GPeC Live cu Valentin Radu, CEO Omniconvert

Dacă nu ați aflat deja, GPeC Live este cel mai nou proiect GPeC. În fiecare lună, ne-am propus să aducem în fața voastră unii dintre cei mai cunoscuți și apreciați specialiști de e-commerce din România, pentru ca voi, cei de acasă, să îi luați la întrebări.

La această primă ediție a GPeC Live am stat de vorbă cu Valentin Radu, CEO Omniconvert, despre long-term growth, diferențiere în e-commerce și KPI-uri strategice.

Iată câteva idei pe scurt:

  1.    E-commerce-ul românesc este în continuă creștere – principalii jucători au „atacat” deja piețele din regiune
  2.    Încep să se cristalizeze business-urile de nișă
  3.    Obiceiurile de creștere sunt depășite – achiziția de trafic este încă principalul motor de creștere al magazinelor online românești
  4.    Una dintre strategiile de creștere este comerțul cross-border și, după ce eMAG a dat tonul, vedem tot mai multe inițiative în acest sens
  5.    Față de alte țări din regiune, suntem încă departe din punct de vedere al ecosistemului de e-commerce – Polonia, de exemplu, are o comunitate mult mai închegată
  6.    Principala problemă a magazinelor online românești este focusul pe produs (și preț!) în detrimentul customer experience
  7.    Pentru a fi competitive, magazinele online românești ar trebui să fie customer-centric, să aibă customer support și o politică de livrare și retur flexibilă
  8.    Pentru a fi competitive, magazinele online românești ar trebui să continue customer journey-ul și după plasarea comenzii
  1.    Se observă nișarea ca strategie de creștere (deși multe magazine online încă preferă să se extindă prin diversificarea portofoliului)
  2.    În funcție de mărimea business-ului, indicatorii esențiali pe care orice magazin online ar trebui să îi urmărească sunt: traficul și conversiile pentru startupuri și NPS (Net Promoter Score), LTV (Lifetime Value) și rata de retenție pentru magazinele mari.

 

Interviul complet îl puteți urmări mai jos. Iar dacă aveți și alte întrebări despre e-commerce sau marketing online, nu ezitați să ne lăsați un comentariu. Până data viitoare, la bună vedere!