GPeC Live cu Robert Berza, General Manager Fashion Days: “În fashion media marginii de adaos este de 35-40%”

Adăugat de pe 7 Iunie 2018, 0 comentarii
Cuvinte cheie:

Am ajuns deja la cea de-a patra ediție #GPeCLive, iar de data aceasta l-am luat la întrebări pe Robert Berza, General Manager Fashion Days. Vă recomandăm să ascultați emisiunea în video-ul de mai jos, e plină de informații utile, dar dacă sunteți on-the-go sau aveți doar câteva minute la dispoziție, iată câteva idei pe scurt:

 

  • În România, spre deosebire de IT&C, unde competiția este foarte mare, verticala de fashion este foarte dinamică și ofertantă. Valoarea totală a pieței (online + offline) este estimată la 2,7 miliarde de euro, din care online fashion reprezintă doar 7-8%, adică aproximativ 200 de milioane de euro.

 

  • Dacă analizăm standardele industriei din Europa, în fashion media marginii de adaos este de 35-40%. Aceste procente sunt posibile însă într-o piață în care oamenii au o putere mai mare de cumpărare sau lupta pe preț este mică.

 

  • Conform unui studiu Ipsos, cele mai profitabile nișe din verticala de fashion sunt tricouri și bluze, încălțăminte sport și jeans.

 

  • Cine cumpără mai mult: bărbații sau femeile? Ei bine, deși femeile fac cumpărături mai des, bărbații cumpără mai profitabil! Comportamentul online este asemănător celui offline: femeile studiază mai multe produse, cer sfaturi de la prietene, așteaptă cele mai bune oferte, în timp ce bărbații merg țintit: văzut-plăcut-achiziționat.

 

  • Factorii care influențează decizia de cumpărare sunt: brandul (atât brandul produsului, care denotă calitate, cât și brandul magazinului online, care denotă încredere din partea utilizatorului), gama variată de produse și termenul de livrare. Ce este foarte interesant de reținut este faptul că viteza de livrare nu este atât de importantă pentru consumator – ce contează foarte mult sunt transparența în comunicare și respectarea promisiunilor! (conform unui studiu DPD)

 

  • România este singura piață din regiune în care primele trei atribute la cumpărăturile online sunt calitatea, prețul și raportul calitate-preț (value-for-money) – conform datelor Google

 

  • În fashion, media ratei de retur este de 15%. Totuși, o rată de retur mai mare nu este întotdeauna un lucru rău. Returul (mai exact, ușurința cu care poți returna produsele) poate fi folosit ca strategie de marketing pentru a atrage noi utilizatori.

 

Mai multe insight-uri despre piața de fashion online din România găsiți în video-ul de mai jos, o discuție spumoasă între Andrei Radu și Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Până peste două săptămâni, când ne revedem cu invitați de seamă, nu uitați să ne urmăriți pe Facebook și să dați subscribe la evenimentele noastre. Nu de alta, dar numai așa puteți afla primii cine ne sunt invitații și despre ce vorbim.

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii