Trenduri PPC în 2018 – interviu cu Jeff Sauer, speaker GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai
GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai aduce la București Titanii E-commerce-ului Internațional – speakeri din toate colțurile lumii, cu o vastă experiență în e-commerce și marketing digital.
Unul dintre specialiștii cu care vă veți putea întâlni în mai este Jeff Sauer. Jeff este unul dintre cei mai apreciați experți la nivel internațional în Google Analytics și Google AdWords. Ca să nu facem o introducere prea lungă, iată câteva lucruri pentru care merită să citiți interviul de mai jos:
- Jeff este Fondatorul Jeffalytics
- Profesor la Universitatea St. Thomas din Minnesota
- Digital Marketing Speaker la cele mai importante conferințe de profil
- Top 25 al celor mai Influenți Experți PPC la nivel internațional 13 ani de experiență.
În cadrul GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai, Jeff va susține un Masterclass de 1 zi de Google Analytics. Dacă vrei să știi cum să iei decizii de business pe baza datelor, această oportunitate este de neratat. Înscrie-te ACUM la GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai pentru că din cele 50 de locuri, doar câteva mai sunt disponibile!
Q: Atunci când analizezi un website pentru prima dată, care sunt metricii pe care îi verifici? Poate niște metrici pe care magazinele online nu le iau în considerare de obicei?
A: „Atunci când analizez un cont nou, primul lucru pe care îl fac este să verific calitatea datelor raportate. Dacă cifrele sunt credibile, dacă au sens în contextul în care se află website-ul, dacă există tipare neobișnuite sau spike-uri în ultimele 30 de zile sau în ultimul an, dacă aceste tipare au sens etc.”
Q: Ce ne poți spune despre indicatorii din analytics pe care magazinele online se concentrează foarte mult, deși, de fapt, nu sunt atât de importanți?
A: „Bounce rate. Singurul motiv pentru care magazinele online își cunosc bounce rate-ul este pentru că apare atât de proeminent în raportul din Google Analytics. Bounce rate-ul a devenit un metric din lipsă de alte metrici mai bune pentru un cont basic de Google Analytics, fără goal-uri setate. Page value este o alternativă mult mai bună, dar necesită configurarea unor goal-uri.”
Q: Care este strategia ta pentru „not provided data”?
A: „Eu folosesc Keyword Hero, un tool third-party care aduce datele nefurnizate în Google Analytics. Mai multe detalii despre Keyword Hero.”
Q: Care este părerea ta despre benchmarks? Deși este bine să știi unde te afli în raport cu competiția, merită să le acorzi o foarte mare importanță benchmark-urilor? Cum ar trebui să procedezi atunci când te afli mult peste medie?
A: „Benchmark-urile din Google Analytics au un scop clar: îți permit să îți compari website-ul cu alte website-uri similare. Eu recomand ca fiecare magazin online sau marketer să le descarce din Google Analytics și să le compare cu rapoartele sale și datele provenite din alte tool-uri precum Similarweb sau SEMRush pentru a o imagine de ansamblu.”
Mai multe explicații despre cum poți folosi Google Analytics, SimilarWeb și SEMRush în acest video.
Q: Ești expert PPC de mulți ani și ai asistat la multe schimbări în industrie. Dacă ar fi să faci niște predicții, care ar fi acelea? Ce trenduri se disting în 2018?
A: „Trendurile par să indice faptul că trebuie să fii eficient în ceea ce privește bugetele pe care le aloci pentru ad-uri, dacă vrei să ai rezultate de calitate. Până acum puteai obține rezultate decente din campaniile PPC doar pentru că prețurile erau scăzute. Click-urile obținute nu converteau? Nicio problemă, măcar erau ieftine. Astăzi, acest lucru nu mai este valabil pentru majoritatea industriilor. Click-urile sunt scumpe, iar clienții mult mai rezervați atunci când vine vorba de reclame.
Trebuie să oferi o experiență bună, un preț competitiv și/sau un produs diferit pentru a câștiga clienți noi. Nu mai este suficient să ai cel mai mare reach. Trebuie să ajungi la clienții potriviți cât mai eficient posibil.
De asemenea, acum ai nevoie și de mai mult timp pentru campanii PPC de succes, așa că dacă nu îți permiți să investești acest timp sau să contractezi o agenție, nu te poți aștepta să ai succes.”
Q: Ce ne poți spune despre impactul inteligenței artificiale în marketing? Algoritmii par să se descurce mai bine ca oamenii. Care este opinia ta?
A: „Mai avem mult de dezvoltat până când algoritmii de Inteligență Artificială vor putea înlocui gândirea unui marketer, însă se pare că aceasta este direcția în care ne îndreptăm.
O întrebare mai bună este cum ne pregătim pentru când Inteligența Artificială va deveni indispensabilă pentru marketeri? Cum extragi concluzii mai rapid? Cum poți folosi calculatoarele pentru a diferenția între oferte? Cum poți prezice ce urmează să se întâmple? Cum poți oferi fiecărui utilizator o experiență personalizată?”
Notă! Vă puteți aștepta, evident, ca Jeff să răspundă tuturor întrebărilor în cadrul Masterclass-ului de la GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai.
Q: Dacă ar fi să te încadrezi într-o tipologie a consumatorului online, cum te-ai descrie?
A: „Analitic și apoi decisiv. Atunci când am de achiziționat ceva important, evaluez fiecare factor, citesc toate materialele, încerc să înțeleg caracteristicile, avantajele și dezavantajele. Mă înscriu și pentru demo-uri pentru a putea evalua. Odată ce am adunat toate informațiile necesare, achiziționez.
În termeni analitici, sunt unul dintre acei utilizatori care achiziționează după 10-20 de sesiuni pe website.”
Pentru cei aflați la început de drum (și nu numai), Jeff a creat și un checklist pentru Google Analytics pe care îl poți folosi pentru a îmbunătăți performanța contului tău.
Cel mai bine? Vino să îl cunoști pe Jeff la GPeC SUMMIT pe 29-30-31 Mai. Dacă nu ți-ai achiziționat încă biletul, ACUM este timpul să o faci, cât găsești oferta early-bird încă disponibilă! Consultă lista cu toți speakerii și dă-ți întâlnire cu ei în luna mai!
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: Bringo, Credius, DWF, GLS, New Black, RTB House
Partener media principal: ecomTEAM
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin, UrbanDiva
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Business Review, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta