Statistici despre piața de e-commerce din România în 2018

Pentru al patrulea an consecutiv, eNET revine cu un sondaj privind comerțul electronic în România. Conform studiului, piața de e-commerce devine, treptat, saturată. Aproape jumătate din magazinele online intervievate au fost lansate în ultimii cinci ani, iar 42% dintre magazinele online românești au și o prezență fizică.

Iată care sunt, pe scurt, statisticile pieței de e-commerce din România în 2018:

  1. 50% dintre magazinele online care se află pe piață în prezent au fost lansate în ultimii cinci ani
  2. 42% dintre magazinele online românești au și prezență fizică
  3. Rambursul este cea mai răspândită metodă de plată
  4. Magazinele online care au și o prezență fizică oferă mai multe opțiuni de plată decât cele exclusiv online
  5. 96% dintre magazinele online românești livrează în mai puțin de două zile lucrătoare
  6. 25% dintre magazinele online românești primesc comenzi din afara țării
  7. SEO este cea mai populară metodă de promovare online
  8. 66% dintre magazinele online românești au un site optimizat pentru mobil
  9. 30% dintre magazinele online românești au propria aplicație și 23% se gândesc să își lanseze propria aplicație
  10. Cumpărăturile de pe mobile vor ajunge până la 40% din totalul de vânzări până la sfârșitul anului

 

Despre studiu

Sondajul a fost realizat de grupul eNET în primăvara anului 2017, prin intervievarea magazinelor online românești. Portalurile care vând doar servicii online au fost excluse din acest studiu.

Mai multe informații despre studiu puteți obține printr-un email la: ecom.ro@enetgroup.eu.

 

eNET Internet Research and Consulting Ltd.

eNET este o companie implicată în cercetarea de piață, data mining, management de proiect și consultanță.

Pentru mai multe informații puteți accesa și: http://www.enetgroup.eu/ro/.