriu sau descărcată de pe Instagram, de exemplu, pentru a căuta printre cele 85.000 de produse similare celor din fotografie. În Marea Britanie, 80% din traficul companiei vine de pe mobil și 70% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile.
Și la eBay, aplicațiile de iOS și Android includ acum posibilitatea de a face o poză cu telefonul sau a încărca una existentă în telefon și a căuta un produs asemeni celui fotografiat. Noua facilitate de căutare vizuală va ușura procesul de a căuta o pereche de încălțăminte văzută pe stradă, de exemplu.
Supermarketul Tmall din grupul Alibaba lansează livrarea într-o oră
Site-ul de e-commerce Tmall, deținut de Alibaba, a lansat o versiune de test a livrării într-o oră, pentru clienții care locuiesc pe o rază de 3 km față de un depozit. Magazinele „fulger” deținute de Tmall sunt un proiect nou rezultat din colaborarea dintre Tmall, platforma de alimente proaspte Yiguo.com și ExFresh Logistics Technology. Deocamdată, magazinele se concentrează pe livrarea de produse alimentare proaspete. Clienții pot plasa comanda online și sistemul platformei o direcționează către cel mai apropiat magazin. Magazinul se ocupă de împachetare și expediază comanda în așa fel încât să ajungă în maximum o oră.
→ Citiți detalii la Marbridge Consulting
Netopia a procesat aproape 5 milioane de plăți digitale în primul semestru al anului
Netopia mobilPay, procesator de plăți electronice, a intermediat pe parcursul primelor șase luni din acest an peste 4,7 milioane de tranzacții online și mobile, în creștere cu 56%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Valoarea totală a tranzacțiilor digitale intermediate de companie în prima jumătate a anului s-a ridicat la circa 140 de milioane de euro, cu 60% mai mare față de primul semestru din 2016.
Din totalul plăților digitale intermediate de Netopia în primele 6 luni, aproximativ 2,6 milioane au fost tranzacții online cu cardul, reprezentând o creștere de 53%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Elveția devine a doua țară din Europa cu cele mai multe cumpărături online
În fiecare an, elvețienii cumpără bunuri pe Internet în valoare de 1.172 de franci elvețieni per persoană (1.033 de euro) sau 1.202 dolari. Cumpărătorii din Marea Britanie sunt pe primul loc în Europa la acest capitol, înregistrând achiziții online de 1.118 euro, iar norvegienii se situează pe locul trei, cu cumpărături de 920 de euro pe an. În partea de jos a clasamentului se află rușii (77 de euro) și locuitorii Turciei, care cheltuiesc online doar 72 de euro pe an.
Vânzările online în Elveția au fost favorizate în parte de creșterea cursului de schimb al francului elvețian și puterea sa de cumpărare ridicată, potrivit Regiodata.
Magazinele online au crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani
Comerțul online s-a dezvoltat constant în ultimii ani, influențând industria curieratului. Astfel, volumul livrărilor efectuate de curierii DPD în prezent este de patru ori mai mare față de acum zece ani. Factorul decisiv pentru creștere a fost mutarea magazinelor în online, potrivit datelor DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat expres și coletărie de pe piața locală. Conform informațiilor companiei, mare parte din industriile care influențează decisiv curieratul s-au mutat, treptat, de-a lungul anilor, și în comerțul electronic, sector care a crescut constant și care va continua să influențeze cel mai mult afacerile curierilor.
Mare parte a acestei evoluții se datorează migrării magazinelor fizice în online, proces care, consideră CEO-ul companiei, se va amplifica în următorii ani.