GPeC 2011 Academia de eCommerce a inceput!

Planificam acest moment cu minutiozitate inca din septembrie 2010, la mai putin de 2 saptamani de cand se incheiase editia aniversara de 5 ani a Galei Premiilor eCommerce. Iata ca ziua in care pornim inscrierile pentru GPeC 2011, a sosit si – asa cum am promis – va aducem cea mai complexa editie de pana acum, sub un concept inedit: Academia de eCommerce.

Multi oameni din industrie au ramas surprinsi de anuntul potrivit caruia inscrierile la GPeC 2011 incep mai devreme decat de obicei. Ne-au intrebat daca mutam festivitatea de premiere la inceputul verii sau vrem sa organizam 2 editii pe an. Ei bine, nu facem nici una, nici alta – ci chiar mai mult: ne asumam sarcina dificila de a organiza primul eveniment-maraton din online-ul romanesc (poate chiar din tara), care se va desfasura pe parcursul a 8 luni de zile si prin care vrem sa aratam, inca o data, ca relevanta unei competitii nu se masoara in numarul de trofee, ci in know-how-ul castigat de participanti. Pana la urma, acesta este cel mai important aspect mai presus decat orice premiu!

GPeC 2011 – Academia de eCommerce este, fara indoiala, cea mai dura editie de pana acum. Daca vrem sa crestem standardele in piata si, astfel, increderea consumatorilor in comertul electronic – nu ne putem juca de-a competitia! Pentru asta, exista alte festivitati.

GPeC 2011 aduce extrem de multe noutati pe zona de competitite pastrand, in acelasi timp, obiectivitatea si transparenta cu care v-am obisnuit de 6 ani. Insasi acceptarea in concurs a magazinelor online a devenit deosebit de riguroasa:

  • Nu acceptam comercianti care au mai putin de 3 luni de existenta pe piata, considerand ca este nevoie de un minim de timp (si suntem inca indulgenti cand spunem 3 luni) pentru a demonstra macar ca au intentii serioase;
  • Criteriile de preselectie sunt mult mai complexe decat in anii precedenti si presupun respectarea legislatiei in vigoare si a bunelor practici, fara de care niciun magazin online nu ar trebui sa existe.

In plus, anul acesta aducem o noutate absoluta prin lansarea TRUSTED.ro – programul national de certificare a magazinelor online, initiat de GPeC impreuna cu Legi-Internet si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania – 3 entitati neutre, care nu deruleaza activitati de comert electronic asigurandu-se, astfel, obiectivitatea programului de atestare.

Certificarea TRUSTED va fi acordata magazinelor online care intrunesc cumulativ criteriile de preselectie si au minim 6 luni vechime in piata, chiar daca acceptam in competitie si magazine mai tinere de 6 luni (dar nu mai putin de 3 luni, cum spuneam mai sus). In cazul acestora, certificarea se va acorda dupa implinirea a 6 luni de existenta pentru ca au nevoie de un background profesional minim pentru a primi Marca de Incredere.

Esential in ceea ce priveste TRUSTED este ca va fi un program permanent, independent de competitia GPeC si deschis tuturor comerciantilor care doresc sa adere la el si indeplinesc conditiile de eligibilitate. Este momentul sa le demonstram consumatorilor ca exista magazine online serioase, responsabile, de la care pot cumpara cu incredere.

Pe langa complexitatea criteriilor de preselectie si introducerea certificarii TRUSTED, competitia GPeC a devenit draconica, dar tot mai relevanta pentru magazinele participante. De pilda, criteriile de jurizare au fost revizuite si suplimentate cu elemente noi, fiind focusate pe optimizarea conversiilor.

In plus, am hotarat sa evaluam magazinele in timp, prin 3 etape de jurizare diferite, tocmai pentru a observa evolutia lor pe parcursul mai multor luni si nu doar 1 data, cum se intampla pana acum. Credem ca nota finala va capata, in acest fel, mai multa relevanta si – cel mai important – magazinele participante vor avea de castigat know-how esential pentru afacerea lor.

Astfel, pentru prima oara in istoria competitiei, comerciantii se vor intalni fata in fata cu membrii juriului GPeC, imediat dupa prima etapa de jurizare. Scopul intalnirilor consultative este de a discuta cu juratii notele obtinute si de a afla recomandarile lor pentru imbunatatirea afacerii.

De asemenea, magazinele vor avea la dispozitie intervale de timp in care sa aplice recomandarile juriului, intrand in a doua etapa de jurizare mai pregatite, mai bune, mai performante.

Tot in cadrul GPeC 2011, lansam Scoala de Vara care consta intr-o saptamana de zile de cursuri si workshopuri sustinute de cei mai buni specialisti, pe cele mai arzatoare probleme pentru un magazin online: Usability, SEO, Analytics, AdWords, Marketing & PR, Legal, Tehnici de vanzare.

Scoala de Vara se va desfasura la munte, la sfarsitul lunii august 2011 si, pe langa subiectele dezbatute, magazinele vor putea discuta cu juratii, punctual asupra afacerii lor. Chiar daca Scoala de Vara este optionala si presupune sa va achitati costurile de cazare si masa, includeti-o de pe acum in agenda voastra!

Ca si intalnirile consultative cu juratii, Scoala de Vara va fi urmata de o perioada in care magazinele pot pune in practica ceea ce au invatat, ulterior intrand in etapa finala de jurizare.

Si pentru ca am promis o competitie dura si complexa, juriul specialist va fi dublat de sute de consumatori obisnuiti, clienti frecventi ai magazinelor online, care vor nota fiecare comerciant in parte, pe baza criteriilor asignate de noi. In acel moment, vei stii cat mai aproape de adevar, care este ratingul magazinului tau si pozitia in piata.

Inchei aici prima insemnare despre noutatile GPeC 2011 – Academia de eCommerce, lasandu-va pe voi sa parcurgeti detaliile pe website-ul Galei.

Mai spun doar atat: de 6 ani facem cat putem de mult pentru promovarea comertului electronic romanesc, fara sa ne oprim la nivel de proiecte, intentii sau vorbe goale. Nu ne dezmintim nici in 2011 si va provoc la o competitie in urma careia nu trofeele sunt cele mai importante, ci business-ul vostru! Va provoc faptic sa ducem impreuna piata in directia pozitiva, sa demontam stirile-bomba despre fraude si hackeri, sa aratam consumatorilor ca merita sa aiba incredere in viitor. Iar viitorul este comertul electronic.

Daca te crezi un magazin online responsabil, daca ai inteles ca internetul nu e o jungla, daca vrei sa pui si tu umarul la dezvoltarea pietei si daca vrei sa iti masori fortele intr-o competitie obiectiva, te asteptam la GPeC 2011 – Academia de eCommerce!

Andrei Radu