Scrisoarea anuală a lui Jeff Bezos către acționarii Amazon: „Trebuie să scalăm și eșecurile”

1. Scrisoarea lui Jeff Bezos către acționari: „Trebuie să scalăm și eșecurile”. Entrepreneur a publicat integral cea mai recentă scrisoare anuală a CEO-ului către acționarii și clienții Amazon. După un an tumultuos, în care scandalurile din viața privată a lui Bezos și cele recente legate de încălcarea dreptului la viață privată au lăsat amprente și asupra business-ului, cel mai bogat om din lume a dezvăluit realizările companiei în 2018 și proiectele îndrăznețe ale acestui an. Citește scrisoarea pentru a descoperi provocarea pe care o lansează competitorilor din retail.


2. Asos își schimbă politica de retur pentru a descuraja persoanele care returnează excesiv. Retailerul britanic a anunțat că va lua măsuri împotriva clienților care cumpără haine, le poartă și le returnează. Compania va analiza fluxul retururilor și, dacă suspectează că produsul a fost purtat înainte de a fi returnat, va dezactiva contul asociat clientului. Asos nu este singurul retailer online cu toleranță-zero față de acest tip de clienți. Detalii în Cross-Border Magazine.


3. Motivul pentru care eMAG a fuzionat cu rivalul ungar, Extreme Digital. În urma recentei tranzacții dintre eMAG și Extreme Digital, cel mai mare retailer online român pune la bătaie întreaga sa tehnologie de peste 130 de milioane de euro. Mișcarea are ca obiectiv strategic să transforme entitatea într-un player semnificativ pe piața europeană și să ajungă în șase ani la o evaluare de un miliard de euro. Prin fuziune, eMAG va oferi preţuri competitive pe piața maghiară şi va reuși să ţină piept concurenţei regionale şi globale. Despre planul celor doi retaileri, pe larg, în Business Magazin.


Studiu Usability ECOMpedia4. Amplasarea butoanelor într-un site de e-commerce: rezultatele studiului de 10 ani ECOMpedia. ECOMpedia a publicat rezultatele de Usability și User Experience ale celui mai longeviv studiu din domeniu, singurul de acest tip din România și la nivel internațional. Acest demers este extrem de util echipelor de programare/dezvoltare site-uri de e-commerce în ceea ce privește amplasarea principalelor butoane de interacțiune într-un magazin online. Rezultatele studiului sunt disponibile aici.


5. DHL a lansat aplicația DHL Africa eShop pentru retailerii care vor să vândă pe continentul african. Platforma găzduiește deja peste 200 de retaileri din Statele Unite și Marea Britanie. TechCrunch scrie că aplicația oferă brand-urilor internaționale acces ușor și rapid la piața consumatorilor africani. Potrivit DHL, se va acoperi astfel o plajă neexploatată, întrucât mulți retaileri americani și britanici nu oferă în acest moment transport către Africa, iar Amazon are oferte limitate pe continent.


Nu uitați că astăzi este ultima zi în care vă puteți rezerva locul la GPeC SUMMIT cu oferta Very Early Bird. Cel mai mic preț pentru a participa la cel mai mare eveniment de e-commerce și marketing online din România și CEE. Descoperă 14 motive pentru care nu trebuie să ratezi GPeC SUMMIT pe 27-28 mai și înscrie-te acum.


În fiecare luni publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!