7 sfaturi despre cum să obții leaduri de calitate

 

Multe magazine online alocă bugete mari pentru a direcționa trafic către site-ul lor, însă rata de conversie nu este întotdeauna cea așteptată. Eforturile ar trebui să fie concentrate pe a atrage leaduri de calitate – magazinele online trebuie să găsească publicul potrivit și mesajele relevante pentru a crește șansele unei conversii. Altfel, vor irosi banii pe un trafic care nu le aduce niciun venit. Iată 7 sfaturi pentru a obține leaduri cu o mai bună rată de conversie:

Fii prezent pe Social Media
Însă doar pe rețelele pe care are sens să fii prezent! Înainte de a te apuca să îți creezi câte un profil pe fiecare dintre cele mai populare rețele, oprește-te și analizează-ți publicul țintă: cine sunt clienții tăi? Cum își petrec timpul liber? Cum preferă să primească informații?

De exemplu, dacă ești  un magazin online B2B, LinkedIn va fi o opțiune mult mai bună decât Facebook. LinkedIn a fost special creat pentru profesioniști și companii, pe când Facebook a fost gândit pentru a reuni comunități. Acest lucru nu înseamnă însă că ar trebui să alegi doar acea rețea socială care se potrivește perfect pentru tine – dacă îți setezi obiective corecte, orice canal de comunicare poate fi un atu.

Eficientizează-ți strategia PPC
O campanie de PPC are nevoie atât de un set-up corect, cât și de optimizare constantă. Ca să te asiguri că nu pierzi  bani pe leaduri care nu convertesc, analizează cum performează: de unde vine traficul, care utilizatori convertesc mai bine, care sunt mai longevivi, ce ad-uri performează mai bine, ce cuvinte-cheie mai poți adăuga, cât de ușor de înțeles este landing page-ul, cât de accesate sunt butoanele de CTA, conținut etc. Oricare dintre răspunsurile la aceste întrebări poate face diferența în numărul de lead-uri și, de ce nu, în vânzări.

Ai grijă la SEO
Optimizarea paginilor nu este importantă doar pentru ranking, ci și pentru a atrage leaduri de calitate. Alege-ți cu înțelepciune cuvintele cheie pentru care vrei să fii găsit pe motoarele de căutare și asigură-te că livrezi un conținut relevant pentru utilizatorii care te vizitează ulterior. Doar așa te asiguri că cei care vin pe pagina ta pleacă mulțumiți și dornici să revină.

Oferă un beneficiu comunității (gratuit)
Poate fi un ghid cu sfaturi de nutriție sau un video despre cele mai noi tendințe în modă. Publicul tău va fi plăcut surprins să primească un conținut de calitate în mod gratuit. Acest lucru te va ajuta să îți consolidezi poziția de specialist în domeniul tău, de pildă, sau să  rămâi top-of-mind pentru clienții tăi pe termen lung. Mai mult decât atât, te va ajuta să îți mărești baza de date cu persoane care chiar sunt interesate de ceea ce oferi!

Generează conținut de calitate
Un conținut de calitate, care să încurajeze interacțiunea dintre cititori și în care să fie folosite cuvintele-cheie potrivite este indispensabil pentru a atrage leaduri de calitate. Conținutul unic va ajuta de asemenea și la ranking în motoarele de căutare. Secretul este să generezi conținutul pe care utilizatorii îl caută pe site-ul tău, fie că este vorba de video-uri, articole sau infografice.

Asigură-te că site-ul tău este ușor de navigat
Poate că acesta este unul dintre cele mai puțin intuitive sfaturi când vine vorba de calitatea leadurilor, însă modul în care îți structurezi site-ul are un impact asupra traficului pe care îl atragi. Ai grijă la compatibilitatea cu diferite dispozitive, cromatică, elemente de design etc. întrucât acestea îți influențează credibilitatea.

Investește în soluții de Marketing Automation
Aproximativ 70% dintre leadurile generate nu sunt pregătite să achiziționeze imediat, aflându-se în diferite alte etape ale procesului de achiziție. Un tool de marketing automation te va ajuta să îți ții comunitatea aproape până în momentul când aceștia vor fi pregătiți să achiziționeze.

Dacă ai alte sfaturi pe care le aplici și știi că funcționează, dă mai departe, în comentarii! Să facem treabă mai bună împreună!