Cum pot magazinele online românești să integreze Inteligența Artificială în strategia lor de marketing – interviu cu Jim Sterne, speaker GPeC SUMMIT Mai 2018
Jim Sterne, Co-Founder și Chairman al Digital Analytics Association (DAA) – cea mai importantă asociație din lume dedicată Web Analytics, din care fac parte toți profesioniștii din domeniu la nivel internațional, vine pentru prima dată la GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai.
Este lesne de înțeles că suntem extrem de entuziasmați să-l avem alături de noi pe unul dintre pionierii Marketing-ului Online. Cu o experiență de peste 35 de ani în vânzări și marketing, Jim este autorul a nu mai puțin de 12 cărți. Am găsit o listă a cărților scrise de Jim Sterne – numai bune de citit și adăugat în raftul de Online Marketing/E-commerce Education!
Până apucați să le citiți, noi garantăm pentru „Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications”. Este o carte pe care Jim a publicat-o anul trecut și în care vorbește despre decriptarea comportamentului utilizatorilor. Aceasta este una dintre cele mai mari provocări în Digital și Web Analytics deoarece trebuie să înțelegi datele pentru ca mai apoi să extragi insight-uri pe baza lor.
Aici Machine Learning și Inteligența Artificială pot aduce contribuții majore, însă nu vor putea niciodată să înlocuiască analiștii.
Pentru că deja nu mai avem răbdare până la întâlnirea cu Jim de la GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai, l-am rugat să dea puțin din casă și să ne spună cum vede el evoluția algoritmilor de Machine Learning și Inteligență Artificială. Cu aplicare în zona de e-commerce, evident.
Un „teaser” pentru prezentarea lui Jim, în rândurile de mai jos:
Q: Anul trecut ai lansat cea mai recentă carte, „Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications”. Care este cea mai comună aplicație a inteligenței artificiale în marketing?
A: „Cea mai comună aplicație este chatbotul. Primii chatboți nu foloseau decât întrebări și răspunsuri prestabilite, dar variantele actuale sunt capabile să învețe pe parcurs. Există sute de moduri în care poți formula o întrebare simplă, iar algoritmul este capabil să coreleze întrebarea cu unul dintre răspunsurile pe care le știe.”
Q: Din experiența ta, ai observat companii din anumite industrii mai dispuse să adopte tehnologii precum inteligența artificială și machine learning? Dacă da, care sunt industriile care au adoptat cel mai rapid aceste tehnologii?
A: „Inteligența artificială se folosește în medicină, transport, finanțe și multe alte industrii… dar nu și în departamentele de marketing. În afaceri ne bucurăm de beneficii aproape imediat și de aceea aici este locul în care inteligența artificială este folosită cu precădere. Acestea fiind spuse, departamentele de marketing ale companiilor din medicină, transport și finanțe sunt cele de la care trebuie să ne așteptăm să adopte rapid inteligența artificială… în afară de comerțul electronic, desigur, care este pe primul loc.”
We have a long way to go to understand that web analytics is a thinking man’s tool, not a solution unto itself. Jim Sterne
Q: Crezi că lipsa de specialiști în domeniu are un impact direct asupra numărului de companii care sunt pregătite să integreze inteligența artificială în activitățile lor?
A: „Absolut… momentan! În curând, inteligența artificială va fi integrată cu toate sistemele software și nu va fi necesar să ai un data scientist în echipă. Așa cum astăzi nu e nevoie să fii mecanic pentru a conduce o mașină.”
Q: În ceea ce privește inteligența artificială și machine learning folosite în marketing în particular – cât de mult se pot dezvolta acestea? La ce ar trebui să ne așteptăm în următorii ani?
A: „Hype-ul din jurul machine learning va continua să crească în următorii ani, iar apoi va deveni ceva comun. Atât de comun încât ne vom aminti cu nostalgie de vremurile în care software-ul era „prost” și executa doar ceea ce i se cerea, nu ceea ce el crede că este bine.”
Q: Cum pot magazinele online să integreze inteligența artificială în strategia lor chiar acum, fără a avea nevoie de o echipă de specialiști?
A: „Există multe startup-uri pe zona de inteligență artificială și machine learning. De asemenea, anual, sunt investite sume colosale pentru ca aceste startup-uri să se dezvolte. Dacă îți dorești să îți optimizezi rata de deschidere a email-urilor sau să găsești audiențe lookalike, există deja companii care fac acest lucru. Pe de altă parte, dacă folosești produse precum Salesforce sau Adobe, acestea au deja integrați algoritmi de machine learning. Poate că te folosești deja de puterea inteligenței artificiale și nici măcar nu îți dai seama!”
Q: Care sunt dezavantajele folosirii inteligenței artificiale? În România am fost martorii unor mari eșecuri din cauza faptului că această tehnologie se află încă în faza incipientă. Care sunt riscurile și cum le poți evita?
People don’t want the raw data, but instead want marketers to decipher the tech speak for them and present the valuable insights. Jim Sterne
A: „Cel mai mare dezavantaj provine din faptul că ne așteptăm ca inteligența artificială să ne aducă rezultate spectaculoase imediat. Acest instrument poate fi folosit pentru a efectua activități restrânse, foarte bine definite, și în niciun caz nu pot înlocui oamenii. De asemenea, sunt necesare volume mari de date pentru învățare. Deci colectarea datelor și modul în care ne asigurăm că acele date sunt corecte sunt principalele dezavantaje.”
Q: Dacă ar fi să creezi un buyer persona, cum te-ai descrie?
A: Sunt îndoctrinat în Biserica Amazonului. Cumpăr cărți de la ei încă din anii ’90 și am rămas cu ei de atunci. Iubesc cumpărăturile online. Urăsc interfețele greu de folosit și iubesc serviciul pentru clienți. Voi cumpăra orice online atâta timp cât îmi oferă transport gratuit și o politică de returnare liberală. Nu am o valoare ridicată a Customer Lifetime Value pentru nimeni…. cu excepția Amazon. #prime
Dacă nu erați siguri că GPeC SUMMIT 29-30-31 Mai este de neratat, cu siguranță oportunitatea de a face networking cu Jim și oameni ca el ar trebui să vă convingă. Pentru cei cu care ne vom întâlni la conferință, Jim ne-a promis că veți pleca spunând „acum știu cum mă poate ajuta inteligența artificială să îmi cresc business-ul”. Ne vedem în Mai!
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: Bringo, Credius, DWF, GLS, New Black, RTB House
Partener media principal: ecomTEAM
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin, UrbanDiva
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Business Review, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta