Păcălelile de Black Friday, statistici și trend-uri din comerțul electronic mioritic, Amazon livrează în portbagaj
„GPeC Live” – ediția I, cu Valentin Radu (CEO Omniconvert)
Dacă nu ați aflat deja, „GPeC Live” este cel mai nou proiect GPeC. În fiecare lună, ne-am propus să aducem în fața voastră unii dintre cei mai cunoscuți și apreciați specialiști de e-commerce din România, pentru ca voi, cei de acasă, să îi luați la întrebări. La această primă ediție a emisiunii online, am stat de vorbă cu Valentin Radu, CEO Omniconvert, despre long-term growth, diferențiere în e-commerce și KPI-uri strategice.
În ediția a 2-a, invitat va fi Bogdan Manolea (co-fondator TRUSTED.ro). Dacă doriți să aflați cum puteți câștiga încrederea clienților în magazinul vostru online și cum să vă pregătiți pentru GDPR, fiți pe recepție pe pagina noastră de Facebook în 10 mai, ora 15:00!
Cum poți evita să cumperi de Black Friday la prețuri mai mari decât în restul anului
„Comercianţii online nu respectă legislaţia în domeniu, în cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurenței în urma unei anchete sectoriale privind comerţul electronic”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței, emis în urma unei verificări la mai multe magazine online autohtone.
Iată 3 sfaturi pentru a evita să cumperi de Black Friday (BF) la prețuri mai mari decât în restul anului:
> Monitorizează din timp prețurile produselor dorite
> Compară prețurile între site-urile românești și fă o căutare și pe site-urile străine
> Cumpără în timpul altor campanii, nu al celor de BF
„În urma anchetei sectoriale, autoritatea de concurenţă consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referință şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.”
→ Citește comunicatul integral (PDF)
Statistici despre piața de e-commerce din România în 2018
Pentru al patrulea an consecutiv, eNET revine cu un sondaj privind comerțul electronic în România. Conform studiului, piața de e-commerce devine, treptat, saturată. Aproape jumătate din magazinele online intervievate au fost lansate în ultimii cinci ani, iar 42% dintre magazinele online românești au și o prezență fizică.
> Rambursul este cea mai răspândită metodă de plată
> 96% dintre magazinele online românești livrează în mai puțin de două zile lucrătoare
> 25% dintre magazinele online românești primesc comenzi din afara țării
> 66% dintre magazinele online românești au un site optimizat pentru mobil
→ Vezi mai multe rezultate ale studiului
8 trend-uri în e-commerce-ul românesc în 2018
Echipa ContentSpeed a sintetizat opiniile principalilor specialiști din piața de e-commerce și le-a pus cap la cap cu cele mai importante tendințe remarcate în magazinele online create pe platforma ContentSpeed.
1. Cross-channel marketing: dacă până acum magazinele online se gândeau comparativ la marketing-ul online prin Google și Facebook, în acest moment devine clar că este nevoie de o abordare de marketing online la 360 de grade.
2. Optimizarea ratei de conversie capătă o importanță și mai mare în strategia de creștere a vânzărilor unui magazine online.
3. Relevanță prin personalizare: odată cu aglomerarea pieței de e-commerce din România, devine din ce în ce mai greu să te diferențiezi și să ocupi un loc în mintea și buzunarul potențialului tău client.
Amazon livrează acum colete și în portbagajul mașinilor
Compania făcea deja livrări acasă, chiar şi în lipsa clientului, cu ajutorul unei aplicaţii. Acum, aceasta a fost extinsă la anumite tipuri de vehicule. Aplicația îi permite angajatului companiei să deschidă portbagajul, cât să lase coletul, apoi îl încuie la loc. Sistemul se adresează doar abonaţilor Prime şi este testat în 37 de oraşe.
Compania l-a gândit pentru că unii angajatori nu permit angajaţilor să primească pachetele la serviciu, iar cele lăsate în faţa locuinţelor sunt adesea furate sau vandalizate.
→ Vizionează reportajul la ProTV.ro