GPeC LIVE: Greșeli frecvente în campaniile de Performance Media
În data de 25 Noiembrie l-am avut invitat la GPeC LIVE pe Cătălin Macovei, Managing Partner MOLOSO. Andrei Radu, gazda webinarului, a vorbit cu el despre provocările magazinelor online în gestionarea campaniilor de performance marketing și alegerea produselor pentru care merită să faci campanii de marketing.
Discuția a fost plină de informații utile și exemple cu date în timp real oferite de Cătălin. Ne-am notat aici cele mai interesante idei care sperăm să vă fie de folos mai departe:
În ultimii 2 ani, Facebook și Google au mizat pe automatizare, dar în marea parte a cazurilor nu au fost foarte de ajutor magazinelor online. Algoritmul nu favorizează IMM-urile. Pentru companii mici, la început de drum, nu e cea mai bună soluție – ajută mai mult companiile mari și foarte mari.
S-a observat o creștere de aproximativ 33% a CPC față de anul trecut, dar România încă rămâne un ecosistem în care costurile de marketing sunt mici față de alte țări.
Au fost peste 800 de magazine lansate în ultimul an. Însă algoritmul nu aduce același rezultat unui magazin cu istoric de 3 ani față de magazinele noi. Acestea din urmă nu dețin același istoric din care algoritmul să învețe și să livreze ad-urile potrivite. Ce trebuie să facă magazinele este să testeze terenul și apoi să intre pe partea de automatizări.
Printre magazinele care se mențin în piață sunt cele care au cel mai bun preț din piață la momentul potrivit, au stocurile pregătite și personalizează serviciile în funcție de așteptările clienților.
Magazinele online trebuie să marketeze produsele potrivite, nu categoria. De asemenea, trebuie să se uite câte produse conține, în medie, o comandă.
Cum identificăm produsul ”vedetă” din categoria lui: din raportul din Google Ads verificăm ce produse au trafic mult + vânzări multe. Ne uităm și la cele care au trafic mult + vânzări puține pentru a le elimina din campanii pentru că acestea nu aduc profit.
Google e un canal de performance și trebuie urmărită achiziția. Facebook e un canal de marketing și este intruziv. Făcănd un raport între cost și venit, cele 2 trebuie interpretate separat ca medii de performance media.
Intersecția dintre magazinele din aceeași verticală este încă destul de mică, contrar așteptărilor, așa că există încă nișe neexplorate pe care se pot dezvolta business-uri online.
Recomandare: nu încărcați feedul cu toate produsele pe marile platforme de marketing. Feed-ul trebuie segmentat în funcție de categoriile de produse care se vând.
Identificați produsele care se vând bine și creați campanii doar pe ele, pentru ca celelalte produse din catalog să aibă șansa să fie afișate.
Pe lângă Google și Facebook, magazinele online trebuie să fie prezente și să investească în campanii de marketing pe comparatoarele de prețuri online.
Dispersarea în mai multe canale de promovare este una din marile greșeli pe care magazinele online le fac când vine vorba de promovare. Alocarea unui buget într-un canal care nu dă rezultate doar pentru a fi prezenți acolo nu face altceva decât să consume fără să aducă rezultate.
Newsletter-ul e în continuare cea mai profitabilă sursă de marketing.