Peste 60 de magazine online participa la GPeC 2011, iar jurizarea a inceput!

Prima etapa a Galei Premiilor eCommerce 2011 (GPeC) s-a incheiat cu un numar-record de inscrieri, care i-a suprins chiar si pe organizatori. Daca in aprilie, la lansarea celei de a VI-a editii a Galei, acestia estimau ca vor fi aprox. 30-40 de magazine participante in competitie, numarul lor a depasit 60 – cu toate ca GPeC 2011 a impus cea mai riguroasa si restrictiva preselectie de pana acum.

Pe langa acceptarea in competitie, magazinele online care au trecut de preselectie, au primit si Marca de Incredere TRUSTED.ro – programul de certificare la nivel national initiat de 3 entitati neutre si echidistante in piata: Gala Premiilor eCommerce, Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania. Astfel, la mai putin de doua luni de la lansarea oficiala, TRUSTED are deja peste 60 de membri care indeplinesc standardele de bune practici si legislatia aplicabila in comertul electronic.

“Stiind ca preselectia de anul acesta este extrem de dura, am ramas placut surprinsi de numarul mare al participantilor, care ne-a depasit asteptarile. Chiar daca in 2010 au fost peste 100 de magazine inscrise, consider ca acum am atins un adevarat record, avand in vedere restrictivitatea preselectiei”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

“Am facut un prim pas extrem de important. Desi e greu cuantificabil, credem ca si datorita noua – astazi, comertul electronic romanesc are peste 60 de magazine online care respecta legea si codul de bune practici impus de TRUSTED, cu scopul de a creste increderea consumatorilor in tranzactionarea prin internet. A fost un proces dificil, am evaluat si reevaluat unele magazine chiar si de 5 ori, dar suntem bucurosi ca am facut-o pentru ca ne-am atins primul obiectiv promis de GPeC 2011 – acela de a creste calitatea magazinelor online participante in competitie”, adauga Radu.

Incepand de la finele saptamanii trecute, GPeC 2011 a intrat in cea de a doua etapa, respectiv jurizarea initiala a magazinelor inscrise in concurs. Juriul Galei, format din nu mai putin de 16 specialisti (printre care si reprezentanti ai Google si Orange Romania), a primit acces la aplicatia de evaluare in care se regasesc 89 de criterii pentru fiecare magazin participant. Prima etapa de jurizare se va derula pana pe data de 10 iunie a.c., fiind urmata de o serie de intalniri consultative intre jurati si reprezentantii magazinelor, cu scopul explicarii notelor acordate si emiterii de recomandari pentru solutionarea problemelor semnalate pe parcursul jurizarii.

“GPeC 2011 nu mai este un eveniment, ci un proces. Un maraton al comertului electronic romanesc in care toate partile implicate (de la magazine, la juriu, la consumatori obisnuiti si pana la noi, ca organizatori) sunt tinute in priza pe parcursul a 8 luni de zile. Desi preselectia a fost extrem de dificila, greul abia acum incepe: dupa prima etapa de jurizare, in saptamana 13-17 iunie magazinele sunt asteptate sa se intalneasca fata in fata cu juriul, sa discute problemele semnalate, sa dialogheze cu specialistii pe marginea afacerii lor – urmand ca, dupa seria de intalniri consultative – sa aiba timp dedicat pentru remedierea problemelor si, astfel, sa isi creasca performantele”, explica Andrei Radu. “GPeC este un proces pentru ca ofera explicatii, training-uri, consultanta si evaluari repetate. In felul acesta contribuim la cresterea pietei, iar prin aceasta crestere avem cu totii de castigat, inclusiv noi ca si competitie”, declara Radu.

Asadar, potrivit organizatorilor, in urmatoarele 2 saptamani magazinele online sunt evaluate de juriul Galei, urmand ca acestea sa primeasca primul set de rapoarte pentru a le putea discuta in cadrul Intalnirilor GPeC din saptamana 13-17 iunie. Comerciantii participanti in competitie vor fi instiintati de organizatori cu privire la data si ora rezervata fiecaruia din ei, in asa fel incat sa isi planifice din timp intalnirea cu juriul.

“Le multumesc celor peste 60 de magazine care au incredere in noi si care demonstreaza ca sunt responsabile si demne de increderea clientilor, prin obtinerea certificarii TRUSTED. Le urez succes in competitie si, mai ales, succes in business-ul lor!”, conchide Andrei Radu.

Gala Premiilor eCommerce 2011 – Academia de eCommerce este un eveniment organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSGOrangeUISFAN Courier.

Parteneri media: Ziarul FinanciarBusiness MagazinGandulMediafaxgo4itElevateIAB Romania2Parale, ROL.roPrice.roShopManiaSmartBuyTrafic.roZeList.